آیا شخصیت شما هم ترس در دل اطرافیانتان می‌اندازد؟
 8 نشانه شخصيت قدرتمند شما كه ديگران را می‌ترساند
برخی انسان‌های ویژگی‌های شخصیتی قوی و قدرتمندی دارند که با بهره‌گیری از آن‌ها توانسته‌اند رهبری عده زیادی را بر عهده بگیرند، متفاوت با دیگران باشند و تغییر و تحولات بزرگی را بیافرینند. حال این ویژگی‌های شخصیتی ممکن است در نگاه بعضی‌ها گستاخانه یا سلطه‌جویانه باشد، در حالی که این‌طور نیست. آن‌ها تنها به درک درستی از خود و اطرافیان‌شان رسیده‌اند.

1606683296_1_0.gif

وقتی آدم‌ها با فردی روبرو می‌شوند که شخصیت قوی و قدرتمندی دارد، نمی‌فهمند با چه کسی سر و کار دارند. برخی‌ها فکر می‌کنند شما سطه‌گر هستید. برخی‌ها فکر می‌کنند که شما فقط گستاخ هستید. اما هیچ یک از آن‌ها حقیقت را نمی‌داند. این کلمات به هیچ وجه بیانگر شخصیت شما نیستند. آدم‌های قوی مجبور نیستند برنده باشند، فقط نمی‌خواهند به دیگران اجازه دهند که از روی آن‌ها عبور کنند.

یقیناً، ممکن است برخی‌ها از شما بترسند. تنها دلیلش آن است که  نمی‌فهمند شما چقدر با خودتان راحت هستید و نیازی به تایید دیگران ندارید. در ادامه 8 نشانه‌ را به شما می‌گوییم که نشان دهنده شخصیت قوی و قدرتمند شماست، نشانه‌هایی که ممکن است هراس در دل دیگران بیاندازند.   

 1- بهانه‌گیری نمی‌کنید

کسانی که شخصیت قوی دارند، بهانه‌گیری نمی‌کنند. اگر شخصیت قوی داشته باشید، دوست ندارید به حرف‌های افرادی گوش دهید که با آه و ناله کارهایی که می‌توانند انجام دهند را تعریف می‌کنند و وقت شما را می‌گیرند. ترجیح می‌دهید روی آنچه که خودتان می‌توانید انجام دهید و همچنین نحوه غلبه بر موانع پیش رو و کارهای دیگر، تمرکز نمایید. از خودتان نپرسید که چرا من بهانه‌گیری نمی‌کنم. شاید دلایل زیادی برای کاری که نمی‌توانید انجام دهید وجود داشته باشند، اما دلایل بیشتری وجود دارند که می‌توانید آن کار را انجام دهید.

2- در مورد کسانی که وارد زندگی خود می‌کنید، دقیق هستید

به عنوان یک شخص قدرتمند، برای شناختن خودتان به دیگران تکیه نمی‌کنید و نمی‌گذارید آن‌ها به شما بگویند که چه کسی هستید. می‌دانید که برخی‌ها این کار را انجام می‌دهند تا خودشان احساس بهتری داشته باشند. حتی اگر نمی‌دانید که دقیقاً چه کسی هستید و شخصیتتان چگونه است،  این را می‌دانید که برای شناختن توانایی‌های خود به کسانی همچون یک دوست، رئیس یا دوست صمیمی یا اعضای خانواده  نیاز ندارید. خودتان قدرت درک توانایی‌هایتان را دارید.

3- از گفت‌وگوهای بیهوده متنفرید

اگر شخصیت قوی دارید، ایده‌های زیادی در ذهنتان موج می‌زنند. وقتی این توانایی در شما هست که دنیا را متحول کنید، پس نمی‌خواهید وقتتان را با گفت‌و‌گوهای بیهوده با دیگران تلف نمایید. چون در نهایت می‌دانید چنین گفت‌وگوهایی غیر از اتلاف وقت و هدر دادن سلول‌های مغز نتیجه‌ای برای شما در پی نخواهد داشت.

4- نمی‌توانید بی‌توجهی، حماقت و نادانی را تحمل کنید

شخصیت سلطه‌جو از فقدان دانش و اعتبار نشات می‌گیرد. شخصیت قوی نتیجه آگاه بودن و فکور بودن است. بین این دو تفاوت بسیار بزرگی وجود دارد. از آنجایی که شما زمان و نیروی زیادی را برای استفاده درست از مغزنتان صرف می‌کنید، وقتی قضاوت سریع افراد را در مورد چیزهایی که اطلاع درستی از آن‌ها ندارند، می‌بینید؛ احساس تنفر می‌کنید. احتمالاً این بهترین ویژگی شما است ولی نه به این خاطر که می‌توانید با استفاده از علم خود در دیگران نفوذ کنید. بلکه به این خاطر که می‌توانید از این ویژگی برای تشویق مردم استفاده کنید تا قبل از سخن گفتن، خوب فکر کنند.

5- می‌دانید که چگونه گوش کنید

آدم‌هایی که شخصیت قوی دارند می‌دانند که چگونه به حرف‌ها گوش کنند. ممکن است فکر کنید که همه یک چنین ویژگی را تقدیر می‌کنند. اما در واقعیت، شنیده شدن و تشویق شدن موجب ترس کسانی می‌شوند که به آن‌ها عادت ندارند.

6- به توجه نیاز ندارید

داشتن چنین شخصیتی به این معنی است که شما نیازی به توجه دیگران ندارید. اکثر کسانی که با شما تعامل دارند، تصور می‌کنند شما موفق می‌شوید نظر آن‌ها را به خودتان جلب کنید، اما این حقیقت ندارد. این شخصیت شما است که افراد را به سمت شما جذب می‌کند. میزان معاشرت شما با دیگران به این خاطر نیست که شما خودتان اینگونه می‌خواهید، بلکه به این خاطر است که  آدم‌ها به معاشرت با افرادی همچون شما نیاز دارند. با وجود چنین احساسی، هنوز هم برای تجدید قوا به زمان نیاز دارید. از این که وقتی را صرف خود می‌کنید، نترسید. مراقبت از خودتان به اندازه مراقبت از دیگران مهم است.

7- نترس و شجاع هستید

این یکی حقیقت ندارد. بالاخره همه از یک چیزی می‌ترسند و شما هم مستثنی نیستید. اما تفاوت شما با دیگران این است که نمی‌گذارید این ترس مسیر زندگی شما را تعیین و آن را به شما تحمیل کند.

8- به ناامنی به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنید

ناامنی برای شما مانند فرصتی برای انجام بهتر کارها است. می‌دانید که کامل نیستید اما اگر سعی در یادگیری و پیشرفت نداشته باشید، غیر از این که ممکن است نادان به نظر برسید، در حقیقت زندگی هم نمی‌کنید. فقط زنده هستید. مردم می‌گویند هیچ کس در امنیت کامل نیست و احتمالاً  حقیقت هم دارد. اما نباید جلوی این حس ناامنی و عدم پایداری گرفته شود، چون احساس زندگی کردن را در افراد بر می‌انگیزد تا مالک چیزهایی باشند که اطمینانی به پایداریشان ندارند.

مطمئناً، عده‌ای فکر می‌کنند که معاشرت با افرادی که شخصیت بزرگی دارند، دشوار است. معاشرت با شما دشوار است به این دلیل که افراد را به چالش می‌کشید تا بهترین باشند. اگر این باعث  دشواری است، پس بهتر است همچنان خودتان باشید.  

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟