17/02/1399 - 13:30
اوبر کاهش مسافر را با راه‌اندازی دو سرویس جدید جایگزین کرد
همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده تا تقاضا برای تاکسی‌های اینترنتی به شدت افت کند. اوبر یکی از بزرگ‌ترین تاکسی‌های اینترنتی جهان است که برای مقابله با کاهش سودآوری اقدام به راه‌اندازی دو سرویس جدید کرده تا به جای حمل مسافر، بسته‌ها و سفارشات را به مقصد برساند.

1606683296_1_0.gif

دو سرویس جدید این شرکت Uber Direct و Uber Connect نام دارند. سرویس Uber Direct برای ارسال کالاها از فروشگاه‌هایی همچون داروخانه‌ها و فروشگاه‌های حیوانات خانگی در نظر گرفته شده تا محصولات موردنیاز را در اختیار مشتریان قرار دهند. سرویس دوم Uber Connect نام دارد که در اصل نوعی ویژه‌ای از پیک‌ها است که در سریع‌ترین زمان ممکن کالای موردنیاز مشتریان را در همان روزی که سفارش داده‌اند به دست‌شان می‌رسانند. اوبر در توصیف سرویس اول گفته است: «ما داروهایی که در شهر نیویورک نیازی به نسخه پزشک ندارند را از داروخانه‌های اینترنتی همچون Cabinet دریافت کرده و به دست مشتریان می‌رسانیم. برای این منظور قراردادی با این داروخانه اینترنت امضا کرده‌ایم. همچنین با پست کشور پرتغال (CTT)، Greencross در کشور استرالیا و آفریقای جنوبی قراردادهایی منعقد کرده‌ایم تا کالاها و خدمات موردنیاز در اختیار مردم این کشورها قرار گیرد. در تمامی این موارد تحویل سفارشات بدون هیچ‌گونه تماسی انجام می‌شود تا زنجیره شیوع ویروس کرونا قطع شود. رویکرد فوق همچنین باعث می‌شود تا حد زیادی بازار سیاهی که پیرامون برخی از کالاهای موردنیاز مردم به راه افتاده از میان برود.»

سرویس دوم که Connect نام دارد در بیش از 25 شهر در کشورهای استرالیا، مکزیک و ایالات متحده در دسترس شهروندان قرار دارد. در این سرویس نیز سفارشات بدون هیچ‌گونه تماس فیزیکی انجام می‌شود. همه‌گیری ویروس کرونا ضربه شدیدی به اقتصاد بسیاری از کسب‌وکارها و به ویژه تاکسی‌های اینترنتی وارد کرده است. در برخی از شهرهای ایالات متحده مردم دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های پزکشی را رعایت کرده‌اند و سعی کرده‌اند تا حد امکان سفرهای غیر ضروری انجام ندهند. همین موضوع باعث شده تا تقاضا برای تاکسی‌های اینترنتی به میزان 70 درصد کاهش پیدا کند. اوبر برای حل این مشکل چندی پیش سرویسی به‌نام Workhub را راه‌اندازی کرد تا به رانندگان این شرکت کمک کند برای سایر بخش‌های اوبر و همچنین شرکت‌های ثالث کار کنند و تا حد زیادی در این زمینه موفق بود. سرویس‌های جدید نیز به نوعی کمک به تاکسی‌هایی است که اکنون به نوعی بیکار شده‌اند. اوبر می‌گوید: «ما تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا فرصت‌های شغلی جدیدی برای رانندگان خود به وجود آوریم تا ضمن برطرف کردن مشکلات رایج امروزی، فرصت‌های شغلی جدیدی نیز در آینده برای آن‌ها به وجود آید.»

به نظر می‌رسد سرویس Uber Connect با استقبال زیادی از سوی خرده‌فروشان روبرو خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟