22/02/1397 - 14:31
10 مطلب پربازدید هفته گذشته سایت شبکه: از مقایسه شبکه تا  حداکثر دستمزد کارمندان
در هفته گذشته مطلب معرفی کتاب‌های فناوری که باید در برنامه مطالعه سال جدید قرار دهید پربازدیدترین مطلب سایت شبکه بود و در رده های بعدی مطالب پربازدید موضوعات: شبکه، امنیت، گوشی، موفقیت، ترفند و سینما قرار گرفتند.

10 کتاب جدید و ارزشمند حوزه فناوری که در سال جدید باید مطالعه کنیم

 

از آخرین باری که یک کتاب یا مقاله‌ای را به‌شکل دقیق مطالعه کرده‌اید چقدر زمان گذشته است؟ آیا عادت‌های روزانه‌ای همچون توییت کردن و مراجعه مکرر به شبکه‌های اجتماعی باعث شده است تا فاصله شما از کتاب و کتاب‌خوانی روز به روز بیشتر و بیشتر شود؟ اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که زیاد میانه خوبی با کتاب خواندن ندارند، متأسفانه باید بگوییم در درازمدت متحمل ضررهای فراوانی خواهید شد. کتاب‌خوانی ضمن آنکه به شما کمک می‌کند در حوزه کاری خود به جدیدترین اطلاعات دسترسی داشته باشید، دید شما نسبت به مسائل را بازتر و روشن‌تر می‌کند و درنهایت باعث می‌شود ایده‌های جدیدی به ذهن شما خطور کند. اما پیش از آنکه به معرفی 10 کتاب برتری برسیم که در این مقاله آن‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم، لازم است در چند خط به‌شکل کوتاه به شما بگوییم کتاب‌خوانی چرا مفید است.

ادامه مطلب


پادکست: تفاوت بین هاب و سوییچ در چیست؟

یک دستگاه شبکه که از آن برای متصل کردن قطعات تشکیل دهنده یک شبکه با یک دیگر استفاده می‎شود سویچ نام دارد. معمولا سویچ‎ها در لایه دیتا لینک (لایه 2 از مدل OSI) برای پردازش و هدایت داده استفاده می‎شوند. سویچ‎های چند لایه (Multilayer switch) نوعی از سویچ هستند که داده را در لايه شبکه (لایه 3 از مدل OSI) و بالاتر پردازش می‎کنند. هاب نیز دستگاهی است که از آن برای اتصال دستگاه‎های شبکه (مثل دستگاه‎های اترنت) به یک دیگر استفاده می‎شود تا یک قطعه واحد از شبکه را تشکیل دهند. این دستگاه در لايه فیزیکی (لایه 1 از مدل OSI) کار می‎کند.

ادامه مطلب


این هفت توصیه امنیتی را رعایت کنید و با خیال راحت به وای‌فای عمومی متصل شوید

این روزها هات‌اسپات‌های عمومی باز و رایگان در هر مکانی در اختیار کاربران قرار دارد. ما می‌توانیم از وای‌فای رایگان در فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، کافی‌شاپ‌ها و حتا دانشگاه‌های سراسر کشور استفاده کنیم. آیا از این موضوع اطلاع داشتید که هات‌اسپات‌های باز آن‌گونه که تصور می‌شود ایمن نیستند؟ در نتیجه اگر به دنبال آن هستید از این شبکه‌ها برای انجام فعالیت‌های روزمره خود استفاده کنید، ممکن است با خطر به سرقت رفتن اطلاعات روبرو باشید. اما برای حل این مشکل راهکارهایی وجود دارد که در این مقاله با مهم‌ترین آن‌ها آشنا خواهید شد.

ادامه مطلب


مقایسه ال‌جی G7 ThinQ با سونی اکسپریا XZ2 پرمیوم

غیر از اپل، تمام شرکت‌های مطرح تولیدکننده گوشی هوشمند تا به اینجای سال 2018 حد اقل یک گوشی پرچم‌دار معرفی کرده‌اند. در این بین، سهم سونی و سامسونگ دو گوشی بوده است و ال‌جی هم با سیاست خاص خودش به فعالیت خود ادامه می‌دهد: هر وقت احساس کنیم لازم است، گوشی جدیدی معرفی می‌کنیم! در این مطلب به بررسی پرچم‌داران سونی و ال‌جی می‌پردازیم؛ گوشی‌های LG G7 ThinQ و Sony Xperia XZ2 Premium.

ادامه مطلب


چه تفاوتی بین بریج و روتر وجود دارد؟

بریج و روتر دو دستگاه شبکه مختلف هستند که تفاوت اصلی آنها در روشی است که آنها کار می‌کنند. بریج یک دستگاه شبکه سازی است که از آن برای اتصال دو یا چند شبکه به یک دیگر استفاده می‌شود به طوری که در نهایت همه آنها به صورت یک شبکه واحد دیده می‌شوند. از طرف دیگر یک روتر دستگاهی است که بهترین مسیری که یک بسته می‌تواند طی کند تا به مقصد برسد را تعیین می‌کند. بریج دستگاه ساده‎ای است که در لایه 2 از مدل شبکه و بر پایه آدرس مک کار می‌کند. یک روتر دستگاه پیچیده‎تری است که در لايه 3 از مدل شبکه و بر پایه آدرس آی‌پی کار می‌کند. بریج هیچ ترافیکی را مسدود نمی‌کند، اما روتر می‌تواند بسته‎ها را مسدود کند.

ادامه مطلب


ضریب حقوق سال 97 و حداکثر دستمزد کارمندان اعلام شد

سازمان برنامه و بودجه مصوبه تعیین ضریب، حداقل و حداکثر حقوق کارمندان در سال ۱۳۹۷ را منتشر کرد.

ادامه مطلب


معرفی گوشی ایرانی جدید جی ال ایکس سپهر

در سال حمایت از تولید ملی، گویا خون تازه‌ای در عروق شرکت جنرال لوکس یا همان GLX دویده است. پس از معرفی گوشی خوش‌ساخت و خوش‌قیمت شاهین، این شرکت حالا با دو گوشی جدید قرار است در بازار خودی نشان دهد. یکی از این دو گوشی، GLX سپهر است. برای آشنایی با این گوشی همراه ما باشید.

ادامه مطلب


یاهو از پیامرسان Squirrel رونمایی کرد + دانلود

حالا را نبینید که یاهو رفته است یک گوشه نشسته است و دیگر کسی آدم حسابش نمی‌کند! زمانی تمام تعریف ما از اینترنت، همین یاهو بود. ایمیل ما یاهو بود، چت ما یاهو بود، موتور جست و جوی ما یاهو بود و فید خبرخوانمان. اما دست روزگار، یاهو را از صفحه روزگار انگار حذف کرده بود و امروز که نامش را دوباره در اخبار دیدیم، تلفیقی از احساس نوستالژی و کنجکاوی در ما ایجاد شده بود: یاهو یک پیامرسان جدید با نام Squirrel روانه بازار کرده است!

ادامه مطلب


با نخستین ماشین مرگ دنیا آشنا شوید

تا حالا فکر کرده‌اید که فناوری به‌خدمت مرگ بیاید؟ تا حالا با خودتان فکر کرده‌اید که مرگ‌تان به چه شکل خواهد بود؟ به‌تازگی، یک سیستم جدید به‌نام "ساکرو" طراحی و ساخته شده که حکم ماشین مرگ را دارد و با استفاده از یک دکمه به زندگی فردی که داخل آن دراز کشیده خاتمه می‌دهد!

ادامه مطلب


هشت مهارتی که برای استخدام شدن در دنیای امروز به آن‌ها نیاز دارید

ما در عصر فناوری اطلاعات زندگی می‌کنیم. عصری که در آن خبری از برگشت به گذشته نیست. در نتیجه هر شخصی که به دنبال پیدا کردن یک شغل مناسب است یا در نظر دارد شغل فعلی خود را حفظ کند باید در یکسری مهارت‌ها به درجه نسبتا بالایی از توانایی دست پیدا کند. اما این مهارت‌های کلیدی چه هستند؟

ادامه مطلب


بررسی هوآوی Y7 Prime 2018

نقد و بررسی قسمت سوم از فصل دوم سریال westworld

هر آنچه از گلکسی اس 10 می‌دانیم

چه تفاوتی بین ماشین مجازی و سرور وجود دارد؟

ایسوس

نظر شما چیست؟