دلایل حذف اپلیکیشن فیسبوک
چرا هر مدیری باید همین امروز فیسبوک را پاک کند
با رشد شبکه‌های اجتماعی و گسترش روزافزون استفاده از اسمارت‌فون، این وسیله تبدیل به مانعی بر سر راه پیشرفت و موفقیت شده است. اگر مدیر یک تیم هستید، خیلی سریع اپلیکیشن فیسبوک را از روی گوشی پاک کنید تا کارایی و بهره‌وری را افزایش دهید.

1606683296_1_0.gif

قبل از این‌که ناراحت شوید، لازم است بگویم منظور این نیست که اکانت فیسبوک خود را به‌طور کامل پاک کنید بلکه فقط اپلیکیشن فیسبوک را از روی گوشی پاک کنید. با این‌حال تصور این‌که فیسبوک ذاتا شیطان است درست نیست. خیلی خوب است که همواره از وضعیت زندگی خانواده، دوستان و همکاران مطلع باشید. علاوه بر این، اپ فیسبوک یکی از اساسی‌ترین و پایه‌ای‌ترین ابزار در زمینه مارکتینگ برای خیلی از کسب‌کارهای موفق بوده است.

مطلب پیشنهادی

تماشا کنید: تخت‌خواب کودک فورد با الهام‌گیری از حرکت خودرو برای خواب راحت

با تمام این حرف‌ها، تحقیقات نشان می‌دهد یک فرد معمولی به‌طور متوسط در ماه 27 ساعت از وقت خود را در فیسبوک سپری می‌کند و از این زمان حدود 21.5 ساعت مربوط به موبایل است. حالا بیایید از این منظر به مسئله نگاه کنیم: اگر فیسبوک را از روی گوشی پاک کنم چه فوایدی برایم خواهد داشت؟ نویسنده این مطلب برای دو هفته این موضوع را مورد بررسی قرار داد. وی ابتدا اپ فیسبوک را از روی گوشی پاک کرد با این‌حال هم‌چنان تا حدودی از وبسایت آن استفاده می‌کرد. وی بعد از این مدت به 3 نتیجه مهم دست پیدا کرد و حالا توصیه می‌کند که همه مدیران باید این اپلیکیشن را از روی گوشی خود پاک کنند.

شروع به یادگیری چیزهای بیشتری می‌کنید

جان اف.کندی، رییس‌جمهور آمریکا در سال‌های دور می‌گوید: "رهبری کردن و در عین حال یاد گرفتن از یکدیگر جداناپذیر هستند." مقدار محتوای آموزشی روی شبکه فیسبوک که بتواند به رشد و پیشرفت شما کمک کند، به‌طور قابل ملاحظه‌ای اندک است. شاید اگر 20 دقیقه از وقت روزانه خود را صرف خواندن کتاب‌های موفقیت بکنید فایده بیشتری به همراه داشته باشد تا خواندن مطالبی که در فیسبوک منتشر می‌شود.

تفکرات ذهنی مثبت افزایش پیدا می‌کند

به‌عنوان مدیر و سرپرست، در هر اندازه و شرایط، چک کردن مداوم فیسبوک نوعی حس غلط و باطل از نیازها و خواست‌ها را به دنبال دارد. به‌عنوان مثال، فرض کنید یک عکس در فیسبوک منتشر می‌کنید. همواره به دنبال این هستید که ببینید عکس شما چند بار لایک می‌خورد یا دیگران چه نظراتی روی آن می‌نویسند. این مسئله به مرور تبدیل به نوعی رفتار خودخواهانه و "همه چیز درباره من" می‌شود و این نوع نگرش دقیقا نقطه مقابل نگرشی است که بهترین رهبران نسبت به دنیا و محیط پیرامون خود دارند. این رهبران بیشتر نگران دیگران هستند، باعث ارتقای آن‌ها و بالا رفتن ارزش‌شان می‌شوند. بهتر است دنبال گرفتن لایک و نظر از سوی رهبران و مدیران موفق درباره محتوای خود باشید چون این کار موجب اضافه شدن ارزش و اعتبار و بهینه شدن کارایی می‌شود.

مطلب پیشنهادی

به‌زودی گوشی‌های هوشمند از رده خارج می‌شوند
پیش‌بینی فیسبوک درباره آینده

افزایش بهره‌وری

چک کردن فیسبوک روی گوشی خیلی ساده اما در عین حال اعتیادآور است و مهم‌تر این‌که بزرگ‌ترین روش اتلاف وقت است. وقتی این اپلیکیشن را از روی گوشی پاک کنید، از میزان آزادی و آسایشی که نصیب‌تان می‌شود شوکه خواهید شد. وقتی در حال آزمایش خودم بودم از تعداد دفعاتی که اپ فیسبوک را باز می‌کردم حیرت‌زده شده بودم. فکر می‌کنم با این حرکت ساده حدود 15 تا 20 دقیقه از وقت روزانه‌ام را برای پرداختن به کارهای مهم‌تری مانند کمک به اعضای تیم تحت سرپرستی، کسب‌وکار و خانواده آزاد کردم.

بعد از دو هفته تصمیم گرفتم تا به این رویه ادامه دهم و آن را تبدیل به یک عادت دائمی کنم. سر زدن به وبسایت فیسبوک و دیدن عکس‌های زیبا و جالب که توسط نزدیک‌ترین افراد به ما منتشر می‌شود باید روی دستگاهی انجام شود که دسترسی به آن به سادگی اسمارت‌فون نباشد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟