ساخت فروشگاه جدید اپل به شکل یک لپ‌تاپ
یک محصول نه چندان زیبا از اپل!
اپل همیشه به ساخت محصولات خاص و در عین حال شیک و زیبا مشهور بوده است. حتی فروشگاه‌های این شرکت در اقصی نقاط دنیا نیز از این قاعده مستثنی نیستند ولی معلوم نیست این بار طراحان اپل با خود چه فکری کرده‌اند که اپل استور جدید این شرکت در شیکاگوی آمریکا تا این حد زشت و بدون داشتن کوچک‌ترین زیبایی ساخته شده است. فروشگاهی که بیشتر شبیه یک لپ‌تاپ غول‌پیکر است.

1606683296_1_0.gif

اگر بخواهیم درباره ابداعات اپل صحبت کنیم ساعت‌ها باید وقت صرف کنیم. این اپل بود که اسمارت‌فون‌ها و کامپیوترهای شخصی را به‌صورت انبوه وارد بازار کرد تا همه از این دستگاه‌ها استفاده کنند. این اپل بود که صنعت فناوری را برای همیشه تغییر داد. شاید استیو جابز فقید که سال‌های سال مدیرعامل اپل بود فردی مستبد و خودرأی بود ولی کسی نمی‌تواند منکر شود که اپل با معرفی محصولات خاص خود بازار مصرف فناوری‌ها را به کل تغییر داد.

ولی افسوس که همه چیز قرار نیست به یک شکل پیش برود. اگر عکس‌های فروشگاه جدید اپل در شیکاگوی آمریکا را دیده باشید متوجه منظور ما می‌شوید. این فروشگاه به معنای واقعی کلمه مزخرف و بد است.

به گزارش DNAinfo، فروشگاه جدید که از سال 2016 زیرساخت بوده در واقع نوعی بازسازی است. پس چرا اپل این‌قدر بد عمل کرد؟ چرا آن‌ها با همان طرح قدیمی کنار نیامدند؟ وقتی دقیق‌تر به مدل این فروشگاه نگاه کنید یک لپ‌تاپ خیلی بزرگ و بدترکیب در ذهن‌تان تداعی می‌شود. چرا باید اپل چیزی بسازد که تا این حد زشت و غیرقابل تحمل است؟ فروشگاه اپل در خیابان پنجم یک مکعب خیلی بزرگ و غول‌پیکر است. شاید این طرح هم تا حدی نقیصه داشته باشد ولی حداقل می‌توان گفت یک خلاقیت مبهم در آن دیده می‌شود. اما یک لپ‌تاپ غول‌پیکر نشانه تنبلی است.

این فروشگاه توسط شرکت انگلیسی "فاستر + پارتنرز" طراحی و ساخته شده، همان شرکتی که کار ساخت کمب‌های این شرکت را به عهده دارد. ولی به احتمال زیاد یک جای کار ایراد داشته است. به‌هر حال، هنوز زمان بازگشایی و افتتاح این فروشگاه اعلام نشده است. شاید تا آن زمان، اپل فکری به حال این موضوع بکند.

بد نیست برای این‌که بیشتر متوجه شوید ویدیوی کوتاه زیر را مشاهده کنید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟