سخت‌کوشی لزوما در کلاس درس آموزش داده نمی‌شود
  7 دلیل برای این که کسب درآمد بالا نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارد
مدارک دانشگاهی کمی وجود دارند که می‌توانند مسیر کسب درآمدهای هنگفت را هموار کنند. این اتفاق ممکن است بیافتد، اما شما می‌توانید بدون رفتن به دانشگاه هم درآمد بالایی داشته باشید. هدف این مقاله این نیست که شما را از تحصیل منصرف کند؛ بلکه می‌خواهد بگوید طی کردن مسیر موفقیت، لزوما با بالا رفتن از پله‌های دانشگاه میسر نمی‌شود و خارج از آن هم می توان به اهداف بلند رسید، کما اینکه بسیاری رسیدند.

1606683296_1_0.gif

 

افرادی همچون بیل گیتس و مارک زاکربرگ که جزء افراد بسیار موفق هستند، هیچکدام تحصیلات دانشگاهی ندارند.  طبق تحقیقات صورت گرفته 68 درصد آمریکایی­ها مدرک دانشگاهی ندارند. البته هدف ما این نیست که بگوییم تحصیلات دانشگاهی بی‌ارزش هستند یا نمی‌‌توانند مفید باشند بلکه می‌خواهیم بگوییم که برای رسیدن به موفقیت ضروری نیستند.

مطلب پیشنهادی

 برای آن که یک متخصص بهتر شبکه‌ شوید، نیاز به تحصیلات ندارید
از محبوب‌ترین شغل‌های حوزه فناوری اطلاعات!

می‌خواهیم 7 دلیل را عنوان کنیم که نشان می‌دهند شما برای داشتن درآمدهای هنگفت نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارید:

1- آموزش­های آنلاین شما را به یک کارشناس تبدیل می‌کنند

زمانی بود که رفتن به دانشگاه  و گرفتن مدرک کارشناسی ارشد وسیله­ای برای کسب درآمدهای بزرگ بود. اما فراز و فرودهای اوضاع اقتصادی نشان می‌دهند که مدرک دانشگاهی همیشه کلید درهای موفقیت و فرصت­های بیشتر نیست. شما برای کاری که می‌خواهید انجام دهید نیاز به کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار ندارید، اما قبل از ثبت نام برای چهار سال تحصیلی و پرداختن هزینه‌های آن، ابتدا باید از به چالش کشیدن حدس و گمان­هایتان دست بردارید. آیا واقعاً لازم است چهار سال درس بخوانید تا یک کدنویس شوید؟ یا این که می­توانید با گذراندن کلاس­های آموزشی توسعه وب را یاد بگیرید؟ شما می‌توانید برای هر چیزی که می‌خواهید در آن تخصص داشته باشید، دوره­های آنلاین آن را پیدا کنید، از این دوره­‌ها و تمام مطالبی که در مورد آن می‌یابید در جهت پیشرفت کارتان استفاده نمایید.

2-  از همین حالا مشاوره دادن را آغاز کنید

برای آن که مشاور شوید نیاز به مدرک ندارید؛ همچنین برای راه­اندازی خدمات خودتان لازم نیست یک کارشناس درجه یک باشید. روی حوزه­هایی کار کنید که می‌توانند مشکلات دیگران را حل کنند.  نگاهی به خدمات B2B ( فروش محصولات و خدمات یک شرکت به شرکت دیگر) داشته باشید که قادر به ارائه آن‌ها هستید، از بازاریابی ایمیل گرفته تا بهینه‌سازی سایت. مراقب باشید در تله این باور که به قدر کافی از مشاوره سر در نمی‌آورید، نیفتید. اگر بیشتر از مشتریان خود می‌دانید و می‌توانید آن­ها را با روش­های مفید در حل مشکلاتشان راهنمایی کنید، پس می‌توانید به دنبال کار مشاوره باشید.

3- بدون داشتن مدرک ( یا پول زیاد) می‌توانید در املاک و مستغلات سرمایه‌­گذاری کنید

برای شروع سرمایه­گذاری در املاک نیاز به هیچ مدرکی ندارید. البته ما از خرید خانه یا اموال اجاره‌ای صحبت نمی‌کنیم. شما می‌توانید بدون مدرک دانشگاهی یا حتی پول زیاد سرمایه­گذاری در اموال تجاری را آغاز کنید. انبوه سپاری (Crowdsourcing) یک روش معروف برای انجام این کار است. برای مثال سایت‌هایی همچون Reality Mogul فرصت‌های سرمایه­گذاری را با ازای چند صد دلار پیشنهاد می‌­دهند. مایملک آن‌ها شامل هتل و ساختمان‌های اداری و دستگاه‌های ذخیره­سازی می­شود. شما هم برای کسب درآمد بیشتر می‌توانید به دنبال فرصت‌های تجاری املاک و مستغلات در جامعه خود باشید.

4- هنوز هم شغل‌های زیادی وجود دارند که بدون نیاز به 4 سال دانشگاه، می‌توانند درآمدهای هنگفتی برای شما داشته باشند

در این دوره و زمانه برای داشتن درآمدهای بالا لازم نیست حتماً به دانشگاه بروید. مثلاً کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارند. کارگزاران املاک و نویسندگان فنی برای کار کردن در رشته‌های خود نیاز به تحصیلات ندارند، با این وجود پتانسیل کسب درآمد بالایی دارند. شما برای داشتن درآمد بالا می‌توانید به مهارت‌های خودتان تکیه کنید.

5- هزینه‌های دانشجویی می‌توانند رویاهای شما را خراب کنند

اگر قرار است برای پرداختن هزینه‌های دانشگاه زیر بار قرض و بدهی بروید، نیاز به مدرک دانشگاهی ندارید. در آمریکا آمار وام‌های دانشجویی بالاست و بیش از 44/2  میلیون آمریکایی درگیر بدهی وام دانشجویی هستند. حالا فکر کنید که شما چنین بدهی را ندارید، پس می‌توانید آن میزان پولی که باید بابت وام خود بپردازید را صرف کسب و کار یا آموزش خودتان کنید یا همان حرفه و درآمدی را ایجاد کنید که به دنبالش بودید.

6- ممکن است وقتی فارغ­‌التحصیل شدید دیگر آن مدرک دانشگاهی به کارتان نیاید

ما مخالف دانشگاه نیستیم، اما انجام این کار یک ریسک است. شما وقت و هزینه خود را صرف بدست آوردن مدرک می‌کنید که ممکن است بعد از فارغ­التحصیلی بازار کار داشته باشد یا نداشته باشد. بهرحال، اگر مدرک دانشگاهی بتواند راه گشای شما باشد، به این معنی نیست که شما آماده ورود به بازار کار هستید. فناوری و فرآیند‌های کسب و کار خیلی زود قدیمی می‌شوند. همگام شدن با تغییرات صورت  گرفته در روندها، آن هم وقتی که چهار سال مداوم به کتاب­های درسی خود چسبیده‌اید، بسیار دشوار است.

7- سخت کوشی و پشتکار را در دانشگاه یاد نمی‌گیرید

نویسنده و روانشناس دکتر آنگلا لی داکورث می‌گوید سخت کوشی و پشتکار است که می‌تواند موفقیت را تعیین کند. به گفته او "پشتکار یعنی اشتیاق و استقامت برای رسیدن به اهداف بلند مدت". پشتکار مشتاقانه را نمی‌توان از کتاب‌ها و آزمون‌ها آموخت.

 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟