نتایج یک نظرسنجی مشخص کرد
چرا ایرانیان از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند؟
امروزه استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه به ویژه شبکه‌‌های اجتماعی بسیار رواج یافته و کاربران حداقل روزانه یک ساعت در فضای مجازی حضور دارند. اما این موضوع که «چرا بیشتر کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های خارجی استفاده می‌کنند؟» همواره محل سئوال بوده است. محمدجواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دلیل آن را در ارزان بودن سرویس‌ها و خدمات ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌داند.

1606683296_1_0.gif

جهرمی با اشاره به نظرسنجی انجام شده از دلایل استفاده کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی خارجی اظهار داشت: «نظرسنجی یکی از مراجع رسمی و مطالعات صورت گرفته از سوی آن، نشان می دهد که بیشترین دغدغه کاربران ایرانی، دریافت سرویس با کیفیت است و چنانچه این موضوع تامین شود، تفاوتی به استفاده از سرویس های داخلی و خارجی قائل نیستند. ۶۵ درصد کاربران ایرانی به دلایل اقتصادی به سمت شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌روند و تنها ۸ درصد کاربران به‌دلیل بی اعتمادی به سرویسهای بومی از خدمات خارجی استفاده می‌کنند.»

مطلب پیشنهادی

دلایل تمام‌ شدن سریع بسته‌های اینترنت موبایل
معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات می‌گوید

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه ۱۸ درصد کاربران به دنبال گزینه‌ها و ویژگی‌های مختلف دریافت خدمات هستند، گفت: «این تعداد کاربر، به دلیل این ویژگی‌ها از سرویس‌های خارجی استفاده می‌کنند و اولویت آنها به‌کارگیری امکاناتی است که این سرویس‌ها دارند. بر پایه این نظرسنجی، تنها ۸ درصد کاربران ایرانی دغدغه امنیت دارند و به بیان دیگر نگران نقض امنیتشان در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های بومی هستند و راضی به استفاده از سرویس‌های داخلی نیستند. مردم نسبت به ورود به حریم خصوصی خودشان حساسیت دارند و نباید فضای بی اعتمادی در استفاده از سرویس‌های داخلی وجود داشته باشد که ذهنیت مردم را تحت تاثیر منفی قرار دهد.»

به گزارش مهر، آذری جهرمی با بیان اینکه در صورت راه‌اندازی «شبکه ملی اطلاعات» و ارائه سرویس‌های بومی روی این شبکه، رضایت بالغ بر ۸۳ درصد کاربران را می‌توان جلب کرد، ادامه داد: «با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارائه سرویس های باکیفیت و ارزان داخلی، می توان به این هدف دست یافت. البته باید امکاناتی به وجود آید که اعتماد همان ۸ درصد مردم نیز جلب شده و به طور کل در استفاده از شبکه ملی اطلاعات، اعتماد عمومی ایجاد شود.»

ایسوس

نظر شما چیست؟