استخدام شکارچی کانکتوم توسط سامسونگ
شرکت‌های سازنده تجهیزات دیجیتال مصرفی، به تحقیق در حوزه‌هایی فراتر از ساخت پردازنده و مدارات دیجیتال و طراحی صنعتی نیاز دارند. آن‌ها به متخصصانی نیاز دارند که هوشمندی واقعی را به محصولاتشان اضافه کنند و آن‌ها را در مقابل مهاجمان نفوذناپذیر کنند.

1606683296_1_0.gif

شرکت سامسونگ از استخدام دو محقق برجسته حوزه هوش مصنوعی خبر داده است. دکتر سباستین سئونگ (Sebastian Seung) استاد دانشگاه پرینستون و دکتر دانیل لی (Daniel Lee) از دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه پنسیلوانیا از این پس بر پروژه‌های یادگیری ماشین این شرکت نظارت خواهند داشت. دکتر سئونگ که فارغ‌التحصیل رشته فیزیک نظری هاروارد است، مدتی به‌عنوان محقق در آزمایشگاه‌های بل و نیز به‌عنوان استاد در دانشگاه ام‌آی‌تی خدمت کرده است. او با نوشتن کتابی با عنوان «کانکتوم» در سال ۲۰۰۸ میلادی برنده جایزه Hoam شده است. این کتاب در مورد نقشه‌برداری از اتصالات عصبی مغز (موسوم به کانکتوم) است (در پرونده ویژه شماره ۲۰۰ مجله اشاره‌ای به کانکتوم کرده‌ایم).

از جمله سوابق او تأسیس شرکتی بنام EyeWire است که در آن، داوطلبان در قالب یک بازی، به نقشه‌برداری از عصب‌های شبکیه چشم کمک می‌کنند. دکتر لی هم که دانش‌آموخته دانشگاه هاروارد است، در آزمایشگاه‌های بل به تحقیق مشغول بوده، دکترای خود را از ام‌آی‌تی اخذ کرده است و به‌واسطه تحقیقاتش در حوزه روباتیک مشهور است. او در حوزه یادگیری ماشینی مطالعه کرده و پروژه‌هایی را در زمینه خودران‌ها و روبات‌های انسان‌نما سرپرستی کرده است. حجم سرمایه‌گذاری‌های سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی پس از ایجاد مرکزی ویژه برای این تحقیقات با عنوان AI Centers سر به آسمان گذاشته است. این شرکت در ماه آوریل اعلام کرد، در حال گشودن دفاتر تحقیق و توسعه در روسیه، انگلیس و کانادا است تا در کنار آزمایشگاه‌هایی که در کره‌جنوبی و آمریکا دارد به فعالیت بپردازند. سامسونگ در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از هزار محقق را استخدام کند. سامسونگ در نمایشگاه CES امسال اعلام کرد تا سال ۲۰۲۰ همه محصولات این شرکت به قابلیت‌های مبتنی بر یادگیری ماشین مجهز خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟