97 سال آموزش بود و اینسو سالی است متفاوت!
سال 1397 با تمام تنش‌ها و استرس‌ها و گرانی‌هایی که گریبان انتشار ماهنامه شبکه را گرفته بود و همچنان ادامه دارد، برای سایت و بخش مجازی مجموعه شبکه آنقدرها هم بد نبود.

1606683296_1_0.gif

در سال گذشته آمار بازدید وب‌سایت شبکه دو برابر شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی مجموعه شبکه به بیش از سه برابر در بخشبندی‌های مختلف تخصصی افزایش یافت. اکنون بیش از صد هراز کاربر متخصص از محتوای تولیدی ماهنامه شبکه در شبکه‌های اجتماعی مختلف در دسته ‌بندی‌های آموزش کامپیوتر، شبکه و امنیت، برنامه‌نویسی، استخدام و اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنند و هزاران نفر در گروه‌های مجموعه مشکلات فنی خود را برطرف کرده و درباره مسیر شغلی خود مشاوره می‌گیرند. البته با وجود افزایش کاربر روزانه سایت برخی از مطالب مانند راهنمای خرید (به دلیل عدم ثبات قیمت کالا) و خودرو (به دلیل قطع واردات) که در سال گذشته بسیار داغ بودند از رونق افتادند. اینجا بود که شبکه‌های اجتماعی به کمک‌مان آمد. در نظرسنجی و گفتمانی که با اعضای متخصص گروه‌های ماهنامه شبکه داشتیم متوجه شدیم که آموزش مباحث تخصصی و دغدغه‌های شغلی از بزرگترین مشکلات کاربران است. پس شروع کردیم.

آموزش راه رهایی از بحران‌ها

در سال 97 نوع تولید محتوا در سایت شبکه را بیش از پیش به سمت آموزش سوق دادیم؛ سعی کردیم بخشی از محتوای خبری و اطلاع رسانی که در اکثر سایت‌ها قابل یافتن است را کم کرده و مطالبی تهیه کنیم تا بار علمی کاربرانمان افزایش یابد. دو آموزش تخصصی را در سایت شروع کردیم که با استقبال فراوان کاربران رو‌به‌رو شد.

شبکه را از کجا شروع کنم؟

 اولین آموزشی را که در سایت شروع کردیم تدریس رایگان مبحث نتورک پلاس بود که در پاسخ به اولین سوال مهم و پرتکرار علاقه‌مندان ورود به بازار شبکه تهیه شد؛ شبکه را از کجا شروع کنم؟ 
در تهیه این آموزش ما فرض را بر این گذاشتیم که مخاطب‌مان از دنیای شبکه هیچ نمی‌داند پس از صفر شروع کردیم و پله به پله جلو رفتیم. اگر به شبکه علاقه دارید نتورک پلاس دروازه ورود به آن است. در تعطیلات نوروز شروع به یادگیری کنید و هرجا که به مشکل خوردید در گروه تخصصی گفتمان شبکه از متخصصان کمک بگیرید.
 این راه همچنان ادامه دارد و امیدواریم پس از اتمام دوره نتورک‌ پلاس (یا در کنار آن) دوره‌های بعدی شبکه و امنیت را تهیه کرده تا کاربران محترم مجموعه ماهنامه شبکه از مطالب کاربردی و فنی مورد نیاز خود در سایت خودشان بهره‌مند شوند. 

مار گاوچران

در آموزش نتورک پلاس راه ورود به شبکه را گفتیم. اما علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی چه؟ برای شروع دوره برنامه‌نویسی زبان‌های مختلفی را بررسی کردیم و در انتها به این مار خوش خط و خال یعنی پایتون رسیدیم. پایتون زبانی است جدید، محبوب و دارای بازار کار روبه پیشرفت. برای شروع آموزش زبان برنامه‌نویسی پایتون مخاطبان‌مان را افرادی درنظر گرفتیم که نه‌تنها با پایتون آشنا نیستند بلکه کلا از برنامه‌نویسی هیچ نمی‌دانند. پس اگر دوست دارید برنامه‌نویسی را یاد بگیرید ولی نمی‌دانید نقطه آغاز کجاست، پیشنهاد می‌کنم مقدمه سری آموزش‌های زبان برنامه‌نویسی پایتون را در سایت شبکه بخوانید. چه زمانی بهتر از تعطیلات نوروز برای آموزش؛ شاید در سال آینده مسیر زندگی کاری شما تغییر کرد. اما چرا مار گاوچران؟ سری به مطالب این سری آموزش بزنید تا متوجه شوید!
در نظر داریم بعد از اتمام دوره پایتون دوره‌های دیگر برنامه‌نویسی را شروع کنیم. اگر پیشنهادی برای آموزش برنامه‌نویسی دارید حتما در بخش «تماس با ما» یا در بخش دیدگاه‌ مطالب سایت شبکه با ما در میان بگذارید.

بازار کار رشته کامپیوتر

یکی دیگر از موضوعاتی که در بحث با کاربران متوجه اهمیت آن شدیم دغدغه کار است بخصوص برای جوانانی است که قصد انتخاب رشته یا دقیق‌تر انتخاب آینده خود دارند. البته همیشه موضوع انتخاب شغل داغ بوده به همین دلیل سال گذشته در فصل دانش کامپیوتر به جنبه‌های مختلف چالش‌های شغلی پرداختیم. سال گذشته سعی کردیم در سایت نیز بیشتر اخبار حوزه کار را پوشش دهیم. موضوع به‌اندازه‌ای مهم بوده است که ویژه‌نامه نوروز ماهنامه شبکه را هم به بحث کار اختصاص دادیم. این راه ادامه دارد. در سال جدید منتظر خبرهای خوبی از مجموعه شبکه باشید. تشکر ویژه دارم از تیم تحریریه ماهنامه و سایت شبکه، اهالی دفتر شبکه و صفحه‌آرا و ویراستار ماهنامه که در طول یک سال گذشته با تمام سختی‌ها و فشارهای کاری دلسوزانه تمام انرژی خود را برای ماهنامه شبکه گذاشتند.
در پایان سپاس فراوان و خسته نباشید عرض می‌کنم خدمت جناب پوررستمی عزیز که علی‌رغم فشارهای شدید مالی، از افزایش قیمت چندین برابری کاغذ و چاپ گرفته تا کاهش آگهی‌های مجله با وجود ضرر در انتشار، چراغ ماهنامه شبکه را همچنان روشن نگاه داشته و همچون پدری دلسوز تجربیات خود را در اختیارما قرار داده، به ما انگیزه برای شروع کارهای جدید داده و امید را در دل اهالی شبکه زنده نگاه می‌دارند.
سال نو به آموزش

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟