هشدار مایکروسافت به کسب‌وکارها
از ویندوز ۷ استفاده نکنید!
ویندوز 7 بیش از یازده سال است از سوی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم‌عاملی که به سرعت نزد کاربران پلتفرم ویندوز محبوب شد. مایکروسافت در ژانویه سال 2015 میلادی پشتیبانی اصلی از این سیستم‌عامل را متوقف کرد، اما در نهایت تصمیم گرفت تا ژانویه 2020 از این سیستم‌عامل پشتیبانی کند. مایکروسافت به تازگی به کاربران پیشنهاد کرده است از سیستم‌عامل جدیدتر این شرکت که مزایای متعددی دارد استفاده کنند.

1606683296_1_0.gif

همزمان با عرضه رسمی ویندوز 10 مایکروسافت سعی کرد با استفاده از یکسری مشوق‌ها کاربران را متقاعد سازد تا به ویندوز 10 عزیمت کنند. به‌روزرسانی رایگانی آن هم به مدت یک سال برای دارندگان ویندوز 7 و خانواده ویندوز 8 این امکان را می‌داد تا از نسخه جدیدتر ویندوز استفاده کنند. مایکروسافت امیدوار بود کاربران به واسطه رایگان بودن به سمت سیستم‌عامل جدید مهاجرت کنند. در حال حاضر، شاید تنها دلیلی که هنوز مایکروسافت را مصمم نکرده است تا تصمیمات سخت‌گیرانه‌ای در ارتباط با ویندوز 7 اتخاذ کند این است که در نظر دارد تمامی کاربران سراسر جهان را متقاعد سازد تا از سیستم‌عامل قدیمی این شرکت ایکس‌پی به طور کامل دست کشیده و حداقل به سمت نسخه‌های جدیدتر عزیمت کنند.

مطلب پیشنهادی

آموزش ورود به ویندوز 10 با تغییر رمز عبور مدیر سیستم (Admin)
وقتی رمز عبور ویندوز را فراموش کرده‌اید...

اما مایکروسافت چند وقتی است کاربران تجاری را تشویق کرده است که به کارگیری ویندوز 7 را متوقف سازند. این شرکت ادعا کرده است که ویندوز 7 این پتانسیل را ندارد تا به نیازهای امروزی کسب و کارها به شیوه درستی پاسخ دهد. مارکوس نیچه، رییس بخش ویندوز مایکروسافت در کشور آلمان گفته است: «دیگر این امکان وجود ندارد تا به نیازهای امنیتی روزافزون ویندوز 7 به درستی پاسخ داد. نیازهایی که چند وقتی است یک روند تصاعدی را تجربه کرده‌اند. ویندوز 7 بر اساس یک معماری امنیتی منسوخ شده طراحی شده است. در آن مقطع زمانی بسیاری از مشتریان سنتی تازه به سمت یک سیستم‌عامل مدرن عزیمت کرده بودند، اما امروزه نیازهای دنیای کسب‌وکار کاملا متفاوت از آن زمان است و بسیاری از زیرساخت‌ها کاملا متحول شده‌اند. امروزه ویندوز 7 همان وضعیتی را دارد که چندین سال قبل ویندوز اکس‌پی با آن روبرو بود. پیشنهاد ما این است که مشتریان تجاری از ویندوز 10 که همسو با تحولات روز دنیای فناوری طراحی شده و از شاخص‌های امنیتی بالایی بهره می‌برد، استفاده کنند.»

 مایکروسافت در حالی از کاربران درخواست کرده است به سمت ویندوز 10 مهاجرت کنند که حتا مجوز مربوط به ویندوز 7 یا خانواده ویندوز 8 را دیگر در اختیار تولیدکنندگان تجهیزات سخت‌افزاری قرار نمی‌دهد. حتا طیف گسترده‌ای از تولیدکنندگان تجهیزات سخت‌افزاری نیز چند وقتی است درایور سخت‌افزاری ویندوز 7 را برای محصولات خود عرضه نمی‌کنند. آن‌گونه که سایت رجیستر گزارش کرده است تا سال 2020 کاربرانی که همچنان از ویندوز 7 استفاده کنند نه تنها دیگر هیچ‌گونه پشتیبانی فنی را از سوی مایکروسافت دریافت نخواهند کرد، بلکه ارائه وصله‌ها و پشتیبانی‌های امنیتی از ویندوز 7 نیز دریافت نخواهند کرد. مایکروسافت در این ارتباط به کسب ‌و کارها گفته است: «به کارگیری ویندوز 7 تنها باعث می‌شود تا هزینه‌های جانبی شما به طرز روزافزونی افزایش پیدا کنند.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟