دکو M5 وسیله‌ای برای ارائه وای‌فای در تمام فضای خانه
تی‌پی-لینک در ایفا 2017 تازه‌ترین راه‌کار خود برای وای‌فای خانگی را به‌نمایش گذاشت
تی‌پی-لینک جدیدترین محصول خود برای برپایی شبکه مش در داخل خانه را به نمایشگاه ایفا 2017 در برلین آورده است. دکو M5 جدیدترین راه‌کار ارائه شده این شرکت برای کاربران خانگی است.

1606683296_1_0.gif

شبکه مش تعریف جدیدی است که از این به‌بعد بیشتر آن‌را خواهیم شنید. شرکت تی‌پی-لینک مانند سایر رقبا تعریف و تفسیر خودش از شبکه مش را در نمایشگاه ایفا 2017 به‌معرض نمایش گذاشته شده است. نام این تعریف جدید "دکو M5" نام دارد. این دستگاه به یک پردازنده چهار هسته‌ای مجهز است و با استفاده از آخرین فناوری شبکه مش سرویس وای‌فای را در تمام خانه در اختیار کاربران می‌گذارد. AC1300 دو باند قادر به ارائه پهنای باند 400 مگابیت بر ثانیه در فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 876 مگابیت بر ثانیه در فرکانس 5 گیگاهرتز است. برای رسیدن به این هدف، از فناوری MU-MIMO استفاده شده تا از برقراری ارتباطات سریع به چندین دستگاه در یک زمان اطمینان حاصل شود.

قرار است دکو M5 در یک یا سه دستگاه عرضه شود. زیرا این سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند به‌سادگی برای محیط‌های بزرگ‌تر توسعه پیدا کند. برای پوشش‌دهی وای‌فای یک محوطه در حدود 4500 متر مربع می‌توان 10 دستگاه دکو M5 را به یکدیگر متصل کرد.

دکو M5 از فناوری تی‌پی-لینک به‌نام ART استفاده می‌کند تا شبکه همیشه در بالاترین سرعت کار کند و سریع‌ترین مسیرهای دستگاه‌ها را برای اتصال به‌شبکه به‌سرعت شناسایی و در کمترین زمان انتخاب کند. برپایی ساده و سریع شبکه از طریق اپلیکیشن "تی‌پی-لینک دکو" انجام می‌شود. این اپ برای هر دو سیستم‌عامل آندروید و iOS ارائه شده است. 

یکی دیگر از فناوری‌های تی‌پی-لینک به‌نام سیستم امنیتی "هوم‌کِر" (HomeCare) نیز در داخل این دستگاه تعبیه شده است. این سیستم ارائه دهنده مجموعه‌ای از قابلیت‌های امنیتی و بهینه‌سازی شبکه است که از طریق همکاری با "ترند مایکرو" توسعه داده شده است. این سیستم محافظتی از طریق اسکن‌های متداول شبکه انجام می‌شود و می‌تواند سایت‌های مخرب را شناسایی و دستگاه‌های آلوده را ایزوله کند.

علاوه بر این، ویژگی Parental Contol به والدین این امکان را می‌دهد تا دسترسی فرزندان به‌اینترنت را مانیتور و مدیریت کنند. این کار از طریق بلاک کردن برخی از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های خاص و سیستم فیلترگذاری صورت می‌گیرد.

ویژگی پهنای باند به‌نام QoS به کاربر امکان اولویت‌دهی اپلیکیشن‌ها یا دستگاه‌های مهم را می‌دهد. این دستگاه در حال حاضر در فروشگاه‌های مهم مانند آمازون ارائه شده است. قیمت این محصول برای راه‌کاری که یک دستگاه دارد 129.99یورو و برای راه‌کاری که سه دستگاه دارد 299.99 یورو است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟