جویندگان کار مراقب صفحات اجتماعی خود باشند!
 کارشناسان منابع انسانی در شبکه‌های اجتماعی شما به دنبال چه چیزهایی هستند؟
یکی از وظایف مهم کارشناسان منابع انسانی استخدام کارکنان جدید است. برای انجام چنین کاری فرد مسئول باید به ارزیابی عملکرد جویندگان کار بپردازد و شناخت خوبی از روابط و شخصیت آنان به دست بیاورد. از جمله امکاناتی که کارشناس منابع انسانی در اختیار دارد تا به واسطه آن‌ها اطلاعاتی از فرد جویای کار به دست بیاورد، شبکه‌های اجتماعی هستند.

1606683296_1_0.gif

 

احتمالاً می‌دانید که کارشناسان منابع انسانی و مدیران استخدام‌کننده ممکن است مخفیانه شما را در شبکه‌های اجتماعی تعقیب کنند. آیا می‌دانید که آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی شما به دنبال چه اطلاعاتی هستند؟

مطلب پیشنهادی

  چرا مدیران شوخ‌طبع مدیران بهتری هستند
استادان دانشگاه در مورد رشته «شوخ‌طبعی در کسب‌و‌کار» چه می‌گویند؟

شاید می‌دانید که استخدام‌کنندگان یا کارشناسان منابع انسانی به سراغ صفحه لینکدین شما می‌روند تا نگاهی به آن بیاندازند، اما سایر شبکه‌های اجتماعی چطور؟ شبکه‌هایی که تصاویر آخرین تعطیلات خود را در آنجا پست می‌کنید، تصویر شامی که خورده‌اید را به اشتراک می‌گذارید و گاهی اوقات هم دوستان خود را تگ می‌کنید. به راستی چرا استخدام کنندگان باید علاقمند به دیدن این پست‌ها و تصاویر در صفحات اجتماعی شما باشند؟

هالی کرافورد، راهنمای طراحی و مدیریت مشاغل می‌گوید :" این اطلاعات شخصی دقیقاً همان چیزهایی هستند که کارشناسان و مدیران استخدام‌کننده را وادار می‌کنند تا اکانت شبکه‌های اجتماعی کارجویان را تحت نظر داشته باشند.این اطلاعات به آنان کمک می‌کند تا به خوبی بفهمند که شما خارج از رزومه خود چگونه هستید و در واقع یک نمای کلی از زندگی شخصی شما را در اختیار آنان قرار می‌دهد." او می‌افزاید: " رزومه به آن‌ها می‌گوید که شما چقدر صلاحیت کار در شرکت آنان را دارید، اما پروفایل شبکه اجتماعی شما بیانگر شخصیت شماست و این که آیا مناسب فرهنگ سازمانی آن شرکت هستید یا خیر."

بعلاوه، استخدام‌کنندگان به دنبال علائم خطر هستند، عکس‌های نامناسب، طرز بیان ناخوشایند و شرکت در محافل خارج از عرف نشان می‌دهند که شما فرد چندان ایده‌الی برای شرکت آن‌ها نیستید. حالا که فهمیدید که چرا مسئولان منابع انسانی و مدیران استخدام‌کننده به صفحات اجتماعی شما سر می‌زنند، بهتر است بدانید که آن‌ها به دنبال چه اطلاعاتی هستند.

فیس بوک

طبق نظر کرافورد، مسئولین منابع انسانی و مدیران استخدام کننده روی دو بخش از صفحه فیس بوک شما تمرکز می‌کنند-  بخش " درباره من" و آلبوم عکس‌ها.

درباره من: " آن‌ می‌خواهند بدانند که شما چگونه خود را توصیف می‌کنید و این که آیا توصیفات شما با آن توصیفی که از خودتان در کاورلتر یا رزومه  داشته‌اید، مطابقت می‌کند.هرگونه اختلافی می‌تواند روی  مصاحبه‌های بعدی شما تاثیر بگذارد. مسئولین منابع انسانی همچنین در این بخش  به دنبال املا و دستور زبان درست کلمات هم هستند تا ببیند شما چقدر در این زمینه مهارت دارید.

عکس‌ها: یک مدیر استخدام‌کننده نه تنها عکس‌ها بلکه توضیحات شما را هم بررسی می‌کند. او می‌خواهد ببیند که آیا شما خود را به عنوان یک فرد حرفه‌ای معرفی می‌کنید؟ پس سعی کنید عکس‌های مناسبی را در صفحه خود قرار دهید.

 

توییتر

چه کسانی را دنبال می‌کنید: استخدام‌کنندگان می‌خواهند ببینید که آیا شما با دیگران ارتباطات متقابل دارید و آیا توانسته‌اید با افراد دیگر در صنعت خود ارتباط  برقرار کنید. دنبال کردن دیگران در صنعت خودتان یک کار هوشمندانه است که می‌تواند اطلاعاتی را در مورد مشاغل جدید، آگهی‌های شرکت‌ها، آخرین فناوری‌ها و غیره در اختیار شما قرار دهد.

توییت‌ها: مسئولین منابع انسانی بررسی می‌کنند که آیا شما اطلاعات مفیدی را به اشتراک می‌گذارید، آیا اطلاعاتی از کار و تجارت خود را به اشتراک می‌گذارید یا این که فقط از توییت‌ها برای جنگیدن با دیگران استفاده می‌کنید. اگر درخواست کار می‌کنید، نگاهی به تاریخچه توییت‌های خود بیاندازید و توییت‌هایی که به نظرتان مناسب شما نیستند و ممکن است  کارفرمای احتمالی را تحت تاثیر قرار دهند را حذف نمایید.

اینستاگرام

دنبال‌کنندگان: استخدام‌کنندگان ممکن است به سراغ دنبال کنندگان شما بروند و نگاهی به آن‌ها بیاندازند تا ببینند این افراد از چه گروهی هستند. به علاوه آنان می‌خواهند بدانند که شما چقدر با دنبال‌کنندگان خود دوستانه و اجتماعی رفتار می‌کنید. آنچه شما به آن‌ها می‌گویید و پاسخ‌هایی که به دنبال‌کنندگان خود می‌دهید می‌تواند آگاهی و بینشی را در مورد ارتباطات شخصی شما در اختیار آن‌ها قرار دهد و این که آیا شما مناسب فرهنگ آن شرکت هستید یا خیر.

تصاویر: حتماً می‌دانید که منظور ما چیست. استخدام‌کنندگان با دیدن عکس‌های شما به دنبال یافتن مهارت‌های عکاسی شما نیستند. آن‌ها می‌خواهند اطلاعات دیگری را در مورد شما بدست بیاورند. این که شما خودتان را چگونه معرفی می‌کنید و نشان می‌دهید. این که در چه محافلی شرکت می‌کنید و آیا پست‌هایی که می‌گذارید محتوای مناسبی دارند؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟