پلیس به دنبال سرنخ‌های احتمالی
پای بلندگوی اکو آمازون به یک قتل باز شد
ماموران پلیس آرکانزانس امیدوار هستند بلندگوی هوشمند آمازون در کشف سرنخ‌هایی از یک قتل به آن‌ها کمک کند. ماموران پلیس از آمازون درخواست کرده‌اند داده‌های مربوطه را در اختیار آن‌ها قرار دهد، اما آمازون گفته است، تنها در صورتی که یک حکم الزام‌آور را دریافت کند، این‌کار را انجام خواهد داد.

1606683296_1_0.gif

بدون شک این جمله معروف را در فیلم‌ها شنیده‌اید، شما این حق را دارید که سکوت اختیار کنید، اما دستگاه هوشمند شما ممکن است از این جمله معروف پیروی نکند. دو گجت هوشمند آمازون Echo و Echo Dot امروزه در میلیون‌ها خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با نزدیک شدن به فصل تعطیلات میزان فروش این دو محصول نسبت به نمونه مشابه سال قبل ممکن است رکوردشکنی کند. این دستگاه همواره آماده است تا با شنیدن کلمه wake بیدار شود. زمانی که این دستگاه در وضعیت آماده به کار قرار می‌گیرد، هفت میکروفون آماده هستند تا هرگونه دستوری که به زبان می‌آورید را ضبط کنند. در حال حاضر، پلیس آرکانزانس امیدوار است با استفاده از اکویی که در یک صحنه قتل واقع در بنتون ویل قرار داشته است، تحقیقات خود را کامل کند. اولین بار سایت the information گزارش کرد، ماموران بررسی صحنه وقوع قتل در تلاش هستند تا به مکالمات ضبط شده از سوی این دستگاه در تاریخ‌های 21 و 22 نوامبر دست پیدا کنند. این مکالمات نشان خواهند داد، جیمز بیتس، فردی که به اتهام قتل یک مرد در وان آب داغ خانه‌اش در بازداشت به سر می‌برد، واقعا مجرم است یا خیر.

پلیس در تحقیقات خود یک دستگاه اکو را در آشپزخانه پیدا کرد. نیروهای پلیس اعلام کرده‌اند این دستگاه در حالی که به منظور پخش موسیقی در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین قادر است از طریق دستورات صوتی فعال شود. اکو تنها بعد از شنیدن لغت wake فعال می‌شود، با این وجود پلیس امیدوار است که سر و صدای محیطی یا زمزمه‌هایی که در محل وجود داشته است به طور تصادفی باعث فعال شدن این دستگاه شده باشند و سرنخ‌های بیشتری را در این زمینه در اختیار نیروهای پلیس قرار دهند. آمازون با این هدف که بتواند سرویس‌های دستیار صوتی خود را بهبود بخشد، تمامی دستورات صوتی را روی سرورهای خود ذخیره‌سازی می‌کند. در حالی که شما می‌توانید داده‌های صوتی شخصی خود را حذف کنید، اما هیچ راهی وجود ندارد تا مانع ذخیره‌سازی این داده‌ها روی سرورها شوید. پلیس در حکم بازرسی خود نوشته است: «بر این باور هستیم که این داده‌ها ضبط شده‌اند و هم اکنون در اختیار آمازون قرار دارند. این داده‌ها به عنوان بخشی از مدارک مربوط به پرونده باید در اختیار نیروهای پلیس قرار داده شوند تا بررسی شوند.»

مطلب پیشنهادی

چگونه دوربین‌های پلیس ایران پلاک‌های پنهان یا مخدوش خودروها را کشف می‌کنند
هشدار به پوشانندگان و مخدوش‌کنندگان پلاک‌ خودروها:

آمازون تا به امروز هیچ‌گونه رکورد ضبط شده‌ای را در اختیار ماموران پلیس قرار نداده است اما اطلاعات مربوط به حساب کاربری بیتس را در اختیار ماموران پلیس قرار داده است. این غول خرده فروشی گفته است: «ما اطلاعات مربوط به مشتریان خود را بدون یک تقاضای قانونی معتبر و الزام‌آور منتشر نمی‌کنیم.»

مطلب پیشنهادی

از این پس پلیس می‌تواند جرم و جنایت را پیش‌بینی کند

البته این احتمال وجود دارد که پلیس حتا بدون کمک آمازون نیز بتواند قفل اکو را شکسته و به داده‌های آن دست پیدا کند. افسران پلیس معتقد هستند که می‌توانند به سخت‌افزارهای موجود در بلندگوهای هوشمند نفوذ کنند. این به معنای آن است که پلیس می‌تواند به فایل‌های صوتی، داده‌ها و زمان اجرای دستورات دست پیدا کند. ماموران پلیس همچنین به سراغ دستگاه‌های هوشمند دیگری همچون تلفن همراه بیتس رفتند، اما به واسطه گذرواژه نصب شده روی آن موفق نشدند به داده‌ای دست پیدا کنند و در نتیجه تنها تاخیر در جمع‌آوری مدارک را به دست آورند.

پلیس همچنین یک ترموستات نست، یک سامانه هشداردهنده Honeywell، سامانه نظارت بر وضعیت جوی نصب شده در حیاط خلوت و دستگاه‌های WeMo که برای روشنایی خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد را در صحنه جرم این خانه هوشمند کشف کرده است. در نهایت ممکن است هر یک از این دستگاه‌های هوشمند اطلاعاتی را ثبت کرده باشند که به روند تحقیقات کمک کنند. خانه‌های هوشمندی که بنتون ویل قرار دارند هر یک مجهز به کنتورهای هوشمندی هستند که برای اندازه‌گیری برق مصرفی و آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. پلیس داده‌های مربوط به آب مصرفی را مورد بررسی قرار داده و متوجه شده است که بیتس بیش از حد معمول از آب استفاده کرده و در نتیجه گفته است: «مصرف بیش از اندازه آب ممکن است به منظور غرق کردن مقتول مورد استفاده قرار گرفته باشد.» ماموران پلیس همچنین یک آی‌فون 6 اس، یک مک‌بوک پرو، پلی استیشن 4 و سه تبلت را در تحقیقات خود ضبط کرده است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟