استخدام با اتکا بر تیزهوشی
به دنبال شغلی در شرکت اپل هستید، آگهی‌های استخدام پنهان را پیدا کنید!
برای بسیاری از توسعه‌دهندگان کار کردن در شرکت‌های بزرگی همچون اپل، گوگل و... بسیار جذاب است. اما در اغلب موارد ورود به این شرکت‌ها و گذر از آزمون‌های استخدامی کار دشواری است، اما شاید پیدا کردن آگهی‌های پنهان در سایت اپل ساده‌ترین راهکاری است که پیش روی توسعه‌دهندگان قرار دارد!

1606683296_1_0.gif

اگر به سوالات استخدامی مطرح شده از سوی شرکت‌های بزرگ نگاهی داشته باشید تعجب می‌کنید. به واسطه آن‌که متقاضیان کار انتظار پیچیده‌ترین سوالات را دارند، اما در مقابل با سوالاتی روبرو می‌شوند که در بعضی موارد تلفیقی از سوالات تخصصی، شخصیتی و هوش هستند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌کنندگان در این گونه جلسات کمی متعجب می‌شوند. در همین ارتباط شرکت‌های بزرگی همچون گوگل، فیسبوک و اپل از راهکارهای جالب و البته متنوعی برای استخدام بعضی از نیروهای خود استفاده می‌کنند.

 به‌طور مثال چند سال پیش بود که گوگل از راهکار جالب Secret Search استفاده ‌کرد. رویکردی که فرآیند جذب افراد و استخدام آن‌ها را از همان صفحه جست‌وجو آغاز می‌کرد. اکنون به نظر می‌رسد این رویکرد خوب جواب داده و شرکت‌های دیگر نیز علاقه‌مند شده‌اند از رویکردی مشابه استفاده کنند. در همین ارتباط زاچی ویتاکر، سردبیر سایت زددی‌نت در صفحه شخصی خود در توییر نوشت، موفق شده است یک آگهی استخدام را در عمیق‌ترین بخش‌های سایت اپل پیدا کند. آگهی که راه را برای استخدام در این شرکت هموار می‌سازد! شکل زیر در سایت شرکت اپل به نشانی us-east-1.blobstore.apple.com. قرار داشت که توسط ویتاکر پیدا شد.

در بالای این صفحه لوگوی معروف شرکت اپل قرار داشت و در پایین این لوگو این پیغام آماده بود: «سلام! شما ما را پیدا کردید. ما به دنبال یک مهندس با استعداد هستیم که برای توسعه یک مولفه‌ مهم در زیرساخت‌های خود از خدمات او بهره‌مند شویم. مولفه‌ای که نقش مهمی در اکوسیستم اپل ایفا می‌کند.» در ادامه این پیام جزییات بیشتری آماده بود که اعلام می‌داشت مهندسانی که در این زمینه استخدام شوند با میلیون‌ها درایو، چند اگزابایت داده‌ها و ده‌ها هزار سرور در تعامل خواهند بود. از دیگر پیش‌نیازهای احراز این شغل توانایی در طراحی و پیاده‌سازی برنامه‌های کاربری گسترش‌پذیر، دانش لازم در ارتباط با جاوا 8، آشنایی با فرضیات مطرح شده در ارتباط با سامانه‌های توزیع شده، فناوری‌های مدرن سرورها و .... بود. پس از آن‌که آقای زاچی ویتاگا این آگهی را پیدا کرد، آدرس فوق به صفحه خطا ارج داده شد.

اما هنوز هم این شانس وجود دارد که آگهی‌های استخدامی پنهانی در سایت اپل وجود داشته باشند و در انتظار افراد جستجوگر باشند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟