بازار تجهیزات پوشیدنی دا‌غ‌تر می‌شود
بازار محصولات پوشیدنی تا سال 2021 دو برابر می‌شود
در حالی که بازار محصولات پوشیدنی هنوز هم در مراحل ابتدایی کار خود به سر می‌برد، اما به این نکته توجه داشته باشید که بازار محصولات پوشیدنی به مراتب فراتر از ساعت‌های هوشمند است. موسسه تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده است تا چهار سال آینده دو روند جدید لباس‌های هوشمند و گجت‌های مربوط به شنوایی دو گرایش اصلی این بازار خواهند بود که به شدت مورد توجه مردم قرار خواهند گرفت.

1606683296_1_0.gif

IDC بر این باور است که در سال‌های آتی ساعت‌های هوشند رکن اصلی این بازار را تشکیل خواهند داد. به‌طوری که میزان فروش ساعت‌های هوشمند از 71.4 میلیون عدد به 161 میلیون عدد در سال 2021 خواهد رسید. این موسسه بازار فروش محصولات پوشیدنی را در سه ماهه نخست سال 2017 میلادی مورد بررسی قرار داده و اعلام کرده است سه شرکت اپل، شیائومی و سامسونگ جزء سه شرکت برتری بوده‌اند که بیشترین میزان فروش این محصولات را از آن خود کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی

نوکیا از دو ساعت هوشمند و یک دستبندهوشمند رونمایی کرد
اسمارت‌بند نوکیا قیمت 45 دلار قیمت دارد!

در زمینه فروش مچ‌بندهای هوشمند نیز سه شرکت Fitbit، شیائومی و Jawbone در چهار سال آینده میزان فروش نسبتا کمی را تجربه خواهند کرد. IDC پیش‌بینی کرده است که میزان فروش این محصولات از رقم فعلی 47 میلیون واحد به رقم 52 میلیون واحد در سال 2021 خواهد رسید. ما در گذشته نیز شاهد این موضوع بوده‌ایم که خریداران در مقاطعی از زمان به ردیاب‌های تناسب اندام یا محصولات دیگری همچون مچ‌بندهای هوشمند علاقه‌منده شده‌اند، اما در نهایت بعضی از آن‌ها ترجیح دادند به سراغ ساعت‌های هوشمند بروند یا تعداد دیگری از آن‌ها به‌طور کامل بازار محصولات پوشیدنی را ترک کرده‌اند. بدون شک این خبر خوبی برای شرکتی همچون فیت‌بیت نیست. شرکتی که نزدیک به چهار سال است مدیران آن با ساخت ساعت‌های هوشمند مخالفت کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی

اسمارت‌واچ ماژولار ۱۶۰۰ دلاری اینتل و تگ‌هویر معرفی شد

عصر جدیدی در راه است؟

رومن تی لاماها، مدیر بخش پژوهش‌های IDC در زمینه بازار تجهیزات پوشیدنی در این ارتباط گفته است: «بازار محصولا پوشیدنی در حال ورود به مرحله جدیدی است. تا به امروز بخش اعظمی از تولیدکنندگان گجت‌های هوشمند، عمدتا محصولاتی را عرضه می‌کردند تا سطح آگاهی مردم نسبت به این محصولات را افزایش دهند. اما این تولیدکنندگان اکنون به دنبال آن هستند تا محصولی با تجربه کاربری خاص را در اختیار  مخاطبان خود قرار دهند. تجربه‌ای که هم در بعد سخت‌افزاری و هم در بعدی نرم‌افزاری پیشرفت داشته، داده‌ها را تحلیل کرده و اطلاعات مفیدی در اختیار مردم قرار دهد.» این‌گونه به نظر می‌رسد که لباس‌های هوشمند در چهار سال آینده به میزان فروش چشم‌گیری دست پیدا کنند.

مطلب پیشنهادی

مقایسه تصویری ال‌جی واچ استایل با ال‌جی واچ اسپرت + عکس
کدام اسمارت‌واچ ال‌جی گزینه بهتری است؟

به واسطه آن‌که قیمت لباس‌های هوشمند به شکل قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. IDC پیش‌بینی کرده است تا سال 2021 میزان فروش این لباس‌ها به رقم 21.6 میلیون واحد برسد. رقمی که در مقایسه با 3.3 میلیون واحد سال 2017 یک جهش قابل قبول را نشان می‌دهد. همچنین میزان فروش گجت‌های مربوط به شنوایی نیز از رقم 1.6 میلیون واحد 2017 به رقم چهار میلیون واحد تا سال 2021 خواهد رسید. اما اگر شرکت‌های فعال در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند به این محصول علاقه نشان دهند ممکن است میزان فروش افزایش پیدا کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟