ردیابی لحظه‌ای فعالیت‌های آنلاین
پژوهشگران آلمانی: حتا اگر تاریخچه وب‌گردی خود را پاک کنید بازهم ردیابی می‌شوید!
تیمی از پژوهشگران آلمانی نتایج حاصل از یک پژوهش تحقیقاتی در ارتباط با تاریخچه جست‌وجوها و فعالیت‌های کاربران در فضای مجازی را منتشر کرده‌اند. در گزارش این گروه آماده است که تاریخچه جست‌وجوهای اینترنتی کاربران و همچنین عادت‌هایی که آن‌ها در زمان جست‌وجوی مطالب از خود نشان می‌دهند به راحتی قابل ردیابی است. این گروه مدعی شده‌اند حتا آن گروه از کاربرانی که سعی می‌کنند به شکل ناشناس در فضای آنلاین به جست‌وجو بپردازند بازهم نمی‌تواند تاریخچه جست‌وجوهای خود را پنهان سازند.

1606683296_1_0.gif

آندریس دیس و اسفا اکارت، دو کارشناس امنیتی در این پژوهش نزدیک به 3 میلیون کاربر آلمانی را در ارتباط با فعالیت‌های آنلاین مورد بررسی قرار داده‌اند و اعلام کرده‌اند در میان این 3 میلیون نفر چهره‌های شناخته شده‌ای نیز قرار داشته‌اند. این تیم نتایج حاصل از دستاورد خود را در کنفرانس دفکان که چندی پیش در لاس‌وگاس برگزار شد در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار دادند. این تیم تحقیقاتی از طریق 10 افزونه محبوب مرورگرها و همچنین با کمک گرفتن از شرکت‌هایی که Click Stream را جمع‌آوری می‌کنند موفق شدند به این اطلاعات دست پیدا کنند. اطلاعاتی که به‌طور مستقیم در ارتباط با تاریخچه مرورگر کاربران است.

click Stream به کلیک‌هایی اشاره دارد که یک کاربر در مدت زمان حضور خود در یک سایت آن‌را انجام می‌دهد. شرکت‌ها از طریق Click Stream اطلاع پیدا می‌کنند که یک کاربر به چه سایت‌هایی مراجعه می‌کند، چه مدت از وقت خود را در این سایت‌ها سپری می‌کند، صفحات یک سایت را چگونه مرور می‌کند و بر مبنای چه الگویی از یک سایت به سایت دیگر می‌رود. در حالی که گفته شده است تاریخچه گشت‌وگذار در فضای مجازی یک موضوع شخصی بوده و در ارتباط با حریم خصوصی کاربران است، اما بازهم شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند این اطلاعات را به منظور ارائه تبلیغات و بازاریابی به اشکال مختلف به دست آورند.

مطلب پیشنهادی

پلیس کاشف سوییچ مرگ باج‌افزار واناکرای را بازداشت کرد

این تیم از پژوهشگران امنیتی اعلام داشته‌اند که نزدیک به 95 درصد از اطلاعاتی که موفق شده‌اند آن‌ها را به دست آورند از طریق ده افزونه محبوبی بوده است که این روزها از سوی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت این افزونه‌ها کاربرد دو گانه دارند، در حالی که به کاربران کمک می‌کنند در مقابل اطلاعات مربوط به تاریخچه جست‌وجوهای آن‌ها را نیز به دست می‌آورند.

ارکات در این ارتباط گفته است: «کاری که شرکت‌ها در اروپا آن‌ها را انجام می‌دهند غیر قانونی است، اما شرکت‌ها نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند.»

جالب آن‌که این دو پژوهشگر مدعی شده‌اند که می‌توان اطلاعات مربوط به ویدیوهای مشاهده شده، پست‌های ارسال شده، خبرهای مطالعه شده و تقریبا هرگونه فعالیت آنلاین کاربر را ردیابی کرد. در بخشی از گزارش این تیم آماده است از طریق Click Stream می‌توان اکانت‌های شخصی کاربران و همچنین نام کاربران را نیز به دست آورد. این مشکل از آن جهت به وجود آمده است که هر روزه بر حجم اطلاعاتی که به صورت آنلاین و عمومی از سوی کاربران منتشر می‌شود افزوده شده است. همین موضوع باعث شده است تا هویت کاربران به شکل ساده‌ای شناسایی شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟