ترسناک، پر توان و البته گران
با عجیب‌ترین لپ‌تاپ‌های حال حاضر جهان آشنا شوید
من به لپ‌تاپی احتیاج دارم که در نوشتن ایمیل‌ها و ورود به شبکه‌های اجتماعی به من کمک کند. اگر تصور شما از لپ‌تاپ چنین چیزی است، پس لپ‌تاپ‌هایی که در ادامه مشاهده خواهید کرد شاید برای شما مناسب نباشند. لپ‌تاپ‌هایی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد تنها برای افراد خاص یا ثروتمند طراحی نشده‌اند، هر کاربری می‌تواند یکی از آن‌ها را داشته باشد!

1606683296_1_0.gif

MSI GT83 Titan SLR

اجازه دهید کار را با نمونه کمتر محرمانه این فهرست آغاز کنیم. MSI GT83 Titan SLR از یک صفحه‌کلید مکانیکی و وزن 5 کیلوگرمی تشکیل شده است.

این لپ‌تاپ‌ مجهز به دو کارت گرافیک GTX 1080، 64 گیگابایت حافظه اصلی، یک ترابایت حافظه داخلی و یک ترابایت حافظه SSD است. این لپ‌تاپ به قیمت 5400 دلار به فروش می‌رسد.

کلیدهای مکانیکی این لپ‌تاپ یک صدای آرامش‌بخش را به وجود می‌آورند و حتا برای گیمرها نیز دلپذیر هستند. صفحه‌کلید مکانیکی به میزان قابل توجهی باعث قطور شدن این لپ‌تاپ شده است. برخورداری از یک کارت گرافیک پر توان همچون GTX 1080 بدون هیچ مشکلی قادر است به نیازهای گرافیکی کاربران پاسخ دهد.

ROG GX800

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس یکی از نادرترین لپ‌تاپ‌های این فهرست است. قطعه‌ای که در پشت این لپ‌تاپ مشاهده می‌کنید سامانه خنک‌کننده مایعی است که تا حد زیادی عجیب به نظر می‌رسد.

این سامانه به راحتی تجهیزات داخلی لپ‌تاپ‌ را در زمان انجام کارهای سنگین خنک نگه می‌دارد. کارت‌های گرافیکی این لپ‌تاپ بدون وجود این سامانه قادر نیستند به حداکثر توان پردازشی دست پیدا کنند.

به واسطه آن‌که به شدت داغ می‌شوند. سامانه خنک کننده به این شکل کار می‌کند که مایع را از درون لوله‌کشی داخلی پمپاژ کرده تا قادر باشد حرارات را از پردازنده مرکزی و پردازنده‌های گرافیکی جمع کند.

 در این حالت مایع داغ شده به درون رادیاتورها وارد شده و در مرحله آخر گرما از طریق فن‌های خاص به بیرون هدایت می‌شوند.

مصرف‌کنندگان همچنین می‌توانند از یک آنتن مجزا برای بهبود عملکرد وای‌فای استفاده کنند.

Predator 21X

ایسر نیز یکی از عجیب‌ترین لپ‌تاپ‌های حال حاضر را ساخته است. این لپ‌تاپ نیز مجهز به یک صفحه‌کلید مکانیکی و دو کارت گرافیک است. عاملی که باعث خاص شدن این لپ‌تاپ شده است، صفحه‌نمایش خمیده آن است.

این لپ‌تاپ به یک صفحه‌نمایش عریض 21:9 اینچی تجهیز شده است. در حالی که لپ‌تاپ‌های عادی در ابعاد 16:9 ساخته می‌شوند. این لپ‌تاپ به فناوری ردیابی چشم Tobii تجهیز شده است.

 این فناوری با ردیابی مسیر دید گیمرها و دنبال کردن مسیر حرکت چشمان آن‌ها در بازی قادر است زاویه بازی را متناسب با دید گیمرها تغییر دهد. این لپ‌تاپ با قیمت 9000 دلار به فروش می‌رسد. ایسر تنها 5 عدد از این لپ‌تاپ را تولید کرده است که هر 5 مورد نیز به فروش رسیده‌اند.

Dragonfly Futurfön

این لپ‌تاپ با نام عجیبش یک لپ‌تاپ ترکیبی (لپ‌تاپ/تبلت) است. اما نکته‌ای که باعث شگفتی می‌شود این است که دستگاه فوق قادر است به دو لپ‌تاپ تبدیل شود. به گونه‌ای که یکی از صفحه‌نمایش‌ها ویندوز را نشان دهد و دیگری اندروید را اجرا کند. به عبارت دقیق‌تر دستگاه فوق یک دستگاه 3 در 1 است. فرآیند توسعه این لپ‌تاپ پس از استقبال از کمپین آن در سال 2014 همچنان ادامه دارد.

Steampunk

این لپ‌تاپ شما را به یاد داستان‌های دریایی می‌اندازد. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید لپ‌تاپ فوق درست شبیه به گنجیه‌هایی دریایی است. در گذشته نیز کاربران می‌توانستند لپ‌تاپ‌های زیبایی را از صنعت‌گران خریداری کنند، اما عمدتا لوازم جانبی لپ‌تاپ‌ها این ویژگی را داشتند.

جالب آن‌که برای روشن کردن اولین مدل از این لپ‌تاپ به یک کلید فیزیکی نیاز داشتید!

Flora Kiss

لپ‌تاپ عجیب دیگر را شرکت فوجیستو طراحی کرده است. این لپ‌تاپ عمدتا برای جلب نظر زنان طراحی شده است. دکمه روشن کردن این دستگاه شبیه به مروارید بوده و دکمه‌های CapsLock نیز شبیه به الماس هستند. حاشیه‌های این لپ‌تاپ به شکلی طراحی شده است تا کمترین آسیب را به ناخن  خانم‌ها وارد کند.

Getac B300-X Toughbook

این لپ‌تاپ شما را به یاد میدان نبرد و فیلم‌های جنگی می‌اندازد. جالب آن‌که سایت بیزنس اینسایدر نوشته است این لپ‌تاپ همانند یک شهاب سنگی است که به زمین برخورد کرده و نسل دایناسورها را منقرض کرده است. این لپ‌تاپ ویندوزی به دستگیره‌هایی تجهیز شده است که به کاربر اجازه می‌دهد در سخت‌ترین مکان‌ها همچون میدان جنگ بتواند آن‌را جابجا کند. این لپ‌تاپ به قیمت 1800 دلار به فروش می‌رسد.

لپ‌تاپ دیگری از Getac

شرکت Getac لپ‌تاپ عجیب دیگری را نیز تولید کرده است که در عمل یک سرور موبایل مجهز به صفحه‌نمایش است. به عبارت دقیق‌تر این لپ‌تاپ به شما اجازه می‌دهد نسخه‌ای خلاصه شده از اینترنت را روی 5 هارددیسک این دستگاه قرار داده و با خود جابجا کنید. اکثر لپ‌تاپ‌های رایج تنها به یک یا دو هارددیسک تجهیز شده‌اند.

Acme Portable "Sherlock 4:4

لپ‌تاپ شرلوک Acme یک ایستگاه کاری است که به‌طور دقیق نمی‌توان گفت یک لپ‌تاپ است یا یک تبلت. این دستگاه تنها یک وجه مشترک با سرفس پرو 4 مایکروسافت دارد. تمامی اجزا مهم آن در صفحه‌نمایش قرار دارند. صفحه‌کلید این دستگاه از طریق کابل تلفن به صفحه‌نمایش متصل می‌شود. دستگاه فوق 12.4 کیلوگرم وزن دارد. گفته شده است که توان پردازشی آن معادل 8 سرفیس پرو 4 است. اما هنوز چیزی در مورد قیمت آن منتشر نشده است.

یک نمونه مفهومی از لنوو

دستگاهی که در تصویر مشاهده می‌کنید هنوز به عجیب‌ترین‌های جهان وارد نشده است، به واسطه آن‌که لنوو تنها یک طرح مفهومی از لپ‌تاپ‌های آینده را منتشر کرده است.

Project Valerie

دستگاه فوق نیز از سوی ایسر ساخته شده است. لپ‌تاپی که به سه صفحه‌نمایش 17 اینچی با تفکیک‌گیری K4 تجهیز شده است. کاربر می‌تواند این صفحه‌نمایش‌ها را روی یکدیگر جمع کند تا شبیه به یک لپ‌تاپ عادی به نظر برسد. قیمت این لپ‌تاپ نیز هنوز اعلام نشده است. اما می‌توانید تصاویر بیشتری از این لپ‌تاپ را از این آدرس مشاهده کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟