رازهای پهنان
ده حقیقت جالب که باید درباره شبکه‌های اجتماعی بدانید!
شبکه‌های اجتماعی تاثیرات مفید و مضر غیرقابل‌انکاری بر زندگی واقعی کاربران‌شان تحمیل می‌کنند. برخی از این تاثیرات عمیق‌تر و پیچیده‌تر از آنی هستند که به راحتی قابل درک و تصور باشند. برخی تحقیقات انجام شده در این زمینه به نتایج جالبی رسیده است که شما را دعوت به خواندن‌شان می‌کنیم:

1606683296_1_0.gif

چه اتفاقی می‌افتد اگر شبکه‎های اجتماعی به اطلاعات ژنتیکی ما دست یابند؟

آیا تا به حال برای اثبات هویت خود مجبور به انجام آزمايشات دی‎ان‎ای شده‎اید؟ اگر چنین آزمایشی را انجام داده باشید، حتما پیش خود فکر می‎کردید این یک کار کاملا محرمانه است و تنها مقداری اطلاعات در اختیار شما می‎گذارد و هرگز به شخصی دیگری مربوط نمی‎شود.

کامنت‌ها و لایک‌های اینستاگرام سن شما را لو می‌دهند!

امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار نظیر اینستاگرام به امری بدیهی تبدیل شده و به جز گذاشتن کامنت زیر پست‌ها، لایک کردن تصاویر نیز برای کاربران اهمیت زیادی دارد. اگر بگوییم که می‌توانیم سن شما را از روی فعالیت‌تان در اینستاگرام حدس بزنیم، چه واکنشی نشان می‌دهید؟

چرا مادران عکس فرزندشان را پشت‌سر‌هم در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند؟

اکثر مادران امروزی از تصاویر نوزادان یا کودکان خود به عنوان عکس پروفایلشان در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و عکس‌ کودکان خود را از طریق این شبکه‌ها با خانواده و دوستانشان به اشتراک می‌گذارند. به ظاهر کار لذت بخشی است اما تحقیقات نشان می‌دهند که این کار ممکن است مادران را تحت فشار قرار دهد و آنان را دچار افسردگی نماید.

افسردگی کاربران شبکه‌های اجتماعی

محققانی از دانشگاه هاروارد و Vermont با استفاده از روش جدیدی مبتنی بر یادگیری ماشینی، موفق شده‌اند با بررسی عکس‌هایی که کاربران اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند، نشانه‌های اولیه افسردگی را در آن‌ها بیابند؛ به طوری که با دقت 70 درصد، توانستند کاربرانی را که افسردگی آن‌ها از نظر کلینیکی تأیید شده است، از سایر کاربران بازشناسند.

فیسبوک باعث افزایش طول عمر انسان می‌شود!

در حالی که این روزها شبکه‌های اجتماعی و در راس آن‌ها فیس‌بوک نامی آشنا برای مردم به شمار می‌رود، اما واقعیت این است که فیس‌بوک برای بسیاری از مردم جاذبه عشق و تنفر را توامان با یکدیگر به همراه دارد. 

بعد از مرگ بر سر داده‌های دیجیتالی ما چه می‌آید؟

بسیاری از کاربران این سوال را مطرح کرده‌اند که بعد از مرگ بر سر داده‌های دیجیتالی ما چه خواهد آمد؟ به نظر می‌رسد دنیای مجازی دوست ندارد با هیچ فردی خداحافظی کند، حتا آن‌هایی که از میان ما می‌روند! به‌طوری که در بعضی موارد حساب‌های کاربری خالی از روح باز هم به حیات خود ادامه خواهند داد.

عامل اصلی کم‌خوابی و بی‌خوابی نوجوانان و جوانان کشف شد

با ظهور رسانه‎های اجتماعی ترس از عوارض و معضلات ناشی از استفاده از آن نیز قوت گرفت و حالا به نظر می‎رسد نگرانی جدی‎تری در استفاده از آنها یعنی تاثیرات منفی روی خواب ما مطرح شده است. بر اساس یک تحقيق جدید، اعتیاد به بررسی مکرر پیغام‎ها و اطلاع‌رسان‎های شبکه‎های اجتماعی نظير فیسبوک می‎تواند باعث عارضه کمبود خواب به ویژه در جوانان کم سن و سال‎تر شود.

چرا هر مدیری باید همین امروز فیسبوک را پاک کند

با رشد شبکه‌های اجتماعی و گسترش روزافزون استفاده از اسمارت‌فون، این وسیله تبدیل به مانعی بر سر راه پیشرفت و موفقیت شده است. اگر مدیر یک تیم هستید، خیلی سریع اپلیکیشن فیسبوک را از روی گوشی پاک کنید تا کارایی و بهره‌وری را افزایش دهید.

چرا جوانان در سال زمانی بیشتر از دو روز کامل صرف سلفی می‌کنند؟

طبق گزارش‌های مختلفی که از سال 2014 تا به امروز منتشر شده نسل جدید مردم آمریکا به‌طور میانگین روزی یک سلفی می‌گیرند. اگر فرض کنیم که میانگین طول عمر چیزی حدود 75 سال باشد یعنی هر فرد در طول عمر خود بیشتر از 27 هزار سلفی می‌گیرد.

چرا ایرانیان از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند؟

امروزه استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه به ویژه شبکه‌‌های اجتماعی بسیار رواج یافته و کاربران حداقل روزانه یک ساعت در فضای مجازی حضور دارند. اما این موضوع که «چرا بیشتر کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های خارجی استفاده می‌کنند؟» همواره محل سئوال بوده است. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟