دِرون‌های تاکسی در دوبی
دِرون‌های مسافربر از سال آینده بر فراز دوبی پرواز می‌کنند
کوادکوپتر تک سرنشین که به اندازه جثه انسان ساخته شده و در نمایشگاه CES 2016 همه چشم‌ها را خیره کرد؛ می‌تواند تابستان آینده برای حمل مسافران به‌کار گرفته شود. به‌گفته رییس آژانس جاده‌ها و حمل‌ونقل دوبی که در همایش دولت‌های دنیا سخنرانی می‌کرد؛ دِرون چینی EHang 184 از ماه جولای سال جاری میلادی سفرهای معمول خود بر فراز شهر مربوط به آینده را آغاز می‌کند.

1606683296_1_0.gif

در حقیقت؛ به‌گفته آسوشیتدپرس؛ این دِرون از مدتی پیش در حوالی آسمان‌خراش برج‌العرب دوبی پرواز می‌کند. این برج در ارتفاع 210 متری از سطح زمین؛ دارای یک باند فرود هلیکوپتر است. التایر؛ رییس این آژانس گفت: "این فقط یک مدل نیست؛ ما تجربه پرواز این وسیله نقلیه در آسمان‌های دوبی را داشته‌ایم."

مطلب پیشنهادی

دِرون‌ها جان بیماران و حادثه‌دیدگان را نجات می‌دهند
دِرون در نقش ابرقهرمان ظاهر می‌شود

از آنجایی‌که التایر اطلاعات بیشتری ارائه نداد؛ فعلا نمی‌توان گفت که آیا این پروازها سرنشین داشته‌اند یا نه. ولی‌ به‌نظر می‌رسد از سال پیش که وسایل حمل‌ونقل هوایی برای انسان‌ها به‌نمایش درآمد؛ ارتقای زیادی در آن‌ها صورت گرفته است. گفته می‌شود این دِرون حدود 30 دقیقه پرواز می‌کند و میزان مسافتی که با یک بار شارژ طی می‌کند حدود 50 کیلومتر است. ولی وزنی که فعلا می‌تواند تحمل کند حداکثر 118 کیلوگرم است. 

با توجه به این‌که این دِرون خودران است؛ سرنشین فقط مقصد را انتخاب می‌کند؛ کمربند را می‌بندد و پرواز می‌کند. دِرون 184 با استفاده از شبکه موبایل 4G با اتاق کنترل در ارتباط خواهد بود.

به‌غیر از دوبی؛ مقامات نوادای آمریکا نیز به‌دنبال کسب مجوزهای لازم برای استفاده از دِرون EHang 184 هستند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟