اسپیکرهای خانه هوشمند همیشه هم بد نیستند
گجت خانه هوشمند با اشتباه خود جان افراد یک خانواده را نجات داد
فرامین ناخواسته و غیرعمد برای اسپیکرهای هوشمند همیشه هم بد نیستند. به گزارش پلیس نیومکزیکو یک دستگاه خانگی هوشمند با تماس گرفتن با مرکز تماس‌های اضطراری (911) از وقوع یک حادثه دلخراش جلوگیری کرد.

1606683296_1_0.gif

در ابتدا اشتباها گفته شد که این دستگاه خانه هوشمند گوگل هوم بوده که بعدا این مسئله رد شد. در خانه‌ای که این دستگاه وجود دارد یک مشاجره روی می‌دهد و زمانی که خشونت وارد این مشاجره می‌شود گجت مورد اشاره با شماره 911 تماس می‌گیرد. حالا ماجرا از این قرار بوده که مرد خانه به‌نام "ادواردو باروس" در حالی‌که یک اسلحه را به سمت همسرش نشانه گرفته بود از او می‌پرسد: "آیا با پلیس تماس گرفتی؟". دستگاه هوشمند این جمله را این‌گونه تعبیر می‌کند که باید با مرکز فوریت‌های اضطراری تماس بگیرد. فرد پاسخگو در این مرکز متوجه بالا گرفتن مشاجره می‌شود و تیم‌های مذاکره کننده و SWAT را با خبر می‌کند. پلیس با حضور در محل باروس را به اتهام ضرب‌وشتم و حمل سلاح گرم و مقاومت در برابر مأموران دولتی بازداشت می‌کند.

مطلب پیشنهادی

دستگاه‌های هوشمند آینده نیازی به رادیوهای وایرلس نخواهند داشت

در جریان این نزاع خانوادگی، همسر باروس آسیب می‌بیند. با این وجود پلیس اعتقاد دارد که شرایط می‌توانست از این هم بدتر شود. «مانوئل گونزالس»، رییس پلیس این منطقه می‌گوید تعبیر نادرست دستگاه هوشمند از جمله‌ای که باروس به زبان آورد باعث شد تا از وقوع حادثه دلخراش منجر به مرگ جلوگیری شود. این گجت هم جان مادر خانواده را نجات داد و هم دختر وی هیچ آسیبی ندید.

مطلب پیشنهادی

این مگاسنسور تمام اتفاقات داخل خانه را زیر نظر می‌گیرد
با این سنسور راه‌اندازی خانه هوشمند ساده‌تر می‌شود

البته این به آن معنا نیست که پلیس با آغوش باز از اسپیکرهای هوشمند و سخت‌افزارهای مشابه استقبال می‌کند. با این‌که در شرایط مشابه، می‌توانند جان افراد را نجات دهند و حتی به‌عنوان مدرک جرم در پرونده‌های جنایی مورد استفاده قرار گیرند اما زیاد پیش آمده که این گجت‌ها با تعبیر نادرست از مکالماتی که در برنامه‌های تلویزیونی می‌شوند به اشتباه با پلیس تماس بگیرند. در واقع، این یکی از جنبه‌های منفی استفاده روزافزون از این‌گونه دستگاه‌ها خواهد بود و در آینده بلای جان نیروهای پلیس و امداد و نجات می‌شوند. با این‌که تماس‌های بی‌مورد با مرکز تماس‌های اضطراری چیز جدیدی نیست ولی در آینده بیشتر شاهد این موضوع خواهیم بود.

با این‌حال یک سئوال در ذهن خواننده باقی مانده است: هنوز مشخص نیست که برند این اسپیکر هوشمند خانگی چه بوده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟