سیری هوشمندتر می‌شود
اپل از هوش مصنوعی به منظور هوشمندتر کردن سیری استفاده می‌کند
اپل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان 2017 ضمن آن‌که از محصولات سخت‌افزاری قدرتمندی رونمایی کرد، از قابلیت‌های ضمنی نرم‌افزاری شاخصی نیز رونمایی کرد. یکی از این ویژگی‌های شاخص در ارتباط با دستیار مجازی سیری بود.

1606683296_1_0.gif

اپل اعلام کرده است یکسری از ویژگی‌های سیری بهبود پیدا کرده‌اند و همچنین یکسری ویژگی‌های شاخص نیز به این دستیار مجازی افزوده شده‌اند. تغییرات سیری به گونه‌ای بودند که اکنون سیری تعامل بیشتر و دقیق‌تری با محصولات سخت‌افزاری اپل خواهد داشت. این‌گونه به نظر می‌رسد که اهالی کوپرتینو به دنبال آن هستند تا نشان دهند دستیار هوشمند آن‌ها کارایی بهتری نسبت به دستیار مجازی گوگل دارد.

مطلب پیشنهادی

نگاهی به مشخصات آی‌مک پرو؛ قوی‌ترین کامپیوتر دسکتاپ دنیا

اپل در مدت زمان رونمایی از سیستم‌عامل iOS 11 به چند ویژگی شاخص سیری اشاره داشت. از جمله ویژگی‌های شاخص جدید سیری می‌توان به بهبود رابط کاربری و تعامل بهتر سیری با کاربر اشاره کرد. اپل تصمیم گرفته است از فناوری یادگیری عمیق به منظور تولید صدایی طبیعی‌تر و جدیدتر در دستیار هوشمند خود استفاده کند. دستیاری که از این پس قادر است واژگان و کلمات را در شرایط مختلف به اشکال مختلفی تلفظ کند. اپل به کاربران اجازه داده است برای سیری از صدای مردانه یا زنانه و به یکی از دو لهجه انگلیسی یا امریکایی استفاده کنند. سیری از این پس قادر است فرآیند مدیریت وظایف را عهده‌دار شود. به‌طوری که به کاربر پیشنهاد می‌دهد به برنامه Citi Mobile وارد شده یا به هر دلیلی از کد QR در ویچت استفاده کند.

ویژگی مهم دیگری که به سیری افزوده شده در ارتباط با فرآیند ترجمه است. به‌طور مثال اگر از سیری درخواست کنید که ترجمه جمله‌ای همچون لذیذترین غذا به زبان چینی را برای شما تلفظ کند، او این عبارت را به زبان چینی برای شما خواهد خواند. در نتیجه در زمان مسافرت به کشورهایی که سیری از زبان آن‌ها پشتیبانی می‌کند با مشکلی روبرو نخواهید شد. در مقطع فعلی این دستیار مجازی از زبان‌های چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند، اما اپل وعده داده است که دامنه این زبان‌ها وسیع‌تر خواهند شد.

 اپل به دنبال آن است تا از یادگیری عمیق در جنبه‌های فنی‌تر و عمیق‌تری در ارتباط با سیری استفاده کند. به گونه‌ای که سیری به مرور زمان به یک یادگیری مفهومی دست پیدا کند. یادگیری مفهومی تا بدان جا پیش خواهد رفت که در زمان ارسال پیام کوتاه سیری این توانایی را خواهد داشت تا مکانی که کاربر در آن حضور دارد را در زمان ارسال یک پیام کوتاه به آن سنجاق کند. این یادگیری همچنین به منظور همگام‌سازی دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اپل در کنفرانس WWDC اعلام کرد که از هوش مصنوعی به روش‌های مختلفی استفاده خواهد کرد. به‌طوری که سیری نه تنها مفهوم گفتار کاربران را بهتر درک خواهد کرد، بلکه منظور کاربران از درخواست‌ها را درک کرده و حتا علایق هر کاربر را نیز به درستی تشخیص داده و پیشنهاداتی در این زمینه به کاربر ارائه خواهد کرد. اپل گفته است نسخه جدید سیری همراه با عرضه رسمی iOS11 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟