همکاران پرحرف را کنترل کنید!
 چگونه با همکاران پرحرف و مزاحم برخورد کنیم؟
برخی‌ها قادر به درک ایماء و اشاره¬های اجتماعی نیستند و برخی دیگر به دنبال راه گریزند. اما با همکارانی که مدام بیخ گوش ما صحبت می‌کنند و مزاحم کار ما می‌شوند چگونه برخورد کنیم؟

1606683296_1_0.gif

حتماً شما هم در محل کار خود با چنین همکارانی برخورد داشته‌اید. افرادی که پشت سر هم حرف می‌زنند و عمدتاً گفتگوهای بیهوده‌ای دارند و مزاحم کار شما می‌شوند. آن‌ها معمولاً نمی‌دانند که چه رفتار آزاردهنده‌ای دارند و به تصور این که شما از صحبت‌های آنان لذت می‌برید به پرحرفی‌های خودشان ادامه می‌دهند. شما با این افراد چگونه برخورد می‌کنید؟ آیا رفتاری از خود نشان می‌دهید تا به او بفهمانید که باید به کارتان برسید و حالا فرصت حرف زدن ندارید؟

مطلب پیشنهادی

 7 کارمند سمی که باید به سرعت آن‌ها را اخراج کنید
قبل از آن که دیر شود، این کارمندها را اخراج کنید!

چگونه می‌توانید جلوی این اتلاف وقت و البته خرد شدن اعصابتان را بگیرید؟ جواب این سوال تا حدی به  این موضوع بستگی دارد که با چه افرادی سر و کار دارید. با این وجود قصد داریم راهکارهایی را در اختیار شما بگذارید تا بدانید با این همکاران پرحرف چه برخوردی داشته باشید.

1-بی‌توجه به اشاره­‌های اجتماعی    

برخی از این همکاران پرحرف معمولاً سر صحبت را با یک موضوع کاری مهم باز می‌کنند تا این گونه توجه شما را جلب کنند. وقتی بحث‌های کاری تمام شد، همچنان به حرف زدن ادامه می‌دهند. معمولاً این گونه مکالمات خوشایند هستند اما نه در روزهایی که از نظر زمانی در تنگنا قرار دارید، در چنین مواقعی احتمالاً کارهای مختلفی همچون نگاه کردن به ساعت، خیره شدن به نوشته­‌ها یا خارج شدن از موضوع بحث را امتحان می‌کنید تا غیرمستقیم به او بفهمانید که صحبت‌هایش را تمام کند. اما هیچکدام از این راهکارها کارساز نیستند، چون همکار شما نمی‌تواند یا نمی‌خواهد به این اشاره‌های اجتماعی که بیانگر تمایل شما به پایان گفتگوست، توجه کند.

این گونه افراد به اشاره‌های مستقیم‌تری نیاز دارند، حتی اگر انجام آن­ها شما را معذب کند. اگر آن‌ها به شما توجه نکنند، نمی‌توانید به آن‌ها بفهمانید که باید به سر کار خود برگردید. در چنین مواقعی با یک عذرخواهی صحبت او را قطع کنید و بگویید که در موقعیتی مناسب به گفتگو با او ادامه خواهید داد. در نظر داشته باشید افرادی که این ایماء و اشاره‌های اجتماعی را درک نمی‌کنند، احتمالاً متوجه هستند که گفتگوی آن‌ها به درازا کشیده اما خودشان نمی‌توانند آن را متوقف کنند. بنابراین این صراحت گفتار شما به احساسات آنان لطمه نخواهد زد.

مطلب پیشنهادی

۵  کار مؤثری که مدیران بزرگ در جلسات کاری خود انجام می‌دهند
چگونه جلسات کاری مفیدتری داشته باشیم؟

2- خشمگین و شاکی

برخی آدم‌­ها همیشه در یک حالت بحران دائمی زندگی می­‌کنند و مدام احساس می‌­کنند که دنیا بر سرشان خراب شده است. از هر مسئله کوچکی یک مشکل بزرگ می­‌سازند و نشان می­‌دهند کل شرکت در حال نابودی است. بنابراین ساعت‌­ها در مورد این مسائل صحبت می­‌کنند. این افراد همیشه به دنبال کسب اعتبار و متحدانی برای خود می­‌گردند. شکایت آن­‌ها به خاطر ایجاد همبستگی با دیگر افراد ناراضی است تا همدردی کسانی که در محل کار با آن­ها بدرفتاری شده را بدست بیاورند. اگر آن­ها را تایید کنید در واقع انرژی لازم را به آن­ها می‌­دهید. پس اولین کاری که باید انجام دهید این است که این انرژی را از آن­ها بگیرید. به آن­ها بگویید که چقدر از کار خود لذت می­‌برید و با افرادی که او از آن­ها شکایت می­‌کند، تعامل خوبی دارید. مخالفت با این افراد باعث اختلاف نظر نمی‌­شود، اگر آن­ها را تایید کنید در واقع به آن­ها پاداش می‌­دهید تا به دنبال شکار دیگری باشند.

مطلب پیشنهادی

 ۴ روشی که می‌توانید به اعضای تیم خود انگیزه بدهید تا در نوع خود بهترین باشند
رهبران فعال و پرانرژی، محیط‌هایی را به وجود می‌آورند که هوش هیجانی را تحریک می‌کنند.

3- نیاز به دوستی

بعضی آدم‌هادر محل کار تنها هستند. شغل آن­ها این فرصت را به آنان نمی‌­دهد تا با دیگران گفتگو کنند و این خلاء در زندگی شخصی­شان هم پر نمی‌­شود. به همین دلیل هر ازچند گاهی به دنبال کسی می­‌گردند تا با او صحبت کنند و ممکن است به دنبال چنین شخصی در محل کار خود باشند. شما به عنوان یک همکار خوب ممکن است بخواهید گه گاه با این افراد در ارتباط باشید و هر وقت که فرصتی پیدا کردید و تنها شدید با آنها گفتگو کنید. این به آن معنا نیست که همکار شما که احساس تنهایی می­‌کند این اختیار را دارد تا برنامه‌­های شما را کنترل کند. این اجازه را به او ندهید. وقتی دیدید این دوست نیازمند گفتگو به سراغ شما می­‌آید، هر زمانی را که خودتان مناسب می­‌دانید برای صحبت با او اختصاص دهید. اگر احتمال می‌­دهید این گفتگو طولانی شود، زمانی بعد از ساعت اداری را در نظر بگیرید یا این که به او بگویید چقدر برای حرف زدن وقت دارید. با تنظیم وقت برای این نوع گفتگوها، کنترل ملاقات­‌های تصادفی را در دست بگیرید. 

در آخر باید بگوییم، در مواجه با همکاران پرحرف، نگاهی هم به رفتار خودتان داشته باشید. شاید این خودتان هستید که گفتگو را به درازا می‌­کشانید. به عادت­‌های محاوره­‌ای خود توجه کنید. مطمئن‌­ترین راه این است که از همکاران خود بخواهید در صورتی که صحبتتان طولانی شد به شما گوشزد کنند.       

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟