لهستان را به لیست سفرتان اضافه کنید
این ساختمان از زوایای مختلف متفاوت دیده می شود
به‌تازگی ساختمانی در یکی از شهرهای لهستان ساخته شده که طراحی کاملا منحصربه‌فردی دارد. نمای شیشه‌ای ساختمان بالتیک به‌گونه‌ای است که از هر زاویه به یک شکل خاص دیده می‌شود و این یعنی اوج هنر و طراحی.

1606683296_1_0.gif

در نگاه اول، ممکن است تصور کنید "بالتیک" که اولین ساختمان MVRDV در کشور لهستان است هر آن احتمال دارد فرو بریزد. نمای این ساختمان تماما از شیشه و بتن است و این‌طور به‌نظر می‌رسد که به سختی روی یکی از گوشه‌ها تکیه داده است. اما در واقعیت، معماران این ساختمان که اهل روتردام هلند هستند طرح آن را تا جایی که می‌توانستند بهینه کردند تا فضای شهری پایین ساختمان به حداکثر برسد. همین تصمیم، موجب شده تا بالتیک از هر زاویه یک نمای خاص و ویژه داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: تصاویری جالب از دفاتر گوگل با طراحی‌های عجیب و خاص

«ناتالی د. ورایس»، یکی از پایه‌گذاران NVRDV در بیانیه خبری خود گفت: "وقتی برای اولین بار به "پزنان" قدم گذاشتیم هدف مشخص و واضح بود: قرار بود ساختمانی را طراحی کنیم که در دو لایه اول عملکرد عمومی را مدنظر داشته باشد و در طبقات فوقانی انواع امکانات را در اختیار عموم قرار دهد. ما به این نتیجه رسیدیم اگر بتوانیم نقشه کار را به خوبی کنترل کنیم، قادر به ساخت یک میدان جدید بین خیابان‌های بالتیک و کونکوردیا خواهیم بود."

وی در ادامه اضافه می‌کند: "برای پاسخ به این نیاز، اشکال مورب را به تراس و بالکن تبدیل کردیم تا توسط کارمندان شرکت‌ها قابل استفاده باشد. به این ترتیب، ساختمانی ساختیم که از هر طرف به یک شکل کاملا متفاوت و مجزا دیده می‌شود."

وقتی از طرف دیگر به بالتیک نگاه می‌کنید با یک شکل متفاوت روبرو می‌شوید.

در این عکس نمای بیرونی ساختمان که از بتن و شیشه است به خوبی دیده می‌شود.

سطوح غیرهمسان باعث شده تا این ساختمان شکل نامتعارفی داشته باشد.

طراحی داخل این ساختمان توسط MVRDV و شرکت بومی Natkaniec Olechnicki Architeck انجام شده و با بافت مدرن شهر پزنان مطابقت دارد. ساختمان جدید بالتیک گواهی است بر اقتصاد رو به رشد این شهر. مساحت بالتیک شامل حدود 3.7 کیلومتر مربع فضای اداری و 400 متر مربع فضای فروشگاهی و خرده‌فروشی است. در کنار آن، یک رستوران با دید پانورامیک از شهر را هم اضافه کنید. اگر اهل سفر و مسافرت هستید پس حتما لهستان را در لیست خود قرار دهید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟