فبلت آینده سامسونگ فراتر از انتظار
گلکسی نوت 9 ممکن است میزان الکل موجود در خون را اندازه‌گیری کند
در حالی که هنوز چند روز دیگر به زمان عرضه گلکسی نوت 8 زمان باقی است، اما خبری به تازگی منتشر شده که نشان می‌دهد پرچم‌دار بعدی سامسونگ که قرار است در سال 2018 روانه بازار شود ممکن است به ویژگی جالب توجهی تجهیز شود.

در مقطع فعلی بسیاری از کاربران در انتظار پرچم‌دار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی نوت 8 هستند، اما کارشناسان و سایت‌های فعال در عرضه رسانه به دنبال اخبار بکری در ارتباط با پرچم‌دار آینده یعنی گلکسی نوت 9 هستند. گلکسی نوت 9 سامسونگ که قرار است سال آینده میلادی به بازار عرضه شود ممکن است به یک حس‌گر تست د‌م‌وبازدم تجهیز شود. قابلیتی که به گوشی اجازه می‌دهد میزان الکل موجود در خون افراد را آزمایش کند.

 اخباری که در همین ارتباط منتشر شده حکایت از این موضوع دارند که این ویژگی در تعامل با قلم اس پن گلکسی نوت 9 کار خواهد کرد. رسانه‌های خبری این خبر را با استناد به پتنتی که سامسونگ در این ارتباط به ثبت رسانده است منتشر کرده‌اند. در این پتنت آماده است قلم اس پن نه تنها می‌تواند فرآیند آزمایش الکل را از طریق دم و بازدم انجام دهد، بلکه این توانایی را دارد تا میزان الکل موجود در خون را مشخص کند. این قلم به یک میکروفون نیز تجهیز خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

مشخصات و ویژگی‌های فنی گلکسی نوت 8 سامسونگ فاش شد!
پرچم داری مجهز به صفحه‌نمایش بزرگتر

پتنت فوق که هم اکنون تصاویر مربوط به آن در اینترنت پخش شده است نحوه کارکرد این ویژگی را به خوبی نشان می‌دهد. این تصاویر نشان می‌دهند قلم نوت 9 قابلیت خم شدن را دارد. بخش کوچکی از این قلم قادر است از محفظه خود خارج شده و تقریبا به اندازه 90 درجه خم شود. بخش کوچکی از سر این قلم به یک حس‌گر سنجش گاز تجهیز شده که قادر است گازهای خروجی از بدن را دریافت کرده و مورد تحلیل قرار دهد. در این قسمت همچنین یک میکروفون نیز قرار دارد تا در هم زمان که مصرف‌کننده در حال سنجش میزان الکل موجود در خون خودش است، با مخاطبان نیز صحبت کند. به اعتقاد کارشناسان این ویژگی می‌تواند به میزان قابل توجهی از رانندگی در شرایط غیر عادی یا مکالمه در شرایط عادی کم کند. با توجه به این‌که ما درباره یک پتنت صحبت می‌کنیم، این احتمال وجود دارد که شاید هیچ‌گاه این فناوری را در محصول سامسونگ مشاهده نکنیم، اما اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بدون شک برای علاقه‌مندان گلکسی نوت جالب توجه خواهد بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟