تازه‌های نشر در حوزه‌های مدیریت، برنامه‌نویسی و بزرگ داده‌ها
10 کتاب جدید و ارزشمند حوزه فناوری که در سال جدید باید مطالعه کنیم
از آخرین باری که یک کتاب یا مقاله‌ای را به‌شکل دقیق مطالعه کرده‌اید چقدر زمان گذشته است؟ آیا عادت‌های روزانه‌ای همچون توییت کردن و مراجعه مکرر به شبکه‌های اجتماعی باعث شده است تا فاصله شما از کتاب و کتاب‌خوانی روز به روز بیشتر و بیشتر شود؟ اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که زیاد میانه خوبی با کتاب خواندن ندارند، متأسفانه باید بگوییم در درازمدت متحمل ضررهای فراوانی خواهید شد. کتاب‌خوانی ضمن آنکه به شما کمک می‌کند در حوزه کاری خود به جدیدترین اطلاعات دسترسی داشته باشید، دید شما نسبت به مسائل را بازتر و روشن‌تر می‌کند و درنهایت باعث می‌شود ایده‌های جدیدی به ذهن شما خطور کند. اما پیش از آنکه به معرفی 10 کتاب برتری برسیم که در این مقاله آن‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم، لازم است در چند خط به‌شکل کوتاه به شما بگوییم کتاب‌خوانی چرا مفید است.

1606683296_1_0.gif

اولین پیامد مثبتی که مطالعه کتاب به همراه می‌آورد شادکامی روانی است. مطالعات نشان می‌دهند تحرک ذهنی مانع از آن می‌شود تا انسان‌ها به آلزایمر و دمانس و ... مبتلا شوند یا اگر به آن مبتلا هستند پیشرفت کند. به‌واسطه آنکه مغز ما همواره فعال است و مانع از آن می‌شود که قدرت سلول‌های خاکستری مغز کم شود. درست مشابه با وقتی که ورزش فیزیکی انجام می‌دهید و حرکات ورزشی مانع تحلیل عضلات شما می‌شوند. فراموش نکنید مطالعه کتاب به‌میزان قابل توجهی استرس را کم می‌کند. زمانی که در محیط کاری مشغول به کار هستید، زمانی که با همکاران و دوستان خود معاشرت می‌کنید یا زمانی که درگیر مسائل مختلف می‌شوید، همگی این مسائل خواسته یا ناخواسته باعث بروز استرس می‌شوند. اما مطالعه یک داستان جذاب یا یک کتاب ارزشمند باعث می‌شود شما از مشغله‌های روزمره زندگی فاصله بگیرید و برای لحظاتی ذهن شما آزاد شود، به ‌طوری که در درازمدت آرامش‌ روانی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. مزیت بزرگ دیگری که کتاب‌خوانی برای شما به همراه می‌آورد، افزایش سطح دانش است. رویکردی که در این مقاله به‌دنبال دستیابی به آن هستیم. با مطالعه هر یک صفحه کتاب به همان مقدار سطح دانش و اطلاعات شما افزایش پیدا می‌کند و در اندک زمانی سطح دانش شما در ارتباط با موضوعی که روی آن متمرکز شده‌اید، به‌شکل باورنکردنی افزایش پیدا می‌کند. فراموش نکنید شما با کتاب‌خوانی چیزی را از دست نمی‌دهید، بلکه فرصت‌های تازه‌ای به دست خواهید آورد که شانس شما برای احراز یک شغل خوب را افزایش می‌دهند. یکی دیگر از مزایای کتاب‌خوانی گسترش سطح واژگانی است که با آن‌ها آشنا خواهید شد. شما در هر شغلی که فعالیت دارید مجبور هستید با واژگان تخصصی آن حوزه آشنایی کافی داشته باشید. به ‌طور مثال باید بدانید DDoS، RootKit، defence in depth و... در حوزه امنیت چه معنایی می‌دهند. در حوزه‌های دیگری همچون مدیریت پروژه‌های بزرگ نیز باید با اصطلاحات مربوط به‌خوبی آشنایی داشته باشید. همچنین، فراموش نکنید کتاب‌خوابی به بهبود حافظه، تحلیل خوب و دقیق موضوعات، افزایش سطح تمرکز، بهبود مهارت‌های نوشتاری شما کمک کرده و مهم‌تر از همه این موارد یک سرگرمی رایگان است. بر همین اساس در این مقاله تصمیم گرفتیم 10 کتاب جذابی را که در حوزه‌های مختلف اطلاعات ارزشمندی در اختیار شما قرار می‌دهند، معرفی کنیم. 

1- Complete Guide to Digital Project Management: From Pre-Sales to Post-Production

اگر به‌دنبال آن هستید تا دیدگاه جدیدی در ارتباط با مدیریت پروژه‌های دیجیتال به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب «راهنمای مدیریت پروژه‌های دیجیتال» را مطالعه کنید. در این کتاب با بهترین شیوه‌های مدیریتی آشنا خواهید شد که با استناد بر سناریوهای واقعی آماده شده‌اند. در این کتاب با انواع مختلفی از ابزارهای مدیریت الگوها، مدل‌ها و چهارچوب‌هایی که در این زمینه به کار گرفته می‌شوند آشنا خواهید شد. این کتاب به‌شکلی عمیق به شما مراحلی را نشان می‌دهد که برای پیاده‌سازی و اجرا، نظارت و در ادامه نگهداری چنین پروژه‌هایی باید پشت سر بگذارید. این کتاب گام به گام مراحلی که برای پیش‌فروش محصول باید پشت سر بگذارید، به شما یاد می‌دهد. کتابی که ابعاد مختلف مدیریت پروژه را مورد بررسی قرار داده است. در این کتاب با چهارچوب‌ها، الگوهای حاکمیتی که برای مدیریت و هدایت تیم و اعضای تیم به آن‌ها نیاز دارید، تحلیل ریشه‌ای مسائل، ارزیابی محصول دیجیتالی، مشاوره دیجیتالی، تخمین‌ها، نحوه قیمت‌گذاری، مدیریت ارزش‌ها و انواع مختلفی از معیارهای مدیریت پروژه و کیفیت آشنا خواهید شد. در این کتاب با سناریوهایی که ممکن است باعث شکست پروژه‌های دیجیتالی شوند، چالش‌های رایج، موضوعات تکراری و مشکوک، شاخص‌هایی که پروژه شما را مستعد شکست می‌‌کنند، رویکردهایی که باعث بهبود کیفیت پروژه می‌شوند، شناخت درست و پیاده‌سازی اصولی روش‌های چابک و اسکرام، نحوه مدیریت شاخصی به‌نام کیفیت در پروژه‌های دیجیتالی، شیوه به‌کارگیری معیارها و KPI برای ردیابی، نظارت و ارزیابی عملکرد پروژه‌ها آشنا خواهید شد. در این کتاب با 20 سناریو واقعی که عملکرد قدرتمند خود در زمینه مدیریت درست پروژه‌های دیجیتالی را به ثبت رسانده‌اند، آشنا خواهید شد.

2- Learn Data Analysis with Python: Lessons in Coding

اگر به‌دنبال کتابی هستید که به‌شکلی فشرده به شما یاد دهد چگونه می‌توانید از پایتون در زمینه تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده کنید، پیشنهاد ما کتاب «تحلیل داده‌ها با پایتون: درس‌هایی در زمینه کدنویسی» است. این کتاب شامل سه تمرین و مطالعه موردی در زمینه جمع‌آوری داده و کار با داده‌ها در پایتون در قالبی مناسب و درست است. این کتاب نشان می‌دهد داده‌ها به‌معنای واقعی کلمه چه هستند و چگونه می‌توانید داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و یک تجسم‌ درست انجام دهید. تقریباً اکثر افرادی که به سراغ پایتون می‌روند به‌دنبال آن هستند تا بدانند فرآیند تجزیه و تحلیل داده‌ها در پایتون چگونه انجام شده و مهم‌تر از آن چه روش‌هایی برای این کار وجود دارد. می‌توانید تکنیک‌هایی که این کتاب به شما نشان می‌دهد را مستقیم در پروژه‌های خود به‌ کار ببرید. حتی اگر سابقه هیچ‌گونه تجزیه و تحلیلی با پایتون ندارید، باز هم این کتاب اطلاعات پایه و جامعی در زمینه تحلیل در اختیار شما قرار می‌دهد. هرچه فصل‌های این کتاب رو به جلو می‌رود، به همان نسبت ایده‌های بهتر و دقیق‌تری در زمینه تحلیل داده‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما با خواندن این کتاب چه چیزی یاد خواهید گرفت؟ این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه داده‌ها را به درون کدهای پایتون وارد کنید، چگونه داده‌ها را به‌شکل درستی قالب‌بندی کنید و چگونه می‌توانید از iPython برای تجسم داده‌ها استفاده کنید. در مجموع این کتاب برای افرادی مناسب است که نیاز دارند با الگوهای تجزیه و تحلیل داده‌ها در پایتون آشنا شوند.

3- Machine Learning for Decision Makers

تصمیماتی که امروز اتخاذ می‌کنیم در اغلب موارد برآیند تحلیل‌های انجام شده روی داده‌ها است. به عبارت دقیق‌تر هرچه در زمینه داده‌کاوی قدرتمند ظاهر شویم، به همان نسبت تصمیمات راهبردی درستی را اتخاذ خواهیم کرد. در این زمینه هیچ فناوری به‌اندازه یادگیری ماشینی نمی‌تواند به ما کمک کند. اگر به‌دنبال آن هستید با مفاهیم یادگیری ماشینی آشنایی پیدا کنید و درک عمیقی از این فناوری به دست آورید، به ‌طوری که از این دانش در زمینه بهبود کسب‌ و کار خود استفاده کنید، پیشنهاد ما کتاب Machine Learning for Decision Makers است. این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید از تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای حل مشکلات اساسی و پیچیده‌ای که در جامعه و صنعت وجود دارد استفاده کنید. کتاب فوق را می‌توانید به‌عنوان یک منبع عالی برای کشف رابطه میان یادگیری ماشینی با بزرگ داده‌ها، اینترنت اشیا، محاسبات شناختی و کلاود تصور کنید. فناوری‌هایی که هریک به‌شکلی مستقیم و غیرمستقیم با یکدیگر در ارتباط هستند. پس از خواندن این کتاب چه نکاتی را یاد خواهید گرفت؟ با مفاهیم تخصصی و مهم یادگیری ماشین، بزرگ داده‌ها، کلاود و محاسبات شناختی آشنا خواهید شد. با بهترین الگوهای عملی به کار گرفته شده در یادگیری ماشینی آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت چگونه می‌توانید از یادگیری ماشینی در زمینه اخذ تصمیمات تجاری و سازمانی استفاده کنید. اگر جزء آن گروه از مدیرانی هستید که مسئولیت اتخاذ تصمیمات کلیدی با آن‌ها است، افرادی که دوست دارند بدانند کجا و در چه زمانی باید از یادگیری ماشینی و مهارت‌های مرتبط با آن استفاده کنند، این کتاب به شما توصیه می‌شود.

4-  Illustrated C# 7: The C# Language Presented Clearly, Concisely, and Visually, 5th Edition

 اگر به‌دنبال آن هستید به‌شکلی سریع و ساده کار با سی شارپ را آغاز کنید، پیشنهاد ما به شما کتاب Illustrated C# 7 است. کتابی که به شما یاد می‌دهد از نگارش هفتم زبان سی شارپ به چه شکلی می‌توانید استفاده کنید. اگر برای اولین بار است تصمیم گرفته‌اید با سی شارپ کار کنید یا در نظر دارید سطح مهارت‌های خود را تقویت کنید، این کتاب نقطه شروع مناسبی برای شما خواهد بود. دنیل سلیس نویسنده این کتاب سعی کرده است نکاتی که در سمینارهای آموزشی به مخاطبان خود یاد می‌دهد را جمع‌آوری کند و به‌شکلی جامع در اختیار مخاطبان قرار دهد. پس از خواندن این کتاب چه نکاتی را یاد خواهید گرفت؟ این کتاب اطلاعات لازم در زمینه کار با .Net Core را به شما نشان داده، تاریخچه‌ای از زبان سی شارپ و دات‌نت را به شما معرفی کرده، نشان می‌دهد چگونه می‌توانید با انواع داده‌ای کار کرده، توضیحات مختصر و روشنی برای هریک از ویژگی‌های این زبان همچون کلاس‌ها، ارث‌بری و قابلیت‌های جدید ارائه کرده، نحوه برنامه‌نویسی غیرهم‌زمان و... را نشان می‌دهد. در 27 فصل این کتاب که در مجموع 800 صفحه می‌شود، به‌راحتی می‌توانید با عناصر مختلف زبان سی شارپ کار کنید. یکی از فصل‌های مهم این کتاب در ارتباط با LINQ است. لینک راهکار قدرتمند ارائه شده از سوی مایکروسافت است که به شما اجازه می‌دهد به‌شکلی استاندارد و کارآمد با انواع مختلفی از منابع داده‌ای کار کنید. در فصل 21 این کتاب نیز با شیوه برنامه‌نویسی غیرهم‌زمان آشنا خواهید شد.

5- Blockchain: A Practical Guide to Developing Business, Law, and Technology Solutions

 همان‌ گونه که اطلاع دارید، زنجیره بلوکی یکی از فناوری‌های چالش‌برانگیز و البته مهمی است که این روزها مورد توجه رسانه‌ها و کسب ‌و کارهای مختلف قرار گرفته است. کتاب فوق در واقع یک راهنمای کاربردی برای آن‌ها است که در نظر دارند کسب ‌و کار خود بر مبنای بلاک‌چین گسترش داده، از راه‌ حل‌های مبتنی بر این فناوری استفاده کرده و با مباحث قانونی مرتبط با بلاک‌چین آشنا شوند. کتاب فوق به‌شکل جامع و مختصر اطلاعات ضروری که در ارتباط با فناوری پیشرفته بلاک‌چین به آن نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. این کتاب توسط تیمی از کارشناسان رشته حقوق و فناوری نگارش شده است. در نتیجه ضمن آنکه با زیربنا و نحوه کار این فناوری آشنا می‌شوید، با مباحث قانونی این فناوری نیز آشنا خواهید شد. این کتاب موارد مربوط به مباحث مالی، موضوعات حاکمیتی، مسائل قانونی، مزایا و چالش‌های به‌کارگیری فناوری زنجیره بلوکی را به شما نشان می‌دهد. اعتبارسنجی، پیاده‌سازی و عیب‌یابی و به‌کارگیری بهترین الگوها به‌ طور کامل در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. از جمله مباحثی که این کتاب در درک بهتر آن‌ها به شما کمک می‌کند، به مواردی همچون درک اصول محاسبات غیرمتمرکز و زنجیره بلوکی، شناخت دقیق کسب ‌و کارها، طرح‌های حاکمیتی و موارد استفاده قانونی از این فناوری، بررسی قوانین و فناوری‌های در حال توسعه‌ای که بر پایه زنجیره بلوکی در حال آماده‌سازی هستند، نحوه پیاده‌سازی مکانیسم‌های اعتبارسنجی در محیط‌های خصوصی و عمومی، به‌کارگیری زنجیره بلوکی در دستگاه‌های اینترنت اشیا و کلاود، نحوه به‌کارگیری Solidity برای ساخت و اعتبارسنجی برنامه‌های کاربردی توزیع شده که از اتریوم استفاده می‌کنند، آشنایی با نحوه به‌کارگیری زنجیره بلوکی در ارتباط با ارز رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین و... می‌توان اشاره کرد.

6- Angular 5 Projects

برنامه‌های وب تک‌صفحه‌ای از جمله فناوری‌هایی هستند که به اعتقاد کارشناسان در سال جاری با استقبال خوبی از سوی کسب ‌و کارها روبه‌رو خواهند شد. در نتیجه به‌عنوان یک برنامه‌نویس وب شما نیز باید با فرآیند ساخت این برنامه‌ها آشنایی داشته باشید. کتاب Angular 5 Projects به شما یاد می‌دهد چگونه می‌توانید از طریق به‌‌کارگیری Angular 5 و TypeScript برنامه‌های تک‌صفحه‌ای ایجاد کنید. کتابی که بر مبنای بیش از 70 پروژه کوچک نحوه ساخت این برنامه‌ها را به شما نشان می‌دهد. برای درک بهتر موضوع صدها نمونه کد برای شما در نظر گرفته شده است تا اطلاعات لازم و کاربردی در ارتباط با اکوسیستم آنگولار را به دست آورید. این کتاب به شما نشان می‌دهد آنگولار 5 در مقایسه با نسخه‌های قدیمی چه مزایایی دارد و چگونه می‌توانید از قابلیت‌های جدید در برنامه‌های کاربردی خود استفاده کنید. در ادامه با پروژه‌های کوچکی آشنا خواهید شد که به شما نحوه کار با جاوا اسکریپت و TypeScript را یاد داده، نشان می‌دهند چگونه از ویرایشگرها، Node، CLI، مؤلفه‌ها، ماژول‌ها، WepPack، وابستگی‌ها، ویجت‌ها، برنامه‌نویسی واکنش و RxJS استفاده کنید. پس از مطالعه این کتاب یاد خواهید گرفت چگونه برنامه‌های کاربردی وب تک‌صفحه‌ای را با استفاده از آنگولار 5 طراحی کنید، با اکوسیستم توسعه برنامه‌های وب آشنا خواهید شد، به‌شکل نسبتاً حرفه‌ای با Node، جاوا اسکریپت و TypeScript کار خواهید کرد. در مجموع این کتاب برای توسعه‌دهندگانی مناسب است که در نظر دارند برنامه‌های وب تک‌صفحه‌ای را از طریق زبان‌های TypeScript و Angular طراحی کنند.

7- Project Management in Practice, 6th Edition

 ششمین ویرایش کتاب «مدیریت پروژه در عمل» به‌شکل کاملاً تخصصی مبحث مربوط به مدیریت پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب که در 8 فصل و 329 صفحه تألیف شده است و به‌شکل ساده و روانی شما را با چرخه عمر مدیریت پروژه‌ها و مفاهیمی که در این حوزه وجود دارد آشنا می‌کند. در فصل اول این کتاب یاد می‌گیرید که یک پروژه چیست، چه روندهایی در زمینه مدیریت پروژه‌ها وجود دارد، چرخه عمر یک پروژه‌ به چه معنا است و چه تفاوتی میان مدیریت پروژه و مدیریت کلی وجود دارد. در فصل دوم با مفاهیمی همچون مدیر، سازمان‌دهی و تیم آشنا می‌شوید. این فصل نکاتی که در زمینه رهبری یک تیم، راهکارهایی که به شما در حل و فصل اختلافات و مذاکره کمک می‌کند، نحوه انتخاب یک مدیر پروژه‌، شیوه مدیریت و غلبه بر استرس و نکاتی که برای سازمان‌دهی پروژه ضروری است را مورد بررسی قرار داده است. در فصل سوم با مفاهیم مربوط به مدیریت ریسک آشنا می‌شوید. در فصل چهارم با نحوه بودجه‌بندی پروژه، سنجه‌هایی که برای ارزیابی بودجه به آن‌ها نیاز دارید، نحوه برآورد هزینه‌های پروژه، عواملی که ممکن است پروژه را در معرض خطر قرار دهند و راهکارهایی که برای شبیه‌سازی مخاطرات در اختیار شما قرار دارد را مورد بررسی قرار داده است. در فصل پنجم با نحوه زمان‌بندی پروژه و ابزارهایی که در این زمینه در اختیار دارید آشنا خواهید شد. در فصل ششم با شیوه درست تخصیص منابع برای یک پروژه آشنا می‌شوید. فصل هفتم ابزارهایی را به شما معرفی می‌کند که برای نظارت و کنترل پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

8- Learning React Native: Building Native Mobile Apps with JavaScript, 2nd Edition

 کتاب «React Native: ساخت برنامه‌های بومی موبایل با جاوا اسکریپت، ویرایش دوم» در واقع یک راهنمای عملی است که سعی می‌کند React Native را به شما معرفی می‌کند. React Native یک چهارچوب جاوا اسکریپتی است که برای نوشتن و استقرار برنامه‌های کاربردی موبایل به گونه‌ای که شبیه به برنامه‌های بومی به نظر برسند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. واژه بومی به این معنا است که شما به همه قابلیت‌های گوشی همچون دوربین، موقعیت‌یاب جهانی، باتری دستگاه هدف دسترسی دارید. این چهارچوب عمدتاً در ارتباط با ساخت برنامه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با سرور در تعامل هستند. به عبارت دقیق‌تر برنامه‌هایی که از طریق واسط برنامه‌نویسی (API) داده‌هایی را از سرور دریافت می‌کنند. این کتاب به شما نحوه دسترسی به ویژگی‌های خاص یک سکو همچون دوربین، فضای ذخیره‌سازی و... را نشان می‌دهد. همراه با نمونه کدها و دستورالعمل‌های گام به گامی که نویسنده این کتاب بانی ایزنمن به آن‌ها اشاره کرده است، توسعه‌دهندگان وب و مهندسان فرانت‌اند یاد خواهند گرفت چگونه رابط‌های کاربری ویژه را طراحی کنند که از مؤلفه‌های گوشی استفاده کنند و چگونه فرآیند اشکال‌زدایی و استقرار برنامه‌های کاربردی را به سرانجام برسانند. در مدت زمانی که در حال مطالعه این کتاب هستید، چند برنامه ساده اما پیچیده را با React Native خواهید نوشت. پس از مطالعه این کتاب مشاهده خواهید کرد یک چهارچوب چگونه از مؤلفه‌های بومی مشابه با عناصر HTML استفاده می‌کنند. فراموش نکنید React Native اجازه می‌دهد کدهای جاوا اسکریپتی بنویسید، اما کدهای پردازش شده برای اندروید و iOS را دریافت کنید. 

9 - Learning Android Game Programming

 اندروید سکوی غالب دستگاه‌های همراه است. رشد فراگیر اندروید باعث شده است تا طیف بسیار گسترده‌ای از برنامه‌های مختلف برای این سیستم‌ عامل عرضه شوند که در این میان بازی‌های اندرویدی جایگاه خاص خود را دارند. کتاب Learning Android Game Programming در واقع یک راهنما است که به شما نحوه ساخت بازی از ابتدا تا انتها را آموزش می‌دهد. این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید بازی‌هایی خلق کنید که مورد استقبال کاربران قرار گیرند. حتی اگر تجربه شما در زمینه توسعه برنامه‌های اندرویدی کم است، باز هم ریک راجرز نویسنده این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا سطح مهارت‌های خود را افزایش دهید و در مدت زمان کوتاهی بتوانید بازی‌های دوبعدی را با حداقل بودجه به فروش برسانید. این کتاب مفاهیمی که در زمینه توسعه بازی‌های اندروید به آن‌ها نیاز دارید را به‌شکل ساده‌ای به شما آموزش می‌دهد. در آغاز شما کار را با طراحی یک بازی ساده آغاز خواهید کرد و هرچه کتاب به‌سمت جلو می‌رود، با روند توسعه بازی‌های حرفه‌ای‌تر برمبنای AndEngine آشنا خواهید شد. AndEngine یک موتور رایگان متن ‌باز قدرتمند است که برای توسعه بازی‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید. هر فصل از این کتاب همراه با نمونه‌ کدهایی شیوه ساخت بازی‌ها را آموزش می‌دهد. پس از مطالعه این کتاب قادر خواهید بود از ابزارهای اندرویدی برای ساخت بازی‌های جذاب استفاده کرده، ایده‌های ذهنی خود را به بازی‌های واقعی تبدیل کرده، به‌خوبی بتوانید ورودی‌های کاربر را دریافت کرده و با حسگرهایی که روی گوشی قرار دارند ارتباط گرفته و درنهایت بازی‌های اندرویدی جالبی را طراحی کنید.

10- The Internet of Things: Foundation for Smart Cities, eHealth, and Ubiquitous Computing

 این کتاب چشم‌اندازهای نوین اینترنت اشیا و محاسباتی که در بطن این فناوری به کار گرفته می‌شود را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب رویکردهای ارائه شده از سوی اینترنت اشیا در ارتباط با مراقبت‌های بهداشتی و شهرهای هوشمند و همچنین مباحث میان‌رشته‌ای که در حوزه‌های اینترنت اشیا، بزرگ داده‌ها، سامانه‌های توکار و شبکه‌های حسگر بی‌سیم به کار گرفته می‌شود را مورد بررسی قرار داده است. در ادامه با معماری، چهارچوب‌ها و متدولوژی‌های این حوزه آشنا می‌شوید. در فصل اول اینترنت اشیا معرفی شده و در ادامه با تعاریف و اصطلاحات زیربنایی این فناوری آشنا می‌شوید. در فصل دوم چشم‌انداز مرتبط با این فناوری و همچنین فرصت‌های شغلی مرتبط با اینترنت اشیا مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل سوم با مشکلات و چالش‌های مربوط به لایه‌های شبکه و مک آشنا خواهید شد. در فصل چهارم مباحث مربوط به حریم خصوصی و امنیت داده‌ها مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهایی در این زمینه پیشنهاد شده است. در فصل پنجم با نحوه ادغام محاسبات ابری و اینترنت اشیا و همچنین فرصت‌ها و چالش‌هایی که در این زمینه به وجود می‌آید آشنا خواهید شد. در فصل ششم زیرساخت‌ WSN همراه با توپولوژی‌های توزیع شده مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل‌های دیگر با مباحث مربوط به NFC در معماری پرداختی مبتنی بر اینترنت اشیا، فرصت‌های پژوهشی بالقوه‌ای که در ارتباط با شبکه حسگرهای بی‌سیم قرار دارد، مسائل مربوط به شهرهای هوشمند، کاربردهای اینترنت اشیا در صنعت بهداشت و درمان به‌منظور ردیابی بیماری‌های عفونی، سیستم‌ عامل Contiki که یک ابزار ارزشمند برای طراحی و توسعه اینترنت اشیا است و نکات بسیار دیگری آشنا خواهید شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر احسان هوشمند
احسان هوشمند

با سلام

توضیحات مورد ۱ و ۲ تکراری است.