از محبوب‌ترین شغل‌های حوزه فناوری اطلاعات!
 برای آن که یک متخصص بهتر شبکه‌ شوید، نیاز به تحصیلات ندارید
دنیا به کار متخصصان شبکه، روز به روز بیشتر احتیاج پیدا می‌کند. دانشگاه‌ها متخصصان کامپیوتر و فناوری اطلاعات را تربیت می‌کنند؛ اما هیچ‌کس به شما نمی‌آموزد که چگونه یک متخصص بهتر و برجسته شوید. این چیزی است که خودتان باید آن را بیاموزید.

1606683296_1_0.gif

 مهم نیست که چه نوع تحصیلات عالیه‌ای در دانشگاه داشته‌اید، می‌توانید یک تکنیسین تعمیر کامپیوتر، تکنیسین شبکه، سرپرست سرور، پشتیبانی فنی یا متخصص فناوری اطلاعات باشید. با توجه به در آمد بالای این حرفه، می‌توان آن را جزو محبوب‌ترین شغل‌های این کره خاکی دانست.

مطلب پیشنهادی

۱۰ ایده تجاری راحت برای پول‌سازی و تغییر جهان
مشکلات، فرصت‌هایی برای کسب درآمد!

اگر می‌خواهید یک متخصص شبکه‌های کامپیوتری بهتر و برجسته باشید این پنج نکته را در نظر بگیرید:

آرام باشید

به عنوان یک متخصص فناوری اطلاعات با چالش‌های زیادی روبرو هستید، چالش‌هایی که گاهی اوقات شما را مجبور می‌کنند کارتان را رها کنید. بعضی وقت‌ها مشکلاتی پیش می‌آیند که واقعاً از نظر احساسی و ذهنی رنج‌آور هستند. این مشکلات می‌توانند یک مشکل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشند که اگر به سرعت برطرف نشوند، منجر به آسیب‌های زیادی می‌شوند. شبکه‌های کامپیوتری معمولاً حساس به زمان هستند و ممکن است فرد به هراس بیافتد یا تسلیم شود. اگر با مشکلی مواجه شدید که حل آن دشوار است به راه حل فکر کنید و اگر پیدا نشد به اینترنت مراجعه کنید، اگر شانس بیاورید می‌توانید افرادی را بیابید که همین مشکل را داشته‌اند و توانسته‌اند آن را حل کنند. همیشه می‌توانید از دوستان هم حرفه خود بخواهید که در حل مشکلات به شما کمک کنند.

حدس نزنید

در مورد کامپیوترها نباید چیزی را حدس بزنید چون ممکن است به آن‌ها آسیب برسانید. اگر از نظر معماری یا جنبه‌های دیگر شبکه با موارد جدیدی مواجه شدید، وقت بگذارید و تحقیقات آنلاین انجام دهید یا کتابی را که فکر می‌کنید در این رابطه به شما کمک می‌کند، تهیه و مطالعه کنید. با همکارانتان مشورت کنید به دقت به آنچه انجام می‌دهند بنگرید و از آن‌ها یاد بگیرید تا دفعه دیگری که با آن چالش مواجه شدید، خودتان آن را حل کنید.

یادداشت‌های خود را نگاه دارید

شاید عجیب به نظر برسد که یک متخصص فناوری اطلاعات به جای آن که همه چیز را در کامپیوتر بنویسد، یک دفترچه یادداشت با خود  همراه داشته باشد. اما وقتی می‌خواهید نکاتی را خیلی سریع یادداشت کنید و بعداً به آن‌ها مراجعه نمایید، این دفترچه‌ها می‌توانند بسیار مفید باشند. به عنوان یک متخصص IT می‌توانید تمام نام‌های کاربری را بنویسید، یادداشت‌ها را به موضوعات خاص مثل شبکه، کدهای خطا و هر چیز دیگری که لازم است، طبقه‌بندی کنید.

ارتباط  شفاف داشته باشید

مهم است که متخصصین شبکه‌های کامپیوتری به طور شفاف و منظم با دیگران ارتباط برقرار کنند. این کار را می‌توان از طریق جلسات و یادداشت‌ها انجام داد. ثابت شده که با گذشت زمان این جلسات منظم به بهبود خروجی‌های شرکت کمک می‌کنند. در همین جلسات است که افراد می‌توانند بفهمند در بخش‌های دیگر شرکت چه خبر است. همکاران و سرپرست شما باید همیشه بدانند که شما مشغول چه کاری هستید. ارتباط شفاف می‌تواند از طریق مستندسازی هم انجام بگیرد. این مستند می‌تواند در قالب دفترچه یادداشت باشد یا توضیح در مورد کدی که می‌نویسید تا به افراد نشان دهید آن کد واقعاً چه کاری انجام می‌دهد.

یادگیری را متوقف نکنید

در زمینه شبکه‌سازی کامپیوتر و IT ، یادگیری هرگز متوقف نمی‌شود. همه چیز به سرعت تغییر می‌کنند و این تغییر همیشه در لحظه اتفاق می‌افتد، بنابراین یادگرفتن فناوری‌های جدید از ضروریات است. برای آن که بروز باشید و همگام با فناوری پیش بروید، ببینید که شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات چه کارهایی انجام می‌دهند، خود را در موقعیتی قرار دهید که گویی می‌توانید  فناوری ساخت آن‌ها را دوباره بسازید یا این که حداقل آن را خوب بفهمید. شاید هم لازم باشد به دانشگاه بروید و مدرک لازم را در این خصوص کسب کنید. این کار کمک می‌کند تا با فناوری ارتباط برقرار کنید و اگر تصمیم جدی در تغییر سیستم‌های خود دارید، آمادگی لازم را داشته باشید.

  آمارها حاکی از آن است که در سال 2017، شغل‌های مرتبط با رایانش (computing) ده برابر تعداد فارغ‌التحصیلان علوم رایانه در سال 2015 می‌باشد و این موضوع نشان می‌دهد که این صنعت چقدر در حال رشد است. برای آن که یک متخصص شبکه‌های کامپیوتری بهتر باشید حتماً این نکات را به ذهن بسپارید.   

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟