از اعتیاد فرزندتان به اسمارت‌فون‌ها پیش‌گیری کنید
09/02/1396 - 10:10
گوشی فرزندتان را با اپلیکیشن Family Link گوگل کنترل کنید!
گوگل به تازگی اپلیکیشن فوق‌العاده جالبی را با عنوان Family Link منتشر کرده است که به والدین اجازه می‌دهد تا تعامل فرزند خود با اسمارت‌فون اندرویدیش را به شکل دقیقی زیر نظر گرفته و کنترل کنند. برای انجام این عمل هیچ نیازی به در دست گرفتن گوشی فرزندتان ندارید و از طریق گوشی خود عملکرد وی را کنترل می‌کنید. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر نحوه عملکرد و قابلیت‌های اپلیکیشن Family Link گوگل داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

این روزها استفاده از اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها به شدت در بین کودکان رواج یافته است. اگرچه به‌کارگیری فناوری می‌تواند در برخی جنبه‌ها برای کودکانمان مفید واقع شود، اما افراط در این زمینه مطمئنا اثرات سوء را به همراه خواهد داشت. بنابراین بسیار جالب می‌شد اگر می‌توانستیم تعامل فرزند دلبندمان را با اسمارت‌فون وی کنترل کنیم. برای مثال برای استفاده مداوم وی از گوشی هوشمندش بازه زمانی مشخصی تعیین کنیم یا از قابل استفاده بودن اسمارت‌فونش در ساعات خاصی از شب و روز جلوگیری نماییم.

گوگل به تازگی از اپلیکیشن اختصاصی تحت عنوان Family Link رونمایی کرده که به بهترین شکل ممکن امکان کنترل تعامل کودکان با اسمارت‌فون را برای والدین آن‌ها محقق می‌کند. متاسفانه این اپلیکیشن در حال حاضر فقط در ایالات متحده منتشر شده و به روش خاص  قابل استفاده است، اما پیش‌بینی می‌کنیم که در آینده شاهد انتشار سراسری این برنامه جالب باشیم.

اپلیکیشن Family Link قابلیت‌های متعددی را در اختیار والدین قرار می‌دهد. نکته قابل توجه در این است که پروسه کنترل و اعمال محدودیت بر روی اسمارت‌فون فرزندتان با استفاده از اپلیکیشن Family Link به طور مستقیم توسط گوشی هوشمند خود شما صورت می‌گیرد. بنابراین شما نیازی به گرفتن گوشی فرزندتان از دست او ندارید. برخی از اصلی‌ترین قابلیت‌های اپلیکیشن Family Link به شرح زیر هستند:

  • والدین می‌توانند مدت زمان دقیقی که فرزندشان در تعامل با اپلیکیشن‌های مختلف گوشی خود صرف کرده را مشاهده کنند. برای مثال می‌توانید ببینید که فرزند شما در 24 ساعت گذشته چند ساعت با مرورگر کروم به وب‌گردی پرداخته یا چند ساعت را صرف انجام بازی خاصی کرده است.
  • والدین می‌توانند مدت زمان مشخصی را به عنوان حداکثر زمانی که فرزندشان در طول 24 می‌تواند از اسمارت‌فون خود استفاده کند، مشخص سازند. به عنوان مثال؛ می‌توانید حداکثر زمان استفاده از گوشی طی هر 24 ساعت را برای فرزندتان برابر با 5 ساعت در نظر بگیرید. در این شرایط فرزندتان در هر 24 ساعت فقط می‌تواند 5 ساعت از گوشی برای انجام بازی، وبگردی و غیره استفاده کند.
  •  والدین می‌توانند ساعت مشخصی از روز یا شب را به عنوان ساعت غیرفعال شدن گوشی مشخص نمایند. برای مثال می‌توانید با اپلیکیشن Family Link استفاده از گوشی فرزندتان بعد از ساعت 10 شب را غیرممکن کنید.
  • والدین می‌توانند به طور مستقیم روی اپلیکیشن‌هایی که فرزندشان برای نصب آن‌ها اقدام می‌کنند، کنترل داشته باشند. به عنوان مثال زمانی که فرزندتان تمایل داشته باشد از گوگل پلی استور (Google Play Store) بازی خاصی را دانلود کند، این عمل تا زمانی که شما از طریق گوشی هوشمندتان آن را "قبول" (Approve) نکنید انجام‌پذیر نخواهد بود.

بنابراین اپلیکیشن Family Link قابلیت‌های متعدد و بسیار جالبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، اپلیکیشن مذکور امکان مدیریت این چنینی را از طریق گوشی هوشمند خود شما برقرار می‌سازد. این تعامل مستقیم منجر می‌شود تا اپلیکیشن Family Link از سایر اپلیکیشن‌های مشابه متمایز شود.

پیش‌نیازها

اپلیکیشن Family Link توسط شرکت گوگل توسعه یافته و با سیستم‌عامل اندروید سازگاری دارد. به منظور استفاده از این برنامه باید شرایط و ضوابط زیر برقرار باشند:

  • گوشی هوشمند والدین باید حداقل از اندروید 4.4 کیت‌کت بهره‌مند باشد.
  • گوشی هوشمند فرزند شما باید از اندروید 6.1 مارشمالو یا اندروید 7 نوقا بهره‌مند باشد.
  • همانطور که پیش از این اشاره داشتیم، اپلیکیشن Family Link در حال حاضر به طور عمومی منتشر نشده و فقط در ایالات متحده و به روش خاصی قابل دانلود است.

اگر شروط فوق در گوشی هوشمند فرزندتان و همچنین گوشی هوشمند شما برقرار است، می‌توانید از اپلیکیشن Family Link استفاده کنید. سپس نوبت به راه‌اندازی این اپلیکیشن می‌رسد. مراحل راه‌اندازی اپلیکیشن Family Link به شرحی است که در ادامه اشاره می‌کنیم.

راه‌اندازی اپلیکیشن Family Link

در قدم نخست باید اپلیکیشن Family Link را در گوشی هوشمند خود (پدر یا مادر) اجرا کنید. پس از طی کردن چند مرحله ساده در این برنامه باید یک اکانت اختصاصی گوگل برای فرزندتان بسازید. گوگل اشاره می‌کند که ساخت این اکانت برای کودکان زیر 13 سال مناسب است. بدین منظور باید نام، نام خانوادگی و سایر مشخصات فرزند خود را وارد کنید

پس از انجام این عمل نوبت به راه‌اندازی اپلیکیشن Family Link در گوشی هوشمند فرزندتان می‌رسد. ابتدا اکانت جیمیلی که برای وی ساخته بودید را در گوشی لاگین (Log in) کنید. سپس اپلیکیشن Family Link را اجرا کنید. در این شرایط ارتباط مورد نیاز به طور اتوماتیک و ضمن اتصال به اینترنت صورت می‌پذیرد. البته در این بین نیاز به طی کردن چند مرحله ساده وجود دارد که از شرح آن‌ها صرف نظر می‌کنیم.

به همین صورت می‌توانید تا 4 نفر را در یک گروه مدیریت کنید. بنابراین اگر دو فرزند دارید و تمایل دارید تا گوشی وی را هم به همین طریق مورد بررسی و کنترل قرار دهید، کافیست که او را هم به گروه ساخته شده در اپلیکیشن Family Link ملحق یا اصطلاحا جوین (Join) کنید.

با طی کردن مراحل فوق هر زمان که تمایل داشته باشید از طریق گوشی اندرویدی خودتان قادر به مشاهده و بررسی وضعیت تعامل فرزند یا فرزندانتان با اپلیکیشن Family Link خواهید بود. اطلاعات بسیار جامعی توسط این اپلیکیشن ارائه می‌شوند و شما به صورت مستقیم قادر به کنترل گوشی فرزندتان خواهید بود. تصور کنید که برای کودک خود بازه زمانی 30 دقیقه‌ای برای استفاده مداوم از اسمارت‌فون را تدارک دیده‌اید. در این شرایط اگر او برای 30 دقیقه مداوم از اسمارت‌فون خود استفاده کند، اپلیکیشن Family Link به صورت اتوماتیک صفحه‌ای مشابه با عکس زیر را به تصویر خواهد کشید و از او می‌خواهد تا استراحتی داشته باشد و در ساعت تعیین شده شما بار دیگر از گوشی خود استفاده کند.

کلام آخر

بنابراین اپلیکیشن Family Link یکی از بهترین رویکردهای موجود به منظور ردیابی و کنترل تعامل فرزندان با اسمارت‌فونش را ارائه می‌کند. همانطور که اشاره کردیم، با اپلیکیشن مذکور می‌توانید از اعتیاد فرزندتان به اسمارت‌فون‌ها پیش‌گیری کنید! نظر شما در رابطه با این برنامه کاربردی که توسط گوگل طراحی شده چیست؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟