قصد دارید یک گوشی جدید بخرید؟
راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های بازار در بازه 1.3 تا 2.0 میلیون تومان (قسمت دوم)
با فرا رسیدن نوروز، آدمی به تبعیت از طبیعت میل به نو شدن دارد. یکی از وسایلی که انسان هر روز ساعات زیادی را با آن سپری می‌کند، گوشی همراه است. پس عجیب نیست که حوالی نوروز تمایل بیشتری برای عوض کردن گوشی خود داشته باشید. به همین دلیل، ما تصمیم گرفته‌ایم برای شما یک راهنمای خرید گوشی در بازه قیمتی 1.3 تا 2 میلیون تومان بنویسیم.

1606683296_1_0.gif

پیش از این هم در مطالبی جداگانه به بررسی بهترین گوشی‌های بازار در رده‌های میانی و در بازه‌های قیمتی مختلف پرداخته بودیم. در ادامه همان مسیر، در این مطلب قصد داریم به بررسی چندین گوشی مختلف در بازه قیمتی یک میلیون و سیصد هزار تومان تا یک دو میلیون تومان بپردازیم. توجه داشته باشید که اکثر این گوشی‌ها برای مصارف خاصی طراحی و ساخته شده‌اند و بیشتر بر روی یک زمینه تمرکز داشته‌اند. این مسئله را هم مد نظر داشته باشید که ما در انتخاب مواردمان، مسئله ارزش خرید را هم لحاظ کرده‌ایم و در واقع هیچکدام از این گوشی‌ها، به خاطر تمرکز روی یک قابلیت، از سایر قابلیت‌های خود غافل نشده است. ضمنا اگر بودجه شما کمتر از این مقدار است، می‌توانید به مطلب راهنمای خرید گوشی اقتصادی برای مصارف خاص و یا مطلب راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده رو به پایین برای مصارف خاص، موارد ارزان‌تر را هم بررسی کنید. و اما گزینه‌ها:

بهترین پردازنده:

هوآوی آنر 9 با قیمتی در حدود 1.8 میلیون تومان

پیش از هر چیزی، ظاهر زیبای این گوشی است که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد؛ اما قرار گرفتن آنر 9 در این فهرست، تنها به خاطر ظاهر زیبای این گوشی نیست. تراشه Kirin 960 با این که در سال گذشته تولید شده است، هنوز هم یکی از قدرتمندترین تراشه‌های بازار است و در زمینه‌های پیچیده‌ای مثل هوش مصنوعی هم عملکردی فوق‌ العاده دارد. استفاده از این تراشه قدرتمند در کنار 4 یا 6 گیگابایت رم، به شما اطمینان می‌دهد که این گوشی قرار نیست در اجرای بازی‌های سنگین و یا اجرای همزمان تعداد زیادی اپ، کم بیاورد. اما تنها ظاهر زیبا و قدرت پردازش این گوشی نیست که آن را به یک گزینه خوب برای خرید تبدیل کرده است. دوربین این گوشی از دو سنسور تشکیل شده است: 12 و 20 مگاپیکسلی. استفاده از این دو سنسور به آنر 9 این امکان را داده است که بتواند بدون افت کیفیت تا دو برابر زوم اپتیکال داشته باشد. دوربین سلفی این گوشی دارای کیفیت 8 مگاپیکسلی است و می‌تواند سلفی‌های بسیار خوبی ثبت کند. از لحاظ فیلمبرداری هم این گوشی قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K را دارا است. نمایشگر آنر 9 یک نمایشگر 5.15 اینچی دارد که رزولوشن آن Full HD است و تراکم پیکسلی این نمایشگر مبتنی بر پنل IPS LCD به 428 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد. اندروید 7.0 قابل ارتقا به 8.0 و باتری 3200 میلی آمپر ساعتی از سایر امکانات این گوشی هستند.

بهترین گزینه برای عاشقان سلفی:

هوآوی میت 10 لایت با قیمتی در حدود 1.4 میلیون تومان

گوشی‌های زیادی می‌توانستند در این جایگاه قرار بگیرند؛ اما انتخاب ما میت 10 لایت بود. چرا؟ چون دوربین سلفی دوگانه 13 و 2 مگاپیکسلی این گوشی به فلش مجهز است و با این حساب، تمام فاکتورهای لازم برای افرادی که به قابلیت سلفی اهمینت زیادی می‌دهند را دارا است. اما همانطور که در مقدمه گفتیم، تنها قابلیت ثبت سلفی این گوشی نیست که آن را به یک گزینه خوب برای خرید تبدیل می‌کند و در سایر زمینه‌ها هم می‌توانید با خیالی آسوده روی این گوشی حساب کنید. استفاده از تراشه Kirin 659 که یکی از بهترین تراشه‌های میان رده است، در کنار 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی را برای اجرای هر نوع بازی نیمه سنگین و سنگینی قابل می‌سازد. نمایشگر 5.9 اینچی با رزولوشن Full HD+ ، دوربین دوگانه 16 و 2 مگاپیکسلی، اندروید 7، باتری 3340 میلی آمپر ساعتی و طراحی کشیده و بدون حاشیه این گوشی، سایر مواردی است که شایسته است به آن‌ها توجه کنید. برای آشنایی بیشتر با این گوشی، می‌توانید به بررسی دقیق آن رجوع کنید.

بهترین پردازنده اسنپدراگونی:

نوکیا 8 با قیمتی در حدود 1.7 میلیون تومان

پرچمدار سابق نوکیا در بازار ایران با قیمتی بسیار عالی عرضه می‌شود و برای افرادی که به دنبال قدرت پردازش خالص هستند، یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آید. نوکیا 8 یک گوشی کوچک و خوش‌دست است که همانند تمام محصولات دیگر نوکیا، از کیفیت ساخت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است. نمایشگر 5.3 اینچی این گوشی با داشتن رزولوشن Quad HD تراکم پیکسلی عالی 554 پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد. نوکیا 8 با داشتن دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی ساخت شرکت زایس، نمی‌تواند در بخش دوربین جزو بهترین انتخاب‌ها باشد؛ اما با این وجود تصاویر ثبت شده با آن از منظر رنگ بندی و ثبت جزئیات کیفیت قابل قبولی دارند. دوربین سلفی این گوشی هم دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی است که می‌تواند سلفی‌های باکیفیتی ثبت کند. اما مهم‌ترین ویژگی این گوشی، تراشه قدرتمند Snapdragon 835 روی آن است. این تراشه قدرتمند و بهینه، در کنار 4 گیگابایت رم می‌تواند به راحتی از پس اجرای تعداد زیادی اپ به صورت همزمان و اجرای بی عیب و نقص بازی‌های سنگین بربیاید. در آزمون‌های فنی، نوکیا 8 بالاتر از گوشی‌های مثل سامسونگ گلکسی S8 قرار گرفته بود که این خود خبر از قدرت پردازش بسیار بالای این گوشی می‌دهد. باتری 3090 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع و اندروید 7.1.1 قابل ارتقا به 8.0 ( و به احتمال زیاد، اندروید 9.0) از سایر امکانات این گوشی است.

خوش‌دست‌ترین گوشی:

شیائومی می 6 با قیمتی در حدود 1.8 میلیون تومان

رقیب سرسخت آنر 9 و نوکیا 8، شیائومی می 6 است. حیف بود این گوشی که از لحاظ قدرت پردازش با نوکیا 8، از لحاظ خوش‌دستی با آنر 9 و از لحاظ دوربین با می نوت 3 رقابت می‌کند در این فهرست جایی نداشته باشد. هرچند می 6 از لحاظ سختی پیدا شدن هم با می نوت 3 رقابت می‌کند؛ اما اگر بتوانید آن را بیابید، این شمایید که برنده شده‌اید. این گوشی با نمایشگر 5.15 اینچی به خوبی در دست کاربر قرار می‌گیرد و احساس بسیار خوبی را از راه گیرنده‌های پوستی به مغزتان ارسال می‌کند. انحناهای این گوشی بسیار دلپذیر است و کیفیت ساخت بالای آن هر کسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با داشتن رزولوشن Full HD و تراکم پیکسلی 428 پیکسل بر هر اینچ، از لحاظ نمایشگر هم می‌توان این گوشی را قابل قبول دانست. در کنار این طراحی زیبا و خوش‌دستی این گوشی، بهره‌مندی می 6 از تراشه Snapdragon 835 همراه با 6 گیگابایت رم  آن را در کنار نوکیا 8 به عنوان قدرتمندترین گوشی‌های این فهرست قرار می‌دهد. دوربین دوگانه این گوشی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است و با لرزشگیر و بسیاری دیگر از امکانات تجهیز شده است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، اندروید 7.1.1 و باتری 3340 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع از سایر امکانات این گوشی هستند که آن را به یک گزینه بسیار عالی برای خرید تبدیل می‌کنند.

برای عاشقان سلفی در آب!

سامسونگ گلکسی A8 2018 با قیمتی در حدود 2.0 میلیون تومان

یکی از گزینه‌های محبوب دیگر بازار در این بازه قیمتی، یک عضو دیگر از خانواده A سامسونگ‌ است: گلکسی A8 2018. این گوشی خوش‌ساخت و ضد آب، با بهره‌گیری از بدنه آلومینیومی، نمایشگری مبتنی بر پنل Super AMOLED و دوربین سلفی دوگانه، می‌تواند برای ماجراجویان و افرادی که به ثبت خاطرات در شرایط سخت علاقه دارند، یک گزینه خوب باشد. طراحی زیبا و بدون حاشیه این گوشی می‌توانست با داشتن دوربین دوگانه کامل شود؛ اما سامسونگ در زمینه دوربین و تراشه، چندان روی این گوشی دست و دلباز عمل نکرده است. نمایشگر 5.6 اینچی این گوشی با رزولوشن Full HD+ دارای تراکم پیکسلی 441 پیکسل بر هر اینچ است و به خاطر داشتن پنل AMOLED تصاویری شفاف همراه با کنتراست بالا ارائه می‌دهد. نمی‌توان این گوشی گران قیمت را با داشتن تراشه میان رده Exynos 7885 جزو بهترین‌های این رده قیمتی از نظر پردازشی دانست؛ اما با این وجود، عملکرد پردازنده‌های آن در کنار 4 گیگابایت رم به شما امکان اجرای بازی‌های نیمه سنگین را می‌دهد. دوربین اصلی این گوشی 16 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن هم از دو سنسور تشکیل شده است: 16 و 8 مگاپیکسلی. با داشتن این سنسورها در بخش سلفی، این گوشی به یکی از بهترین گزینه‌ها برای ثبت سلفی در این بازه قیمتی تبدیل شده است. اما بد نیست بدانید که این گوشی حتی از فیلمبرداری با کیفیت 4K هم پشتیبانی نمی‌کند و در بخش ضبط ویدیوی آن به کیفیت Full HD بسنده شده است. باتری این گوشی 3000 میلی آمپر ساعتی بوده و دارای قابلیت شارژ سریع است.

همه کاره:

بلکبری DTEK60 با قیمتی در حدود 1.8 میلیون تومان

هرچند زمانی داشتن یک گوشی بلک‌بری رویای هر کسی بود؛ اما دست روزگار این شرکت را به جایی کشانده است که اکثر مردم حتی نمی‌دانند چنین شرکتی هنوز فعالیت می‌کند! گوشی بلکبری DTEK60 یک گزینه همه فن حریف است که حیف بود در این فهرست قرار نداشته باشد. این گوشی با داشتن یک نمایشگر 5.5 اینچی دارای رزولوشن Quad HD که بر پایه یک پنل AMOLED ساخته شده است، در زمینه نمایشگر با محصولات سامسونگ برابری می‌کند و حد اقل در این فهرست، دارای بهترین نمایشگر باشد. بدنه این گوشی از ترکیب شیشه نشکن و ضد خش با فلز ساخته شده است و تلفیقی از زیبایی و استحکام است. روی این گوشی از تراشه Snapdragon 820 استفاده شده است که شاید بهترین تراشه فعلی بازار نباشد؛ اما قطعا شما را در هیچ زمینه‌ای ناامید نخواهد کرد. در کنار این تراشه از 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه قابل ارتقا استفاده شده است تا از این نظر هم امکانات این گوشی قابل قبول باشد. دوربین 21 مگاپیکسلی این گوشی هم می‌تواند در انواع شرایط تصاویر قابل قبولی ثبت کند. سلفی 8 مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری 4K از سایر امکانات بخش دوربین این گوشی است. باتری 3000 میلی آمپر ساعتی و اندروید 6.0 قابل ارتقا به 7.0 از سایر امکانات این گوشی است که آن را به یک گزینه عالی برای خرید تبدیل می‌کنند. 

انتخاب شما در این بین کدام است؟ فراموش نکنید که این مطلب تنها نیمی از انتخاب‌های زیر دو میلیون تومانی ما بود و می‌توانید بقیه آن‌ها را هم در قسمت اول همین مطلب دنبال کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟