به زودی از راه می‌رسد
گلکسی اس 8 لایت، نسخه ارزان گلکسی‌اس8
سامسونگ در تصمیمی عجیب، قصد دارد نسخه ارزان‌تر پرچم‌دار پیشین خود را روانه بازار کند. در همین راستا، در فاصله میان معرفی گوشی‌های خانواده گلکسی اس 9 و پرچمدار بعدی این شرکت، یعنی گلکسی نوت 9، باید شاهد معرفی نسخه ارزان‌تر گلکسی اس 8 موسوم به گلکسی اس 8 لایت باشیم.

1606683296_1_0.gif

به صورت معمول، شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند همزمان با معرفی گوشی‌های پرچم‌دار خود، نسخه ارزان‌تری از آن‌ها نیز معرفی می‌کنند که ممکن است از لحاظ سخت افزاری به پای پرچم‌دار آن شرکت نرسند، اما از لحاظ نام‌گذاری و الفبای طراحی، مشابه پرچم‌داران هستند. 

حالا سامسونگ در یک اقدام غیرمنتظره، تصمیم دارد نسخه‌ ارزان‌تر پرچم‌دار سال پیش خود را روانه بازار کند. برای آشنایی با مشخصات این میان‌رده جدید سامسونگ همراه ما باشید.

زبان طراحی این گوشی تفاوتی با گلکسی اس 8 ندارد. حتی بزرگ‌ترین ایرادی که به طراحی گلکسی اس 8 وارد بود (یعنی محل قرارگیری حسگر اثر انگشت در کنار دوربین) در این گوشی هم وجود دارد. خوشبختانه این گوشی از طراحی کشیده و حد اقل حاشیه اطراف نمایشگر برخوردار است و کاملا ظاهر یک گوشی پرچم‌دار را به نمایش می‌گذارد. هنوز اطلاع خاصی در ارتباط با مقاومت این گوشی در برابر گرد و خاک و رطوبت نداریم؛ اما با توجه به شناختی که از سامسونگ داریم، برخورداری گلکسی اس 8 لایت از گواهی‌هایی مانند IP68 اصلا عجیب نخواهد بود. 

در داخل این گوشی، قرار است از تراشه میان‌رده اسنپدارگون 660 استفاده شود که قدرت پردازشی بسیار مناسبی دارد و هرچند نمی‌تواند پا به پای پرچم‌داران بازی‌های خیی سنگین را اجرا کند، اما کاربران را در انجام امور روزمره و اجرای انواع بازی ناامید نخواهد کرد. گلکسی اس 8 لایت در کنار این تراشه، احتمالا به 4 گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود تا به کاربر این امکان را بدهد که به راحتی تعداد قابل توجهی اپ را به صورت همزمان اجرا کند. 

حافظه داخلی گلکسی اس 8 لایت برابر با 64 گیگابایت است و در کنار آن امکان استفاده از کارت حافظه هم وجود دارد. در کنار بدنه این گوشی هم دکمه اختصاصی دستیار صوتی سامسونگ موسوم به بیکسبی قرار گرفته است. در بخش دوربین هم احتمالا این گوشی مجهز به یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی خواهد بود؛ اما برخی از منابع خبر از استفاده از یک سنسور 16 مگاپیکسلی بر روی این گوشی داده‌اند. 

باتری به کار رفته روی این گوشی دارای ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی است و شایعه‌های پیرامون این گوشی حکایت از آن دارند که گلکسی اس 8 لایت دارای یک نمایشگر 5.8 اینچی خواهد بود. البته اطلاع دقیقی از رزولوشن و نوع پنل به کار رفته روی این گوشی در دسترس نیست. 

گفتنی است بر اساس تصاویر لو رفته از این گوشی، باید حد اقل دو رنگ مشکی و قرمز را برای گلکسی اس 8 لایت متصور باشیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟