فراتر از کهکشان!
هر آنچه از گلکسی اس 10 می‌دانیم
شاید باورش سخت باشد که درست چند هفته پس از معرفی گلکسی اس 9، مطلبی در ارتباط با گلکسی اس 10 ببینید؛ اما عصر، عصر فناوری است و در آن گذشت چند هفته همانند گذشت چندین قرن در باستانشناسی است.

1606683296_1_0.gif

انتظارات از پرچمدار بعدی سامسونگ هم بالا است. البته این مسئله چیز جدیدی نیست؛ اما به دلیل این که در پاییز باید شاهد معرفی سه آیفون جدید از سوی اپل باشیم، سامسونگ مسلما باید چیزی برای عرضه داشته باشد که خریداران را متقاعد کند برای خرید گوشی، تا معرفی گلکسی اس 10 صبر کنند. اما این گوشی که احتمالا دارای نسخه مجهزتری با نام گلکسی اس 10 پلاس خواهد بود، چه امکاناتی خواهد داشت؟ هیچ یک از امکاناتی که ما در ادامه ذکر می‌کنیم از طرف هیچ منبع رسمی‌ای مورد تایید قرار نگرفته است؛ اما با نگاهی به عملکرد سامسونگ  طی سال‌های اخیر، تقریبا از اتفاق افتادن اکثر آن‌ها مطمئنیم. همراه ما باشید.

اسکنر سه بعدی

باز کردن گوشی با چهره یک فناوری نسبتا قدیمی است؛ اما این اپل و گوشی جنجالی آیفون X بودند که با اضافه کردن قابلیت FaceID جان تازه‌ای به این فناوری بخشیدند. حالا و پس از گذشت مدت زیادی از معرفی iPhone X، هنوز هم شرکت‌های اندرویدی نتوانسته‌اند فناوری مورد استفاده در این گوشی را به دنیای اندرویدی‌ها بکشانند؛ اما احتمالا گلکسی اس 10 دارای این فناوری خواهد بود. مدت زیادی تا معرفی گلکسی اس 10 باقی مانده است و این احتمال هم وجود دارد که تا معرفی این گوشی، شرکت دیگری این فناوری را روی یک گوشی اندرویدی پیاده سازی کرده باشد و محتمل‌ترین گزینه، شیائومی با mi 7 است. به هر روی، خبر همکاری سامسونگ با شرکت Mantis Vision این احتمال را بیش از پیش پررنگ کرده است.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

جنون تبدیل تمام سطح گوشی به نمایشگر باعث شده است که حسگر اثر انگشت به پشت گوشی منتقل شود. حالا شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند در یک چالش جدی، قصد دارند این حسگر را در زیر نمایشگر بگنجانند. هرچند در این مورد هم این گلکسی اس 10 نیست که اولین گوشی مجهز به این فناوری است، اما همین که این گوشی به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز باشد هم خبر خوبی است. پتنت‌های ثبت شده از سامسونگ این احتمال را قوت بخشیده‌اند که باید شاهد این حسگرها زیر نمایشگر سامسونگ بعدی باشیم.

ادامه همکاری با کوالکام

درست است که سامسونگ یک سرمایه گذاری با ارزش بیش از 5 میلیارد دلار برای توسعه چیپ‌ست 7 نانومتری خود اختصاص داده است؛ اما بعید است این تراشه‌ها به گلکسی اس 10 برسند و این مسئله این احتمال را قوت می‌بخشد که سامسونگ بر روی پرچم‌دار بعدی خود هم از محصولات کوآلکام بهره بگیرد. با این حساب، احتمالا تراشه مورد استفاده بر روی گلکسی اس 10 برای بازار آمریکا از نوع Snapdragon 855 خواهد بود و برای بقیه بازارها از جمله ایران، معادل اگزینوسی آن توسعه خواهد یافت. اما در صورتی که تراشه‌های 7 نانومتری به گلکسی اس 10 برسند، اوضاع کاملا متفاوت خواهد بود و احتمالا تمام گوشی‌های این شرکت به تراشه‌های ساخت خود سامسونگ مجهز خواهند بود تا ضمن مصرف انرژی کمتر، قدرت پردازش بالاتری هم در اختیار کاربران قرار بگیرد. 

نام

چند ماهی است که خبر کار سامسونگ بر روی یک گوشی تاشو موسوم به گلکسی X شنیده می‌شود. در صورتی که این X را همانند آیفون X عدد 10 رومی بدانیم، نامگذاری یک گوشی دیگر به نام گلکسی S10 می‌تواند گیج کننده باشد. با این حساب، این احتمال وجود دارد که این گوشی با نامی به جز گلکسی اس 10 روانه بازار شود. در حال حاضر، طبق اطلاعات درز کرده، اسم رمز این گوشی Beyond است؛ به معنای «فراتر». اما نامی که برای عرضه این گوشی به بازار در نظر گرفته می‌شود، مطمئنا چیزی متفاوت خواهد بود. یکی از منابع این احتمال را داده است که نام این گوشی به «گلکسی» تقلیل پیدا کند. این هم ایده‌ای است. چرا که نه؟!

زمان عرضه

هنوز برای حدس زدن زمان عرضه این گوشی زود است؛ اما با نگاهی به الگوی عملکرد سامسونگ در جدول زمانی، می‌توان حدس زد که این گوشی هم در نمایشگاه WMC بارسلون معرفی خواهد شد. 

نظر شما در باره گوشی بعدی سامسونگ چیست؟ دوست دارید چه ویژگی دیگری را در این گوشی ببینید؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟