دِرون در نقش ابرقهرمان ظاهر می‌شود
دِرون‌ها جان بیماران و حادثه‌دیدگان را نجات می‌دهند
در حال حاضر؛ جایگاه دِرون‌‌ها در فضای فناوری مشخص نیست. گاهی اوقات از آن برای عکاسی استفاده می‌شود و گاهی به‌عنوان یک وسیله تزئینی. البته گاهی اتفاق می‌افتد که سرانجام محصولات فناوری به جاهای خوش می‌رسد مثل نوآوری آمازون در استفاده از دِرون‌ها برای تحویل کالای مشتریان.

1606683296_1_0.gif

اما حالا صحبت جدی از به‌کارگیری این اجسام پرنده در عملیات نجات است. به‌گزارش شبکه ان‌بی‌سی؛ دِرون‌های پاسخ EMS به‌زودی رنگ واقعیت به‌خود می‌گیرند.

مطلب پیشنهادی

اولین ابررایانه‌ دنیا با سه نوع معماری پردازنده
با هدف محاسبات علمی سریع‌تر و با کارایی بالا

فرض کنید یک حادثه رانندگی برای شما رخ داده و کنار جاده افتاده‌اید. دِرون روی پیدا کردن شما زوم می‌کند؛ و به کمک GPS اسمارت‌فون‌تان به سمت محلی که قرار دارید، پرواز می‌کند. وقتی به مکان موردنظر رسید؛ آرام در نزدیکی شما فرود می‌آید در حالی‌که با خود کمک‌های اولیه آورده است. شاید در شرایط بدی باشید و این دِرون شما را از مرگ حتمی نجات دهد.

به‌گفته ان‌بی‌سی؛ ماه گذشته دکتر «ایتالو سوبارائو»؛ یکی از مقامات ارشد دانشکده پزشکی دانشگاه «ویلیام کری» به‌همراه یکی از دانشجویان پزشکی این دانشگاه یک دمو از کاربرد جدید دِرون را به‌نمایش گذاشتند. آن‌ها در این دمو نشان دادند که چگونه "دِرون‌های مخصوص حادثه" می‌توانند پکیج‌های "معالجه از راه دور" را برای قربانیان و حادثه دیدگان و هم‌چنین نیروهای امداد که در شرایط اضطراری به‌سر می‌برند؛ ارسال کنند.

دکتر سوبارائو توضیح داد که این‌گونه از دِرون‌ها که توسط وی و تیمش ساخته شده قادر به پرواز به مناطقی هستند که در حالت عادی امکان رسیدن وسایل نقلیه امدادی در کمترین زمان ممکن وجود ندارد. مثلا به مناطق کوهستانی دوردست فکر کنید که حتی سیگنال موردنیاز برای GPS هم می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد.

وی گفت:«برقراری ارتباطات سریع با قربانیان و رفتن به محل حادثه و کمک به مجروحان آن‌هم در حداقل زمان برای این‌که نتیجه خوب و امیدوار کننده‌ای در پی داشته باشد از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است.» علاوه بر این؛ دِرون‌ها اطلاعات خوبی از وضعیت بیماران در اختیار پزشکان قرار می‌دهند. در صورتی‌که در حالت عادی پزشکان باید منتظر ورود بیماران به مرکز درمانی بمانند و سپس با بررسی شرایط جراحت؛ شروع به درمان کنند.

البته بر اساس آن‌چه که در این گزارش آمده؛ هنوز موانع زیادی بر سر راه قرار دارد که شاید مهم‌ترین آن FAA باشد. این سازمان دولتی با دقت این‌گونه مسائل را تحت‌نظر دارد. طبق قوانین جاری؛ حداکثر وزن دِرون نباید از 25 کیلوگرم بیشتر باشد و ارتفاع آن از سطح زمین نباید از 122 متر بالاتر برود و عملیات پرواز باید در میدان دید کاربر باشد.

دکتر سوبارائو برای طراحی و ساخت دِرون‌های مخصوص حوادث از متخصصان دِرون که در کالج Hinds مشغول به‌کار هستند استفاده کرد. پکیج HiRO برای کمک به مصدومانی ساخته شده که به‌شدت آسیب دیده‌اند و در شرایط مناسبی به‌سر نمی‌برند. هم‌چنین این پکیج قادر است به 100 نفر با جراحت‌های مختلف خدمات ارائه کند. علاوه بر این؛ به‌گونه‌ای طراحی شده که قادر به پرواز در شرایط بد جوی است.

«دنیس لات»؛ مدیر پروژه وسیله نقلیه هوایی بدون خلبان از کالج Hinds در این رابطه به ان‌بی‌سی گفت: «این دِرون‌ها توانایی فوق‌العاده‌ای در حمل بار دارند و مقدار مسافتی که طی می‌کنند بی‌نظیر است. آن‌ها هم‌چنین قادر به حمل سنسورهای گوناگون از قبیل دستگاه‌های مادون قرمز هستند که به آ‌ن‌ها در پیدا کردن محل حادثه دیدگان در شرایطی که هوا تاریک باشد کمک می‌کند.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟