رهبران فعال و پرانرژی، محیط‌هایی را به وجود می‌آورند که هوش هیجانی را تحریک می‌کنند.
 ۴ روشی که می‌توانید به اعضای تیم خود انگیزه بدهید تا در نوع خود بهترین باشند
شما به عنوان یک کارفرما، تمام تلاش خود را برای تیم‌تان انجام می‌دهید تا به بهترین شکل عمل کنند، اگر شما شبیه برخی از رهبران بسیار موفق هستید ( که امیداوریم این طور باشد)، روی تنظیم اهداف چالش‌برانگیز، برگزاری جلسات موثر و استفاده از بهترین روش‌ها برای واگذاری اختیارات تمرکز می‌کنید.

1606683296_1_0.gif

وقتی سبک مدیریتی خود را تنظیم می‌کنید، مراقب باشید از این عادت‌های  قدرتمند غافل نمانید: روی این مسئله تمرکز کنید که چقدر به آدم‌های اطرافتان انرژی می‌‌دهید.

گرچه ممکن است به انرژی به عنوان چیزی نگاه کنید که کارمندان یا آن را دارند یا ندارند ( شاید به این دلیل که نتوانسته‌اند شب قبل خوب بخوابند)، واقعیت امر این است که نقش شما به عنوان یک رهبر، در انگیزه دادن روازنه به اعضای تیم‌تان یک نقش کلیدی و مهم است. درحقیقت، محققان در دانشگاه میشیگان از عبارت " انرژی ارتباطی" برای توصیف این ایده استفاده می‌کنند. این که انرژی ما فقط یک عملکرد از رفتارهای ما ( مثل خوابیدن، تغذیه کردن یا ورزش کردن) نیست، بله می‌تواند نتیجه تعامل با دیگران باشد. در یک مطالعه، محققان دریافتند افرادی که تحت نظر رهبرانی کار می‌کنند که "انرژی‌دهندگان ارتباطی" هستند، برای سخت کار کردن و تمرکز روی کارهایشان، انگیزه بیشتر دارند. آن‌ها‌ همچنین گزارش کردند که لذت بیشتری را در کار خود تجربه کرده‌اند. و این منجر به افزایش عملکرد کارمندان می‌شود.

مطلب پیشنهادی

چگونه ذهن افراد را تغییر دهیم؟
حمله به عقاید هیچ‌گاه اثر ندارد، عقاید را به یک نتیجه متفاوت سوق دهید

بنابراین، چگونه می‌توانید رهبری باشید که به دیگران انگیزه می‌دهد؟  

۱- نگرش مثبت از خود نشان دهید

تحقیقات فراوانی وجود دارند که مزایای داشتن نگرش مثبت در رهبران تاثیرگذار را نشان می‌‌‌‌دهند. شما احتمالاً نیاز به علم ندارید که به شما بگوید منطقی است که فرد خوش‌بین، بسیار هیجان‌انگیزتر از افرادی که همیشه شکایت دارند، رفتار می‌کند. بنابراین، دائم تلاش کنید تا حمایت‌کننده، مهربان و خوش‌بین باشید.

برای مثال، وقتی با کارمندان زیرمجموعه خودتان موافق نیستید، ایده آن‌ها را سرکوب نکنید، درعوض، به ایده آنان احترام بگذارید و سعی کنید جنبه‌های مشترک را پیدا کنید. وقتی مشکلات به وجود می‌آیند، به جای آن که از تمام کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید، بترسید؛ روی کارهایی که از پس آن‌ها برمی‌آیید، تمرکز کنید. سعی کنید درهر کاری که می‌کنید، مثبت باشید؛ این روحیه "من می‌توانم" شما می‌تواند مسری باشد.

مطلب پیشنهادی

اگر تازه مدیر شده‌اید هرگز این 4 اشتباه بزرگ را انجام ندهید
50 درصد مدیران جدید در همان 18 ماه اول کارشان را از دست می‌دهند

۲- کارمندان زیر مجموعه خود را در سطح انسانی بشناسید

رهبران فعال و پرانگیزه به آدم‌ها نمی‌گویند که چه کاری انجام دهند، تمرکز آن‌ها روی پرورش ارتباط‌های دو طرفه و قوی با افرادیست  که با آن‌ها کار می‌کنند. آن‌ها به احساسات، نگرانی‌ها، شادی‌ها و رضایت دیگران توجه دارند، و تلاش آنان این است که وقتی با آن‌های صحبت می‌کنند، با تمام وجود حضور داشته باشند. به عبارت دیگر نحوه برقراری ارتباط برای آن‌ها مهم است. مهمتر این که آنان نشان می‌دهند انتقادپذیرهستند، چون از این موضوع آگاهند که صادق، واقع‌بین و پاسخگو بودن نسبت به اقدامات خودشان، دیگران را هم تشویق می‌کند که این گونه باشند.

۳- شورواشتیاق خود را با تیم خود به اشتراک بگذارید

آیا تا کنون رئیسی داشته‌اید که بدون آن که به کاری علاقه داشته باشد یا به آن اهمیت بدهد، دست به انجام آن بزند؟ وقتی رهبر شما به خاطر نقشی که دارد هیچ شور و اشتیاقی از خود نشان نمی‌دهد و به اصطلاح حرص و جوش نمی‌خورد، خلاق بودن و ثمربخش بودن کار دشواری خواهد بود. محققین در مطالعات خود دریافتند رهبرانی که به کار خود علاقه دارند، بیشتر به اطرافیان خود انرژی و انگیزه می‌دهند. پس با چیزهایی در ارتباط باشید که شغل شما را برایتان معنادار می‌کنند. سپس، با به اشتراک گذاشتن اهداف شخصی خودتان و پروژه‌هایی که مشتاقید روی آن‌ها کار کنید، این شور و هیجان را با کارمندان خود تقسیم کنید. هر چه در مورد اقداماتی که قرار است انجام دهید، شفافتر عمل کنید و علت انجام هر کاری را بیان نمایید، افراد بیشتری متقاعد و مشتاق می‌شوند که درگیر کار شوند.

مطلب پیشنهادی

5 (و نیم) راه برای ایجاد انگیزه در کارکنانی که در خانه کار می‌کنند
راه‌های تشویق افرادی که در خانه کار می‌کنند!

۴- یادگیری را جزو الویت‌های خود قرار دهید

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که رهبران فعال و پرانرژی، محیط‌هایی را به وجود می‌آورند که هوش هیجانی را تحریک می‌کنند. این یعنی دانش و تجربه خود را با تیم خود به اشتراک بگذارید و ظرفیت یادگیری از دیگران و دریافت بازخوردها را داشته باشید. یعنی گفتگوهای باز و خلاقیت داشته باشید و مفروضات را به بحث بنشینید. تیمی که در گفت و شنودهای  پی در پی و صادقانه شرکت می‌کنند، به احتمال زیاد راه حل‌های بهتر و با کیفیت‌تری را برای حل مشکلات ارائه می‌دهند، چون خودشان هم در این مورد ذینفع هستند.

در نهایت این که به خاطر بسپارید که آدم‌ها با هم فرق می‌کنند، و چیزی که ممکن است به یک کارمند انگیزه بدهد ضرورتاً در مورد فرد دیگر این گونه نیست. بنابراین، وقتی سعی دارید بفهمید که چه چیزهایی می‌توانند به افراد تیم‌تان انگیزه و انرژی بدهند، یکی از بهترین روش‌ها این است که از آن‌ بپرسید. با این کار شما روی ابزارهایی سرمایه‌گذاری می‌کنید که آن‌ها‌ برای موفقیت لازم دارند، در این صورت به عنوان یک رهبر فعال و تاثیرگذار کار خود را به خوبی انجام داده‌اید.   

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟