از رویداد فردای گوگل چه انتظاری داریم؟
پیکسل 3 ایکس ال، گوگل هوم، کروم کست 3 و ...
فردا برای علاقه‌مندان به دنیای فناوری روز مهمی است. رویداد ویژه گوگل قرار است فردا در شهر نیویورک برگزار شود. رویدادی که در آن گوگل از محصولات سخت‌افزاری جدید و ارتقا یافته خود رونمایی خواهد کرد. بدون شک رونمایی از پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال محور اصلی این رویداد خواهد کرد. رویدادی که قرار است ساعت 18:30 دقیقه به وقت تهران فردا 17 مهرماه برگزار شود. ماهنامه شبکه فردا این رویداد را به صورت زنده پوشش خواهد داد، اما مطابق با روال سال گذشته به محصولاتی که ممکن است فردا از آن‌ها رونمایی شود نگاهی خواهیم داشت.

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

تا به امروز جزییات بسیار زیادی در ارتباط با دو پرچم جدید گوگل انتشار پیدا کرده است. مطابق با روالی که گوگل در چند سال گذشته بر مبنای آن کار می‌کند باید در ماه اکتبر شاهد رونمایی گوگل از گوشی‌های جدید باشیم. گوگل همواره از طریق هشتک @madebygoogle در ارتباط با تجهیزات سخت‌افزار خود اطلاع‌رسانی می‌کند. اطلاعاتی که در چند ماه گذشته به بیرون از این شرکت درز پیدا کرده توضیحات نسبتا مفصلی در ارتباط با سخت‌افزارهای این شرکت ارائه کرده است.

وبلاگ روسی Rosetked یکی از معروف‌ترین وبلاگ‌های دنیای فناوری است که هیچ‌کس نمی‌داند مالک این وبلاگ چطور می‌تواند اطلاعات دست اول به دست آورد. این وبلاگ نزدیک به دو ماه پیش موفق شده یک گوشی پیکسل 3 ایکس‌ال را به دست آورد. به نظر می‌رسد پیکسل 3 ایکس‌ال گوشی بزرگی خواهد بود که همراه با صفحه‌نمایش بریده شده به دست کاربران خواهد رسید.

گوگل برای آن‌که بتواند اسپیکرهای استریو را در پیکسل به شکل درستی قرار دهد، حاشیه تقریبا بزرگی در بخش پایین گوشی تعبیه کرده است. این گوشی از تفکیک‌پذیری 2960 x1440 پیکسل برخوردار خواهد بود، البته این خبر هنوز تایید نشده است.  یک تراشه اسنپ‌دراگون 845 و اندروید نسخه 9 همراه با دوربین قدرتمندی که قادر است تصاویری به کیفیت بالا ضبط کند از مولفه‌های احتمالی این گوشی خواهند بود. گفته شده است که درون جعبه این گوشی ممکن است یک نسخه سیمی ایرفون پیکسل‌باد قرار داشته باشد. اما به درستی مشخص نیست که این ایرفون همانند نسخه بی‌سیم قادر است با دستیار مجازی گوگل اسیستنت و ویژگی ترجمه  لحظه‌ای گوگل کار کند یا این‌گونه نیست.

در کنار پیکسل 3 ایکس ال، تصاویر و اطلاعات جالبی نیز در ارتباط با نسخه کوچک‌تر این گوشی منتشر شده است. بردار کوچک‌تر پیکسل 3 به یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی، پانل پشتی با دو رنگ و یک جفت دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی که قادر هستند تصاویر واید را ضبط کند عرضه خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که این گوشی همانند برادر بزرگ‌تر خود بردیگی نداشته و به جای آن حاشیه‌های یک اندازه در بالا و پایین صفحه‌نمایش داشته باشد.

عکسی که از پیکسل 3 منتشر شده نشان می‌دهد که این گوشی یک باطری 3000 میلی‌آمپر بر ساعت خواهد داشت که بدون تردید از باتری 2658 میلی‌آمپر پیکسل 2 و آی‌فون 10 اس بیشتر است.  گفته شده است که حداقل یکی از این محصولات در تاریخ 9 اکتبر پس از اتمام رویداد پیش فروش آن آغاز خواهد شد. قرار است پیکسل‌ها در رنگ‌های مشکی و سفید شاید صورتی روشن به بازار عرضه شود.

یک گوگل هوم هوشمند همراه با صفحه‌نمایش

اسپیکرهای هوشمند روزبه‌روز در حال فراگیرتر شدن هستند. درست از سال گذشته میلادی که آمازون آلکسا و اکو شو را به صفحه‌نمایش لمسی تجهیز کرد. با توجه به این‌که محصولات قدرتمندی همچون Lenovo Smart display در بازار وجود دارد، گوگل اگر در نظر دارد رقیبی را به بازا عرضه کند باید محصول قدرتمندی را ساخته باشد. گفته شده است که محصول گوگل به یک صفحه‌نمایش 7 اینچچی تجهیز خواهد شد. هماهنگی بیشتر با ترموستات‌‌های خانگی نست یا ابزاری در راستای تقویت امنیت خانه‌ها برگ برنده گوگل باشد.

در انتظار کروم کست 3

کروم کست 3 را اولین بار در فصل بهار بود که از طریق تصویری که یکی از مشتریان خرده‌فروشی بست‌بای منتشر کرده بود مشاهده کردیم.  با این توصیف باید بگوییم که بدون تردید گوگل در نظر دارد  دستگکه استریم جدیدی را روانه بازار کند. دستگاهی که به یک پردازنده چهار هسته‌ای S905X املوجیک همراه با دو گیگابایت حافظه اصلی و 8 گیگابایت حافظه جانبی تجهیز خواهد بود. دستگاهی که قادر است محتوای 4k را با حداکثر نرخ 60 فریم در ثانیه استریم کند.

یک پیکسل باد جدید

اپل تصمیم گرفت جک هدفون را از آی‌فون‌های خود حذف کرده و به جای آن یک جفت ایرباد بی‌سیم را عرضه کند. گوگل نیز از سیاست مشابهی پیروی کرد و ایرباد خاص خود موسوم به پیکسل‌باد را ارائه کرد که البته به لحاظ کیفیت  به خوبی محصول اپل نیست. این احتمال وجود دارد که گوگل ارتقا قابل توجهی را در این محصول به وجود آورد. حذف سیمی که پیکسل‌بادها را به یکدیگر وصل می‌کند، بهبود عملکرد قاب شارژ و دسترسی گوشی‌های اندرویدی بیشتر به قابلیت ترجمه لحظه‌ای از کارهای جالبی است که گوگل می‌تواند انجام داده باشد.

در انتظار نسل جدید پیکسل‌بوک

لپ‌تاپ قابل تبدیل هزار دلاری گوگل که به سیستم‌عامل کروم تجهیز شده در آستانه یک سالگی قرار دارد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که شاهد عرضه دستگاه بهبود پیدا کرده‌ای باشیم. اخباری که در این زمینه منتشر شده نشان می‌دهد که گوگل در حال کار روی دو جانشین برای این محصول با کدرمزهای Nocturne و Meowth است. این احتمال وجود دارد که پیکسل‌بوک جدید با نام Pixel Slate رونمایی شود. دستگاهی که به شکل یک تبلت جداشدنی که به سیستم‌عامل کروم تجهیز شده و می‌توان صفحه‌کلید را از آن جدا کرد. این احتمال وجود دارد که دستگاه فوق به پردانده کپی‌لیک تجهیز شده باشد و عمر باتری آن ارتقا پیدا کرده باشد. از دیگر قابلیت‌های احتمالی این دستگاه می‌توان به صفحه‌نمایش 3:2 با تفکیک‌پذیری  3000 x 2000 ، دو درگاه USB-C، بدون شکاف حافظه و حس‌گر اثرانگشت در حاشیه تبلت اشاره کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟