هوش مصنوعی در نقش یک سیاستمدار برجسته
سیاستمداران و نخبگان: اسکای نت، آغازگر جنگ جهانی سوم
نزدیک به دو روز پیش بود که رییس جمهوری روسیه در سخنرانی خود اعلام کرد قدرت هوش مصنوعی به اندازه‌ای است که می‌تواند رهبری جهان را بر دست گیرد. در همین ارتباط روز گذشته ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در توییت‌های جداگانه‌ای اعلام کرد هوش مصنوعی جنگ جهانی سوم را آغاز خواهد کرد.

1606683296_1_0.gif

به نظر می‌رسد هر چه به سمت آینده به پیش می‌رویم خطر هوش مصنوعی را که در سری فیلم‌های نابودگر شاهد آن بودیم بهتر احساس خواهیم کرد. این‌گونه به نظر می‌رسد که اسکای‌نت ترمیناتور در آینده به واقعیت تبدیل خواهد شد و زمینه را برای آغاز جنگی عالم‌گیر رقم خواهد زد. بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند که چه عاملی باعث زبانه کشیدن شعله‌های جنگ جهانی سوم خواهد بود؟ به نظر می‌رسد جواب این پرسش را آقای ایلان ماسک می‌داند. آقای ماسک روز گذشته در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که رقابت بر سر دست‌یابی به پیشرفته‌ترین الگوریتم‌ها اکنون از حوزه سازمانی و شرکتی خارج شده و تبدیل به رویکردی کشوری شده است.

به‌طوری که اکنون این کشورهای جهان هستند که بر دست آوردن قدرتمندترین الگوریتم‌های هوش مصنوعی با یکدیگر در رقابت هستند. همین موضوع باعث می‌شود ما به سمت جنگ جهانی سوم حرکت کنیم. ما در مقطعی قرار داریم که دیگر نمی‌توانیم اعلام داریم ایالات متحده تنها کشوری است که در زمینه هوش مصنوعی قدرت مطلق است. کشورهایی همچون ژاپن، روسیه، آلمان و چین در این زمینه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. به ویژه چین که سرمایه‌گذاری‌های بسیار کلانی را در دو حوزه کوانتوم و هوش مصنوعی انجام داده است. آقای ماسک بر این باور است که ظرف مدت کوتاهی هوش مصنوعی به فاکتور شناخت دست پیدا خواهد کرد و در نهایت به دولتمردان اعلام خواهد کرد تنها راه پیروزی حمله نظامی خواهد بود. در نتیجه این سیاستمداران نخواهند بود که جنگ بعدی را آغاز خواهند کرد بلکه هوش مصنوعی خواهد بود که تصمیم می‌گیرد حمله نظامی بهترین راهکار برای موفقیت است.

در همین ارتباط ولادمیر پوتین نیز گفته است، کشوری که در زمینه هوش مصنوعی به برتری مطلق دست پیدا کند به راحتی بر جهان حکم‌رانی خواهد کرد. به واسطه آن‌که در آینده این پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین هستند که آینده جنگ‌ها و کشورها را رقم خواهند زد. جالب آن‌که آقای ماسک می‌گوید آزمایش اخیر کره شمالی مشکلی نیست که نتوان آن‌را از طریق گفت‌وگو حل‌وفصل کرد. به واسطه آن‌که با همکاری جهانی این مسئله حل می‌شود. اما در مقابل بر این باور است که نباید اجازه داد هوش مصنوعی به درون صنایع نظامی وارد شود. در حالی که سازمان‌های تحت مدیریت آقای ماسک به اشکال مختلف از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند اما چندی پیش او به همراه جمعی از دانشمندان برجسته جهان نامه‌ای را برای سازمان ملل ارسال کرد و درخواست کرد سلاح‌های هوشمند را در گروه سلاح‌های ممنوعه قرار دهند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟