کدامیک از این سه اسمارتفون بهتر است؟
مقایسه تصویری آیفون X، گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس
به نظر شما تفاوت‌های آیفون X اپل، گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس سامسونگ در چه مواردی خلاصه می‌شود؟ شما خرید کدام گوشی را به دو گوشی دیگر ترجیح می‌دهید؟ در این مقاله ما قصد داریم به مقایسه تصویری سه گوشی نام برده شده بپردازیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس دو پرچمدار قدرتمند سال 2017 شرکت کره‌ای سامسونگ هستند که به جرئت می‌توان گفت در حال حاضر بهترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار محسوب می‌شوند. این دو گوشی علاوه بر قدرت عملکرد بالا، کیفیت ساخت خوب و ظاهری بسیار شیک هم دارند. این موضوع سبب شده تا کاربران زیادی در پی خرید این دو اسمارتفون باشند.

اما در سمت مقابل عرضه آیفون X یا همان آیفون 10 اپل هم آغاز شده است. آیفون X هم یک آیفون بی‌نظیر است که علاوه بر قدرت عملکرد و کیفیت ساخت فوق‌العاده، ظاهری بسیار منحصر به فرد (در مقایسه با آیفون‌های دیگر) هم دارد. بنابراین بسیاری از کاربران هم برای خرید این آیفون ترغیب شده‌اند. اما به نظر شما خرید کدامیک از سه گوشی نام برده شده انتخاب بهتری خواهد بود؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید سه گوشی مورد نظر را مقایسه کنیم و تفاوت‌های مابین آن‌ها را بشناسیم. این مسئله دقیقا کاری است که ما در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم. جالب‌تر از همه اینکه مقایسه ارائه شده به صورت تصویری خواهد بود، بنابراین لازم نیست که نگران مطالعه متون طولانی و توضیحات مقاله باشید. با سایت شبکه همراه شوید.

ابعاد و اندازه

گلکسی S8 پلاس از نظر ابعاد و اندازه در بین سه گوشی مورد نظر، بزرگ‌ترین گوشی محسوب می‌شود. این گوشی هم از نظر عرض و هم از نظر طول و ضخامت در مقایسه با دو گوشی دیگر بزرگ‌تر است. در سمت مقابل اگر به مقایسه آیفون X و گلکسی S8 بپردازیم، باید بگوییم که S8 از آیفون X بلندتر ضخیم‌تر است اما نسبت به این محصول عرض کمتری دارد.

وزن

سبک‌ترین گوشی در بین سه اسمارتفون مورد نظر، گلکسی S8 سامسونگ است. جالب است بدانید که گلکسی S8 پلاس علیرغم ابعاد بزرگ‌تر در مقایسه با آیفون X نسبت به این محصول وزن کمتری دارد!

مطلب پیشنهادی

آموزش کار با آیفون ایکس اپل (iPhone‌X)
چگونه بدون دکمه هوم از آیفون ایکس استفاده کنیم؟

ضد آب بودن

هر سه گوشی گلکسی S8، گلکسی S8 پلاس و آیفون X از استاندارد ضد آب بهره می‌برند، اما پرچمدار سامسونگ به مراتب در این زمینه از آیفون X برتری دارند، چرا که از استاندارد IP68 بهره‌مند هستند اما آیفون X اپل از استاندارد IP67 بهره می‌برد. بنابراین حداقل روی کاغذ از نظر ضد آب بودن، پرچمداران سامسونگ در مقایسه با آیفون X محصولات بهتری هستند.

مطلب پیشنهادی

مقاومت گلکسی اس 8 شما را شگفت‌زده می‌کند + عکس
پرچمدار جدید سامسونگ تا چه اندازه مقاوم است؟

اندازه صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی S8 سامسونگ و آیفون X اپل 5.8 اینچی است، اما گلکسی S8 پلاس از نمایشگری 6.2 اینچی بهره می‌برد. پس اگر به دنبال گوشی با نمایشگر بزرگ‌تر هستید، گلکسی S8 پلاس بهترین گزینه موجود خواهد بود.

وضوح تصویر و تراکم پیکسلی

وضوح تصویر دو پرچمدار سامسونگ یکسان و برابر با 2960 در 1440 پیکسل در نظر گرفته شده است که اختلاف ابعاد نمایشگر آن‌ها سبب می‌شود تراکم پیکسلی گلکسی S8 از S8 پلاس بیشتر باشد. در سمت مقابل صفحه نمایش آیفون X وضوح تصویر 2436 در 1125 پیکسل را ارائه می‌کند. بنابراین همانطور که در عکس فوق می‌بینید، علیرغم اینکه آیفون X از نظر وضوح تصویر و تراکم پیکسلی به مراتب نسبت به آیفون‌های دیگر یک محصول قدرتمند است، در مقابل گلکسی S8 و S8 پلاس سامسونگ حرفی برای گفتن ندارد.

مطلب پیشنهادی

گلکسی اس 8 بخریم یا اس 8 پلاس؟
کدام نسخه از پرچمدار سامسونگ انتخاب بهتری است؟

سبک طراحی لبه‌های صفحه نمایش

لبه‌های صفحه نمایش آیفون X بدون حاشیه طراحی شده و ظاهری زیبا را برای دستگاه ایجاد کرده است. اما لبه‌های نمایشگر گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس علاوه بر بدون حاشیه بودن، خمیده هم هستند و جذابیت مضاعفی دارند.

مطلب پیشنهادی

با جزییات دوربین و نمایشگر خاص گلکسی اس 8 آشنا شوید
شرح منظور سامسونگ از اینفینیتی دیسپلی (Infinity Display)

اسکنر انگشت

دو پرچمدار سامسونگ از اسکنر انگشت بهره می‌برند، اما آیفون X اپل از اسکنر انگشت و دکمه هوم (Home) بهره‌مند نیست.

قابلیت تشخیص چهره

هر سه گوشی مورد نظر از قابلیت تشخیص چهره بهره‌مند هستند، اما قابلیت تشخیص چهره آیفون X که با نام اختصاصی فیس‌ آی‌دی (Face ID) معرفی شده به مراتب از قابلیت تشخیص چهره دو پرچمدار سامسونگ بهتر و دقیق‌تر عمل می‌کند.

مطلب پیشنهادی

فیس آی‌دی آیفون X خیلی هم دقیق نیست!
نظر متخصصین در مورد قابلیت تشخیص چهره آیفون X را بشنوید!

تراشه

گلکسی S8 و S8 پلاس از نظر تراشه شامل دو نسخه می‌شوند. نسخه اصلی آن‌ها به تراشه اگزینوس 8895 مجهز است و نسخه‌ دیگر آن‌ها از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام بهره می‌برد. این موضوع در حالی است که آیفون X به تراشه A11 Bionic اپل تجهیز خواهد بود. اگرچه دو تراشه اگزینوس 8895 و اسنپدراگون 835 تراشه‌های فوق‌العاده قدرتمندی هستند، اما به نظر ما قدرت عملکرد تراشه A11 را ندارند.

مطلب پیشنهادی

گلکسی اس 8 سامسونگ بخریم یا آیفون 7 اپل؟
دلایل قانع‌کننده برای خرید گلکسی اس 8 به جای آیفون 7

رم

گلکسی S8 از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد. نسخه پایه‌ای گلکسی S8 پلاس هم رم 4 گیگابایتی دارد و نسخه‌ای از آن هم با رم 6 گیگابایتی روانه بازار شده است. اما در سمت مقابل آیفون X اپل از یک رم 3 گیگابایتی بهره می‌برد.

مطلب پیشنهادی

معرفی جالب‌ترین ویژگی‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس
پرچمداران جدید سامی چه ویژگی‌های جالب جدیدی دارند؟

حافظه داخلی

گلکسی S8 سامسونگ از حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره‌مند است و از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ پایه‌ای گلکسی S8 پلاس هم از حافظه 64 گیگابایتی بهره می‌برد، اما نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارد. خوشبختانه این اسمارتفون هم از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. اما در سمت مقابل آیفون X اپل از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت‌های 64 و 256 گیگابایتی می‌شود.

مطلب پیشنهادی

10 جایگزین قدرتمند برای آیفون X اپل + عکس
به جای آیفون X یکی از این 10 اسمارتفون را بخرید!

باتری

از نظر ظرفیت باتری برتری از آن گلکسی S8 پلاس است. این گوشی از یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. بردار کوچک‌ترش (گلکسی S8) از باتری 300 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند بوده و آیفون X اپل هم به یک باتری 2716 میلی آمپر ساعتی تجهیز شده است.

پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بیسیم

هر سه گوشی مورد نظر از قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند.

مطلب پیشنهادی

آیا ظرفیت باتری آیفون‌های 8 و 8 پلاس کاهش یافته‌ است؟
آیا شارژدهی باتری دو آیفون جدید اپل ناامیدکننده خواهد بود؟

دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی و سلفی هر دو گوشی گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس به ترتیب از سنسورهایی 12 و 8 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند، اما در سمت مقابل دوربین اصلی آیفون X از ساختار دوبل بهره می‌برد و از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است. همچنین دوربین سلفی این گوشی هم از سنسوری 7 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

مطلب پیشنهادی

چگونه آیفون اصل را از آیفون تقلبی تشخیص دهیم؟
تشخیص آیفون اصل از آیفون تقلبی، کلون، طرح و ریفربیشد!

قیمت

از نظر قیمت باز هم اپل و آیفون این شرکت حرف اول را می‌زند! نسخه پایه‌ای آیفون X قیمت 999 دلاری دارد و قیمت نسخه مجهز به حافظه 256 گیگابایتی آن 1149 دلار در نظر گرفته شده است. اما در سمت مقابل گلکسی S8 با قیمت 750 دلار به فروش می‌رسد و گلکسی S8 پلاس هم 840 دلار قیمت دارد. پس گلکسی S8 و S8 پلاس به مراتب از آیفون X اپل مقرون به‌ صرفه‌تر هستند.

کلام آخر

موارد فوق اصلی‌ترین تفاوت‌هایی بودند که باید در مورد سه گوشی گلکسی S8، گلکسی S8 پلاس و آیفون X به آن‌ها توجه کنید. همچنین فراموش نکنید که سیستم عامل پرچمداران سامسونگ اندروید بوده و سیستم عامل آیفون X آی‌او‌اس (iOS) است. امیدوار هستیم از این مقایسه و راهنمای خرید لذت برده باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟