با شیائومی می نوت‌بوک ایر 2 آشنا شوید
21/03/1396 - 17:40
تصاویر و مشخصات لپ‌تاپ جدید شیائومی منتشر شد + عکس
به نظر می‌رسد که شیائومی قصد دارد در آینده نزدیک از لپ‌تاپ جدید خود با نام اختصاصی می نوت‌بوک ایر 2 (Xiaomi Mi NoteBook Air 2) رونمایی کند. مشخصات فنی و برخی از تصاویر منتسب به این لپ‌تاپ به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است. با سایت شبکه همراه باشید تا نگاهی به آن‌ها داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

شرکت شیائومی با تولید و عرضه اسمارت‌فون‌های مقرون‌به‌صرفه توانست طی چند سال جایگاه خود را در بین کاربران گجت‌های هوشمند به دست آورد. محصولات این برند عموما کیفیت بسیار عالی دارند و قیمت مناسب آن‌ها اصلی‌ترین شاخص مثبت‌شان محسوب می‌شود. اما شیائومی علاوه بر تولید و عرضه گجت‌های هوشمندی همچون گوشی، گاها در زمینه طراحی و عرضه لپ‌تاپ‌ها هم فعالیت می‌کند!

مطلب پیشنهادی

مقایسه تصویری اسنشال‌ فون و آیفون 7 اپل + عکس
اسنشال فون به همین زودی رقیب آیفون‌های اپل شد!

طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا این برند چینی در آینده نزدیک از نوت‌بوک جدیدی با نام اختصاصی می نوت‌بوک ایر 2 پرده‌برداری خواهد کرد که از رمی 8 گیگابایتی بهره‌مند می‌شود. منابع چینی علاوه بر انتشار مشخصات فنی محصول نام برده شده، تصاویری را هم منتشر کرده‌اند و مدعی شده‌اند که این تصاویر مربوط به لپ‌تاپ جدید شیائومی یا همان می نوت‌بوک ایر 2 است.

با توجه به اطلاعات غیر رسمی به دست آمده، لپ‌تاپ مذکور از صفحه نمایشی 13.3 اینچی با پنل IPS LCD و وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی بهره‌مند می‌شود. با توجه به اندازه نمایشگر یاد شده، می‌توان نتیجه گرفت که شیائومی می نوت‌بوک ایر 2 در اصل یک لپ‌تاپ کوچک و با تمرکز بر قابلیت حمل و نقل آسان‌تر خواهد بود. ابعاد این لپ‌تاپ برابر با 14.8 در 210.9 در 309.6 میلیمتر عنوان شده و وزن دستگاه در حدود 1.5 کیلوگرم است.

گفته می‌شود که شیائومی می نوت‌بوک ایر 2 از نسل هفتم سری پردازنده‌های Core i5-7200U اینتل بهره‌مند می‌شود و رم DDR4 8GB را ارائه خواهد کرد. همچنین اشاره شده که شیائومی این نوت‌بوک را به کارت گرافیک مستقل Nvidia GeForce MX150 مجهز می‌کند. دستگاه از نظر پورت‌های اتصال هم نسبتا غنی طراحی شده و به پورت‌هایی همچون HMDI و یواس‌بی نوع سی مجهز خواهد بود. ضمنا طبق گزارش‌ها، حافظه داخلی شیائومی می نوت‌بوک ایر 2 از یک حافظه SSD با ظرفیت 256 گیگابایت تشکیل می‌شود و باتری دستگاه هم 4 سلولی و از نوع لیتیوم یونی خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود توان شارژدهی آن در حدود 6 ساعت باشد.

 

منابع چینی از تجهیز لپ‌تاپ شیائومی می نوت‌بوک ایر 2 به اسکنر انگشت هم خبر داده‌اند. بنا به ادعای آن‌ها، اسکنر انگشت دستگاه در گوشه سمت راست و بالای تاچ‌پد آن تعبیه می‌شود. صفحه کلید کامل QWERTY هم از دیگر مشخصات فنی شیائومی می نوت‌بوک ایر 2 خواهد بود. ظاهرا شیائومی این لپ‌تاپ را شامل آپشن‌های مختلف دیگری هم می‌کند که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد آن‌ها فاش نشده است. منابع چینی اشاره داشتند که نسخه پایه‌ای این لپ‌تاپ احتمالا با قیمتی در حدود 735 دلار به بازار عرضه می‌شود.

در مورد تاریخ معرفی احتمالی شیائومی می نوت‌بوک ایر 2 هم اطلاعاتی منتشر شده است. طبق این اطلاعات، رونمایی از این نوت‌بوک در روز دوازدهم ماه ژوئن صورت می‌پذیرد و پیش خرید آن هم در همین تاریخ آغاز خواهد شد. بنابراین احتمالا زمان زیادی تا معرفی لپ‌تاپ شیائومی می نوت‌بوک ایر 2 باقی نمانده است. سایت شبکه به محض انتشار هر خبر رسمی مرتبط با این لپ‌تاپ شما را در جریان آن قرار خواهد داد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟