پرچمدار جدید سامسونگ تا چه اندازه مقاوم است؟
24/02/1396 - 10:55
مقاومت گلکسی اس 8 شما را شگفت‌زده می‌کند + عکس
سامسونگ به تازگی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را معرفی کرده است. گلکسی اس 8 محصولی فوق‌العاده محسوب می‌شود که طراحی آن بسیار دقیق صورت گرفته است، اما به نظر شما این اسمارت‌فون تا چه اندازه در برابر مسائلی همچون خمش، خراشیدگی، آب‌خوردگی، گرما و سقوط از ارتفاع مقاومت دارد؟ با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

سامسونگ امسال با معرفی گلکسی اس 8 به واقع اعتبار از دست رفته خود که ناشی از مشکلات فبلت گلکسی نوت 7 بود را دوباره به دست آورد. گلکسی اس 8 سامسونگ محصولی بی‌نظیر است که از طراحی دقیق و بسیار زیبایی برخوردار است. اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش در مقاله "چرا گلکسی اس 8 سامسونگ از ال‌جی جی 6 بهتر است؟" به دلایلی اشاره کردیم که برتری‌های گلکسی اس 8 نسبت به پرچمدار سال 2017 ال‌جی را نشان می‌داند.

به نظر ما گلکسی اس 8 در حال حاضر یکی از بهترین اسمارت‌فون‌های اندرویدی یا شاید هم بهترین اسمارت‌فون اندرویدی موجود باشد. اما گلکسی اس 8 تا چه اندازه مقاوم است؟ در این مقاله قصد داریم تا به بررسی میزان مقاومت و دوام این اسمارت‌فون در قبال مسائلی همچون خمش، خراشیدگی، آب‌خوردگی، گرما و سقوط از ارتفاع بپردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

مقاومت در برابر خمیدگی

ابتدا بحث را با مقاومت در برابر خمش یا خمیدگی شروع می‌کنیم. طبق ویدئویی که از سوی کاربر معروف JerryRigEverything در یوتیوب منتظر شده، گلکسی اس 8 سامسونگ به شدت در قبال خمش یا خمیدگی مقاومت دارد.

در این ویدئو، گوشی گلکسی اس 8 با قدرت تمام توسط کاربر مذکور مورد خمش قرار می‌گیرد، اما حتی کوچک‌ترین خمیدگی در آن ایجاد نمی‌شود و دستگاه مثل روز اول به کار خود ادامه می‌دهد. بنابراین به شما اطمینان می‌دهیم که در حین استفاده از اس 8 سامسونگ هیچ‌وقت با مشکل خمیدگی یا آسیب ناشی از خمش مواجه نمی‌شوید.

مقاومت صفحه نمایش در برابر خراشیدگی

در این مرحله مقاومت صفحه نمایش گلکسی اس 8 سامسونگ را در قبال خراشیدگی مورد بررسی قرار می‌دهیم. حتما می‌دانید که نمایشگر این گوشی توسط شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است، بنابراین انتظار داریم که نمایشگر اس 8 مقاومت خوبی را ارائه کند. سال گذشته گلکسی اس 7 اج سامسونگ در این بررسی در تا مرحله 6 دوام آورد.

در بررسی مذکور از قلم اختصاصی استفاده می‌شود که نوک آن در درجه‌بندی‌های مختلفی تیز و تیزتر می‌شود. هرچه عدد نوشته شده بالاتر برود، تیزی نوک قلم هم افزایش می‌یابد. در بررسی انجام شده، مشخص شد که صفحه نمایش گلکسی اس 8 ماند نمایشگر گلکسی اس 7 اج در مرحله 6 دچار خراشیدگی می‌شود و در مرحله 7 این خراشیدگی کاملا محسوس می‌شود.  

خراشیدگی در مرحله 6 این آزمایش به آن معنا است که صفحه نمایش گوشی در حین تماس با اشیایی همچون کلید، سکه و سایر موارد این چنینی هیچ آسیبی نمی‌بیند. پس می‌توانید با خیال راحت اس 8 را در جیب خود و کنار دسته کلیدتان قرار دهید، اما با این حال توصیه ما این است که همچنان از برچسب محافظ نمایشگر استفاده کنید.

مقاومت دوربین سلفی و اسکنرهای پنل جلویی در برابر خراشیدگی

اما اسکنر عنبیه چشم، اسکن چهره و دوربین سلفی گلکسی اس 8 تا چه اندازه در برابر خراشیدگی مقاوم هستند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مقاومت این اجزاء در پرچمدار سامسونگ بسیار بالاست. از آنجایی که شیشه گوریلاگلس 5 بر روی این بخش‌های پنل جلویی اس 8 هم به‌کاررفته است.

بنابراین اسکنر عنبیه چشم، اسکن چهره و دوربین سلفی آن مقاومت بسیار بالایی در قبال خراشیدگی دارند. در بررسی صورت گرفته مشخص شد که هیچ کدام از اجزای نام برده شده با تیغ موکت‌بر قابل خراش نیستند. 

مقاومت پنل پشتی در برابر خراشیدگی

پنل پشتی گلکسی اس 8 هم توسط شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است، بنابراین جای تعجبی ندارد که مقاومت بالایی در قبال خراشیدگی داشته باشد. در بررسی صورت گرفته، تیغ موکت بر به هیچ وجه نتوانست حتی ذره‌ای خراش بر روی پنل پشتی این اسمارتفون ایجاد کند.

جالب است بدانید که سامسونگ لوگوی خود را در زیر شیشه گوریلاگلس 5 پنهان کرده است، بنابراین این لوگو و حروف تشکیل دهنده عبارت "SAMSUNG" هیچ‌گاه از پنل پشتی دستگاه جدا نمی‌شوند.

مقاومت لنز دوربین و فلش در قبال خراشیدگی

در مرحله لنز دوربین و چراغ فلش دستگاه مورد بررسی قرار گرفتند. در این بررسی مشخص شد که سامسونگ چراغ فلش دوربین اصلی گلکسی اس 8 را هم در زیر شیشه گوریلاگلس 5 قرار داده است، بنابراین چراغ فلش دستگاه به هیچ وجه توسط تیغ موکت‌بر خراشیده نمی‌شود.

لنز دوربین گلکسی اس 8 هم دقیقا شرایط مشابهی داشته است و توسط شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است. بنابراین با کشیدن تیغ موکت‌بر روی آن هیچ اثری از خراشیدگی باقی نمی‌ماند.

مقاومت اسکنر انگشت در برابر خراشیدگی

متاسفانه اسکنر انگشت گلکسی اس 8 در قبال خراشیدگی حساس است! در بررسی صورت گرفته مشخص شد که با کشیدن تیغ موکت بر روی اسکنر انگشت اس 8 خراش‌های عمیقی ایجاد می‌شود، اما این خراش‌ها منجر به بروز اختلال در عملکرد اسکنر نمی‌شوند و فقط از نظر ظاهری آن را کمی نامطلوب می‌کنند.

همچنین مشخص شد که لبه‌های لنز دوربین گلکسی اس 8 هم برخلاف خود لنز به خراشیدگی حساس هستند. بنابراین باید به این دو مسئله توجه کنید.

مقاومت صفحه نمایش در برابر گرما

مقاومت صفحه نمایش گلکسی اس 8 سامسونگ در قبال گرما به شدت بالا است و یکی از بارزترین نقاط قوت آن محسوب می‌شود. در تستی که توسط JerryRigEverything صورت گرفت، شعله فندکی برای مدت زمان 30 ثانیه به صورت مستقیم و به شیوه‌ای که در عکس می‌بینید در تماس با نمایشگر اس 8 قرار داده شد. نمایشگر گلکسی اس 8 سامسونگ توانست دو بار پیاپی از این تست سربلند بیرون آید.

نمایشگر این گوشی در واپسین ثانیه‌های بررسی در محل تماس با شعله فندک سفید رنگ می‌شد، اما به محض دور کردن شعله فندک از آن، این سفیدی برطرف می‌شد. همچنین هیچ مشکلی در عملکرد آن بخش از نمایشگر سوپر آمولد (Super AMOLED) گلکسی اس 8 ایجاد نشد. جالب است بدانید که در بررسی که به صورت مشابه روی نمایشگر گوشی گلکسی اس 7 اعمال شد، بعد از 10 ثانیه شاهد سفید شدن محل در تماس با شعله نمایشگر بودیم. ضمنا این سفیدی دائمی بود و از بین نرفت.

مقاومت لبه‌ها یا فریم گوشی در قبال خراشیدگی

متاسفانه لبه‌ها یا فریم گلکسی اس 8 از فلز ساخته شده و جای تعجبی ندارد که در برابر خراش ضعف داشته باشد. این موضوع در تست عملی صورت گرفته هم به وضوح قابل درک بود.

مقاومت در برابر نفوذ آب

گلکسی اس 8 سامسونگ از استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار IP68 بهره می‌برد. بنابراین باید تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. به شما اطمینان می‌دهیم که این گوشی حداقل برای مدت زمان 15 دقیقه دوام لازم را در مقابل غوطه‌ور شدن در آب ارائه می‌کند.

در بررسی ویدئویی که کاربر EverythingApplePro در یوتیوب منتشر کرده است، کیفیت طراحی ضد آب اس 8 در کنار آیفون 7 اپل مورد بررسی قرار گرفته شد. در این بررسی که چیزی در حدود 15 دقیقه به طول انجامید، دکمه هوم آیفون 7 اپل دچار نقص شد اما سایر بخش‌های دستگاه قابل استفاده بودند. در سمت مقابل گلکسی اس 8 سامسونگ بدون هیچ مشکلی قابل استفاده بود. بنابراین روی ضد آب بودن پرچمدار سامی هم می‌توانید حساب ویژه‌ای باز کنید.

مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع

برای سنجش مقاومت سقوط از ارتفاع گلکسی اس 8 سامسونگ به ویدئویی روی می‌آوریم که منبع UnlockRiver.com ارائه کرده است. در این ویدئو، گلکسی اس 8 توسط یک پهپاد تا ارتفاع عجیب 100 فوتی (چیزی نزدیک به 30.5 متر) بالا برده شده و از آن ارتفاع رها می‌شود.

نتیجه این تست بی‌شک شما را شگفت‌زده می‌کند. پرچمدار سامسونگ پس از سقوط از این ارتفاع فقط دچار شکستگی‌ شیشه گوریلاگلس 5 می‌شود. البته در این بررسی از چسب‌هایی هم به منظور محافظت از دستگاه استفاده شد. جالب‌تر آنکه دستگاه علیرغم ضربه وارد شده، همچنان قابل استفاده باقی می‌ماند! بنابراین اس 8 سامسونگ در قبال سقوط از ارتفاع هم یک محصول مقاوم است.

جمع‌بندی

بنابراین همانطور که مشاهده کردید، گلکسی اس 8 سامسونگ از نظر مقاومت و پایداری هم یک محصول کم‌نظیر و فوق‌العاده است. بدون تردید استفاده از این اسمارتفون می‌تواند تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش را برایتان به همراه داشته باشد. نظر شما در مورد پرچمدار جدید غول کره‌ای صنعت موبایل چگونه است؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟