رابطه‌ خواب راحت با موفقیت!
 10 عادت تشریفاتی قبل از خواب که می‌توانند به خواب، آرامش وموفقیت شما کمک کند
هرچه شب‌ را بهتر بخوابید، مجال بهتری برای موفقیت در روز خواهید داشت. کارهایی که قبل از خواب انجام می‌دهید تاثیر به سزایی در آنچه ناخودآگاه شما هنگام خواب بررسی می‌کند، و همچنین وضعیت ذهنی شما پس از بیدار شدن، خواهد داشت.

1606683296_1_0.gif

وقتی استرس یا اضطراب دارید، فکر نکردن یک چالش محسوب می‌شود. کارهای روتینی که شب‌ها انجام می‌دهید، به شما کمک می‌کنند تا آرامش داشته باشید، راحتتر بخوابید و برای روز بعد آمادگی بهتری پیدا کنید. فکر کردن در پایان روز، حتی برای چند دقیقه، می‌تواند تاثیر زیادی در آینده شما داشته باشد. لحظه‌هات قبل از بسته شدن چشمانتان، می‌توانند در موفقیت شما بسیار موثر باشند.

مطلب پیشنهادی

۷ عادت اسرارآمیز میلیونرهای خودساخته!
عادت‌های ارزشمندی که ما را میلیونر می‌کنند!

سعی کنید قبل ار خواب این 10 کار ا انجام دهید تا روز بعد درهای موفقیت به روی شما باز شوند.

1- سه کاری که در آن روز خوب پیش رفته و سه کار را که خوب پیش نرفته، یادداشت کنید

یک بررسی سریع از آن روز انجام دهید. اقرار به کارهایی که در آن روز به خوبی پیش رفته‌اند، مانع از آن می‌شود که به کارهای ناکام مانده فکر کنید، و همچنین کمک می‌کند تا قدردان پیشرفت‌های خود باشید. این کار را نوعی تمرین سپاسگزاری در نظر بگیرید، تا به خودتان یادآوری کنید که شکرگزار تمام داشته‌هایتان باشید. از سوی دیگر، اقرار ناکامی‌ها هم می‌تواند ارزشمند باشد. یک قدم به عقب برگردید و ببینید چه کارهایی نیاز به اصلاح و بهسازی دارند این کار به شما کمک می‌کند تا قبل از آن که آن مشکلات به فاجعه و بلا تبدیل شوند، اقداماتی را در رابطه با آن‌ها صورت دهید. اگر به پیشرفت‌های کوچک هر روز خود توجه کنید، امکان آن را خواهید داشت تا مسیر خود را هر چه زودتر اصلاح کنید. هم برای اقرار به کارهای خوبتان وقت بگذارید هم برای تشخیص کارهای اشتباهتان. این کار حداکثر 5 دقیقه زمان می‌برد.

2- لیست وظایف روز بعد را آماده کنید

تهیه لیست وظایف از روز قبل می‌تواند بسیار ارزشمند باشد، چه این کار را در ابتدای روتین‌ شبانه خود انجام دهید یا در پایان آن. تهیه یک لیست مشخص از وظایفی که باید روز بعد انجام دهید موجب می‌شود تا با هدف از خواب بیدار شوید. انجام این کار قبل از خواب ذهن شما را آسوده می‌کند. دیگر لازم نیست دغدغه چیزهایی را داشته باشید که روز بعد نیاز دارید. شما همه آن‌ها را می‌نویسید و بعد می‌توانید راحت باشید. لیست کارهای شما فردا صبح منتظر شماست. با تهیه این لیست فرصتی به ضمیر ناخودآگاهتان می‌دهید تا در طول شب به ایده‌های مختلف فکر کند. و وقتی از خواب بیدار می‌شوید مفهوم واضحی از کارهایی که قرار است انجام دهید، خواهید داشت.

3- هر آنچه را برای فردا نیاز دارید، تهیه کنید

برخی‌ها قویاً بر این باورند که باید از شب قبل لباس‌هایی را که قرار است فردا بپوشند و وسایلی را که قرار است با خود ببرند را آماده کنند. این تشریفات کوچک، نوعی تمرین و آماده‌سازی  برای روز بعد است و کمک می‌کند شب را با آرامش بخوابید. انجام این کارهای ساده در شب می‌تواند بسیار مفید باشد بخصوص اگر برنامه‌ریزی شلوغ و پرمشغله‌ای برای روز بعد دارید. هر چه کارهایتان را جلوتر از زمان پیش ببرید، با آمادگی بیشتر می‌توانید بر روی کارهای مهمتر تمرکز کنید. انجام کارهایی که موجب می‌شوند روز خود را آرامتر سپری کنید، اعتماد به نفس شما را در رویارویی با جهان تقویت می‌کند.

4- دوش آب گرم بگیرید

هدف از روتین‌های قبل از خواب، آرامش گرفتن و رفع استرس است. شب‌ها، وقتی نیاز به آرامش و آسایش دارید، دوش آب داغ می‌تواند بسیار به شما کمک کند. به همین خاطر است که اکثر آدم‌ها ادعا می‌کنند که بهترین فکر‌ها در حمام به ذهنشان خطور کرده است. غوطه‌ور شدن در آب یک ویژگی درمانی دارد و می‌تواند شما را از وابستگی‌ بسیار شدید به فناوری رها کند. آب روشی برای تسکین ذهن شماست، افکار شما  جریان و ایده‌های شما مجال بروز پیدا می‌کنند.

5- یک پیاده‌‌روی طولانی

برخی‌ها اعتقاد دارند که باید شب‌های قبل از خواب به باشگاه بروند. اگر این کار زحمت زیادی برای شما دارد، یک پیاده‌روی طولانی می‌تواند همان کار را انجام دهد. پیاده‌روی با سرعت ملایم، ذهن و جسم شما را آرام می‌کند و موجب تمدد اعصاب می‌شود. شب‌ها بیرون رفتن و قطع ارتباط با فناوری می‌تواند فضای لازم برای فکر کردن را فراهم نماید. قدم زدن در شب کمک می‌کند تا با چشم‌انداز و دید جدیدی به همه چیز نگاه کنید و ایده‌ها در ذهن شما جرقه بزنند.

6- کش و قوس بیایید

در پایان روز احساس می‌کنید، مفاصلتان سفت شده و عضلاتتان گرفته و پشتتان درد می‌کند؟ شاید وقت آن رسیده که کمی کش و قوس بیایید و عضلاتتان را شل کنید و خودتان را برای یک خواب خوب شبانه آماده نمایید. اگر تمام روز پشت میز می‌نشینید، احتمالاً شانه‌ها، پشت و پاهایتان نیاز به چند دقیقه کش و قوس دارند. با این کار هم جلوی آسیب آن‌ها گرفته می‌شود و هم تنش و استرس شما تسکین می‌یابد. می‌توانید این کار را در مکانی آرام از خانه یا آپارتمان خود انجام دهید.

7- اوقاتی را با خانواده و نزدیکان خود سپری کنید

پیشنهاد می‌کنیم اوقاتی را با خانواده و نزدیکانتان سپری کنید و در مورد اتفاقات روز با آن‌ها صحبت نمایید، این کار موجب رفع فشار و استرس و تجدید قوا می‌گردد. صحبت کردن در مورد مسائل زندگی بخش مهم توسعه ارتباط‌های پایدار و عمیق است. چه کاری بهتر از این که پایان روز را با کسانی بگذرانید که برایشان اهمیت قائلید.

8- مراقبه

مراقبه یا مدیتیشن به ذهن ما امکان می‌دهد تا در میان  هرج و مرج‌های روز آرامش پیدا کنیم. این کار به طرز شگفت‌آوری تبدیل به یک عادت در دنیای کسب و کار و کارآفرینی می‌شود. تبحر در مراقبه مستلزم زمان و صبر است. سازگاری یک اصل کلیدیست، ذهن ما که به حواس‌پرتی‌ها عادت کرده نمی‌تواند به طور خودکار تمرکز کند و در عین حال متفکر هم باقی بماند. این تمرین تمرکز ذهن می‌تواند یک روش عالی برای پایان دادن یک روز پرمشغله باشد.

9- تجسم فکری

افراد موفق می‌توانند موفقیت خود را تجسم کنند. آن‌ها بعد از مشخص کردن هدف خود، تصویر آن را در ذهن خود جای سازی می‌کنند. انجام این کار قبل از خواب، آن هدف را زمانی که خواب هستید در ناخودآگاه شما تقویت می‌کند. با تمرین تجسم‌سازی هدف اصلی، در واقع  نتیجه دلخواه و بزرگترین اهداف و رویاهای خود را تایید می‌کنید. با انجام این کار قبل از خواب ناخودآگاه خلاق شما ضمن خواب فعال می‌شود. یک دفتر یادداشت کنار تخت خود بگذارید تا هر وقت از خواب بیدار می‌شوید ایده‌های جدید و هیجان‌انگیز را در آن یادداشت کنید.

10- برای داشتن خواب کافی برنامه‌ریزی کنید

در نهایت، افراد موفق برای روزها و شب‌های خود برنامه‌ریزی می‌کنند تا مطمئن شوند که به قدر کافی استراحت می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که گذراندن روزهای پی‌درپی آن هم فقط با 4 یا 5 ساعت خواب، موجب کسالت و خستگی آنان می‌گردد و از نظر ذهنی تخلیه می‌شوند. کم خوابی، با فشار خون بالا، حمله قلبی و مغزی همراه است. بنیاد ملی خواب بین 7 تا 9 ساعت خواب در شب را برای بزرگسالان توصیه می‌کند. سعی کنید هر شب سر ساعت معنی به تخت‌خواب بروید این کار به ریتم خواب شما کمک می‌کند. اگر هر شب الگوی مشابهی را دنبال کنید، بدن شما به آن عادت خواهد کرد و می‌داند که چه زمانی وقت خواب و استراحت است و در نهایت خوابیدن برایتان آسانتر می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟