مسیری پر تلاطم اوبر
سرانجام یک ایرانی سکان هدایت اوبر را به دست گرفت
سرانجام پس از حرف و حدیث‌های بسیار و گمانه‌زنی‌های مختلفی که در ارتباط با انتخاب مدیرعامل شرکت اوبر مطرح شده بود و حتا نام افراد مختلفی همچون مگ وایتمن، جفری ایملت و حتا نام شرلی ساندربرگ نیز مطرح شده بود، قرعه به نام دارا خسروشاهی رقم خورد.

1606683296_1_0.gif

در حالی که هنوز این خبر به‌طور رسمی تایید نشده است اما سایت‌های بزرگی همچون آرس‌تکنیکا، نیویورک تایمز و Recode اعلام کرده‌اند که دارا خسروشاهی مدیرعامل اسبق سایت اکسپدیا که از سال 2005 تا به امروز سکان هدایت یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های مسافرتی دنیا را عهده‌دار بود، به عنوان جایگزین تراویس کالانیک انتخاب شده است. این مدیرعامل ایرانی‌الاصل در شرایطی قرار است هدایت این شرکت بزرگ را بر عهده برگیرد که در چند ماه گذشته اوبر بدون مدیرعامل به کار خود ادامه می‌داد و اکنون در بدترین شرایط خود به سر می‌برد. سایت Recode  نوشته است که آقای خسروشاهی پیشنهاد شرکت اوبر را پذیرفته است اما هنوز قرارداد به‌طور رسمی به ثبت نرسیده است. به همین دلیل هنوز مشخص نیست این موضوع چه زمانی به‌طور رسمی و عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

مدیر عامل اوبر استعفا داد
اوبر کالانیک را به خانه برد!

لازم به توضیح است که آقای خسروشاهی موفق شد ارزش شرکت اکسپدیا را در سال گذشته میلادی از رقم 15 میلیارد دلار به رقم باورنکردنی 72 میلیارد دلار برساند. از پست‌های مهم دیگری که آقای خسروشاهی در طول این سال‌ها داشته است به مدیریت IAC/InterActiveCorp، BET و هییت مدیره نیویورک تایمز می‌توان اشاره کرد. مدیرعامل اجرایی اکسپدیا در شرایط سختی به اوبر پیوسته است، به واسطه آن‌که مدیرعامل اسبق این شرکت به واسطه فشارهای زیاد مجبور شد از سمت خود استعفا دهد و در همین حال اوبر با پرونده‌های حقوقی مختلفی دست به گریبان است. اوبر همچنین متهم شده است که فناوری Waymo شرکت گوگل را به سرقت برده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟