ایمیل آموزنده‌ای از مغز متفکر تسلا!
 ایمیل ایلان ماسک به کارمندان تسلا، یک دوره آموزشی عالی در هوش هیجانی
وقتی شرایط سخت و دشوار می‌شود، رهبران واقعی وارد عمل می‌شوند. مدیران واقعی هیچگاه دست از حمایت کارمندان خود برنمی‌دارند و نشان می‌دهند که همیشه در کنار آن‌ها و حامی آنان هستند بخصوص در روزهای سخت و دشوار.

1606683296_1_0.gif

تسلا، سازنده اتومبیل‌های برقی که توسط مدیرعامل مشهورش ایلان ماسک مدیریت می‌شود، در چند سال گذشته با قدرت و امنیت تلاش کرده و پیش رفته است. شرکت غیرانتفاعی Worksafe کالیفرنیا که در واقع گروه مدافع ایمنی کارگران است، به تازگی عنوان‌های خبری را منتشر کرده که گزارش می‌دهند، میزان آسیب در کارخانه فرمانت، کالیفرنیای تسلا 30 درصد بیشتر از متوسط صنعتی در سال 2014 و 2015 می‌باشد. ایلان ماسک اصراردارد که ایمنی الویت اول در تسلا می‌باشد. او ادعا می‌کند که اقدامات اخیر، مثل استخدام هزاران کارمند برای شیفت سوم و کاهش اضافه‌کاری‌‌های بیش از حد، تاثیر بسزایی در کاهش میزان آسیب آنان داشته است.

مطلب پیشنهادی

۱۰ ویژگی بد که گریبانگیر کارآفرینان بزرگ می‌شود!
ویژگی‌هایی که می‌توانند کابوس کارآفرینان باشند!

ایمیل جدید ایلان ماسک که برای کارمندانش ارسال شده، نشان می‌دهد که او چقدر این موضوع را جدی گرفته است. در ادامه بخشی از ایمیل او را عنوان می‌کنیم:

مطلب پیشنهادی

۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان میلیاردر تغییردهنده جهان

هیچ کلمه‌ای قادر نیست بیان کند که چقدر نگران ایمنی و سلامت شما هستم. قلبم می‌شکند وقتی می‌بینم کسی هنگام درست کردن ماشین زخمی می‌شود و آسیب می‌بیند و سعی‌اش را می‌کند تا تسلا به موفقیت برسد. در آینده، می‌خواهم هر صدمه و آسیبی بدون استثناء مستقیماً به من گزارش شود. هر هفته با تیم امنیت ملاقات می‌کنم و دوست دارم با افراد آسیب دیده به محض آن که بهبود یافتند ملاقات کنم تا متوجه شوم که دقیقاً چه چیزهایی لازمند تا اوضاع بهتر شود. و بعد به خط تولید می‌روم و همان کاری که آن‌ها انجام می‌دهند را انجام دهم. این کار را باید همه مدیران تسلا به عنوان یک کار عادی و روزمره انجام دهند. در تسلا، ما رهبری را از خط مقدم انجام می‌دهیم، نه از یک برج امن و راحت. مدیران باید همیشه ایمنی تیم خود را در راس ایمنی خودشان بدانند.

مطلب پیشنهادی

۵ اصل کلیدی موفقیت حیرت‌انگیز ایلان ماسک
میلیاردر موفقی که در پی حل مشکلات جهان است

اگر ایلان ماسک در مورد گفته‌هایش صادق باشد، بیانگر الگویی عالی و قابل توجه از یک رهبر و مدیرعامل است که تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا تغییرات مثبتی را اعمال کند و نشان دهد که از افتادن به داخل گودال نمی‌ترسد.

از ایمیل ایلان ماسک چه می‌آموزیم؟

هوش هیجانی (وادار کردن هیجانات برای کار کردن به نفع ما نه علیه ما)، از ویژگی‌های ضروری رهبران کارآمد است. در حالیکه سخنان رک و صریح ایلان ماسک، ارتباط با دیگران را اثبات می‌کند، اما این وعده او برای عمل کردن است می‌تواند بسیار قدرتمند باشد. ملاقات شخصی با هر یک از کارمندان آسیب دیده و این که بفهمد چه چیزی موجب بروز چنین اتفاقی شده، نکته قابل توجهی برای تمام مدیر عاملان شرکت‌هاست. رهبران واقعاً کارآمد می‌دانند که الهام‌بخش پیروان خود هستند، آن‌ها باید به آنچه موعظه می‌کنند، عمل کنند و نمونه‌هایی از آن‌ را ارائه دهند.

آن‌ها از محول کردن کار به دیگران نمی‌ترسند، اما می‌دانند که زمان‌هایی لازم است خودشان مستقیماً به امور بپردازند. وقتی مشگل جدی رخ می‌دهد، درگیری خود را با مسئله بیشتر می‌کنند و بی‌وقفه کار می‌کنند تا همه چیز را بهتر کنند. کارمندان شما باید بدانند که شما پشتیبان و حامی آن‌ها هستید.این که فقط صحبت می‌کنید یا خودتان را در خدمت دیگران قرار می‌دهید؟ پیشنهاد ماسک یکی از بهترین روش‌های انجام این کار است. وقتی مدیری برای کار کردن در کنار اعضای تیمش که ناامید شده‌اند، وقت می‌گذارد؛ با این هدف که درک بهتری از چشم‌انداز و دورنمای آن شخص  داشته باشد، اتفاقات خوبی را رقم می‌زند. این تمرین، گرچه وقت‌گیر است، اما همدلی و آرامش ایجاد می‌کند و می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

مطلب پیشنهادی

آقای خاص دنیای فناوری می‌خواهد زیر ترافیک تونل بزند!
ایده جدید مدیرعامل تسلا می‌تواند مشکل ترافیک تهران را حل کند؟

متاسفانه،‌ مدیران کمی به این نوع سرمایه‌گذاری تمایل نشان می‌دهند. پس امروز از خودتان بپرسید:

بزرگترین چالش یا نگرانی تیم من چیست؟

چه کاری می‌توانم برای بهتر کردن اوضاع انجام دهم؟

اگر می‌توانید به این دو سوال پاسخ دهید، دیگر مهم نیست عنوان شغلی شما چیست. همکاران شما آماده‌اند تا برای تحقق اهداف شما تلاش کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟