اگر صدایی از گوشی اندروید شما در نمی‌آید باید چه کنید؟
۷ راهکار برای حل مشکل از کار افتادن اسپیکر گوشی اندرویدی
اسپیکر گوشی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این دستگاه است. از پخش موسیقی گرفته تا پخش فیلم و گیم، همه و همه به صدا احتیاج دارند. اما اگر ناگهان اسپیکر گوشی اندرویدی شما از کار افتاد باید چه کنید؟ با انجام 7 راه‌کاری که در ادامه آمده می‌توانید مشکل گوشی خود را به راحتی حل کنید.

1606683296_1_0.gif

اسپیکر گوشی اندروید به‌گونه‌ای ساخته می‌شود که بتواند در هرگونه شرایط زیست محیطی کار کند و دوام بیاورد. اما این مسئله همیشه درباره گرد و خاک صدق نمی‌کند. در این حالت، یا کیفیت خروجی صدای اسپیکرهای گوشی پایین می‌آید یا از آن بدتر، به‌طور کل از کار می‌افتند.

خوشبختانه، زمانی‌که اسپیکر گوشی اندروید از کار می‌افتد لازم نیست خیلی سریع به مراکز خدماتی مراجعه کنید. در این مقاله به شما چند روش کاربردی را آموزش می‌دهیم که به کمک آنها می‌توانید اسپیکر گوشی اندرویدی خود را دوباره احیاء کنید.

1- برای رفع عیب اسپیکر گوشی اندروید به‌دنبال مشکلات نرم‌افزاری باشید

برای رفع عیب اسپیکر گوشی اندروید به‌دنبال مشکلات نرم‌افزاری باشید

پیش از آنکه به‌سراغ رفع عیب اسپیکر گوشی اندروید برویم اول از همه باید بررسی کنیم که مشکل سخت‌افزاری است یا نرم‌افزاری. برای این منظور چندین روش وجود دارد.

اولین کار ریبوت یا ریست کردن گوشی است. با ریست کردن گوشی اندروید تمام سرویس‌هایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند ریستارت می‌شوند و گوشی نفس تازه‌ای می‌کشد. چون ممکن است از آخرین باری که گوشی را ریست کردید برخی از سرویس‌ها کرش کرده باشند.

در مرحله بعد، ببینید که خروجی صدای گوشی روی اسپیکر ساخته شده داخل گوشی تنظیم شده باشد. اگر دائما گوشی خود را به اسپیکرها یا هدفون‌های وایرلس متصل می‌کنید ممکن است هنوز روی حالت اتصال به دستگاه دیگر باشد.

به مسیر Settings > Connected devices بروید تا احتمال متصل بودن گوشی به خروجی‌های صدای بلوتوث را بررسی کنید. سپس، در صفحه تنظیمات به بخش Sound بروید و چک کنید که تصادفا گوشی را روی مودهای Do Not Disturb یا Silent ست نکرده باشید.

علاوه بر این، پیشنهاد می‌کنیم که اسپیکر گوشی را با کم کردن صدا تا پایین‌ترین درجه و سپس با بلند کردن صدا تا بالاترین درجه تست کنید. در هر دو حالت یک فایل موسیقی پخش کنید تا مطمئن شوید که ایراد از این بخش بوده یا نه.

می‌توانید از اپ‌های تقویت صدا برای این منظور استفاده کنید. اپ‌های تقویت صدا به‌صورت تصنعی خروجی صدا را افزایش می‌دهند، اگر صدای گوشی شما روی درجات پایین گیر کرده باشد با این کار مشکل حل می‌شود.

ممکن است اپلیکیشنی که برای پخش موسیقی استفاده می‌کنید مشکل ایجاد کرده باشد. راه‌کار مؤثر پخش رینگتون یا آلارم گوشی از بخش تنظیمات صدا است. برای این منظور به مسیر Settings > Sound > Phone Ringtone بروید و یکی از بسیار گزینه‌هایی که پیش روی شماست را انتخاب کنید. مطمئن باشید که در هنگام انجام این تست صدای گوشی را بلند کرده باشید.

2- برای رفع عیب اسپیکر گوشی اندروید به‌صورت دستی خروجی هدفون را غیرفعال کنید

برای رفع عیب اسپیکر گوشی اندروید به‌صورت دستی خروجی هدفون را غیرفعال کنید

وقتی اکسسوری‌ها را از جک صدا جدا می‌کنید، ممکن است اندروید نتواند به‌درستی این اتفاق را تحلیل کند و هم‌چنان گوشی را روی حات هدفون نگه دارد. پس اسپیکر گوشی غیرفعال می‌ماند.

معمولا با یک ریبوت ساده می‌توانید مشکل را حل کنید. اما اگر چاره‌ساز نبود، از یک اپلیکیشن رایگان مانند Disable Headphone استفاده کنید. Disable Headphone به شما این امکان را می‌دهد تا به‌صورت دستی گوشی را از حالت هدفون خارج کنید تا صدا دوباره از طریق اسپیکرها پخش شوند.

فاکشن‌های Disable Headphone به‌صورت عکس هم عمل می‌کنند. اگر گوشی اندروید شما به هر دلیلی نمی‌تواند صدا را از طریق اکسسوری متصل به آن پخش کند می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن هدفون را به‌صورت دستی فعال کنید.

3- برای رفع عیب اسپیکر گوشی اندروید حالت Safe Mode را تست کنید

برای رفع عیب اسپیکر گوشی اندروید حالت Safe Mode را تست کنید

اندروید به شما کمک می‌کند تا گوشی را در حالتی بوت کنید که فقط نرم‌افزارهای اصلی و اولیه‌ای که روی آن بوده در دسترس باشند. با استفاده از این کار می‌توانید بدون اینکه هیچ سرویس یا اپ طرف سومی مشکل ایجاد کند عیب گوشی خود را برطرف کنید. این حالت Safe Mode نام دارد و روی تمام گوشی‌های اندروید وجود دارد.

برای ورود به Safe Mode، دکمه پاور گوشی را فشار دهید و نگه دارید. در صفحه‌ای که ظاهر می‌شود دکمه Power Off را لمس و نگه دارید، سپس OK را لمس کنید. گوشی شما بعد از آن در حالت Safe Mode بوت می‌شود. با انجام همین فرآیند می‌توانید گوشی را به‌راحتی از Safe Mode خارج کنید. کافی است بار دوم گزینه Restart را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که مراحل Safe Mode می‌تواند روی گوشی‌های اندرویدی مختلف متفاوت باشد. اگر با انجام مراحل فوق چیزی روی صفحه نشان داده نشد، مدل گوشی خود را در گوگل جستجو کنید و سری به فروم‌های رسمی پشتیبانی آن بزنید.

4- برای رفع عیب اسپیکر گوشی اندروید داخل سوراخ‌های اسپیکر را تمیز کنید

به مرور زمان داخل اسپیکر گوشی خاک جمع می‌شود. این امر می‌تواند مانع از پخش صدا شود. پس بهتر است سوراخ‌های اسپیکر را تمیز کنید.

می‌توانید با استفاده از دهان یا مخزن هوای فشرده، هوا را با فشار به داخل اسپیکرها بدمید. حتی می‌توانید از جارو برقی استفاده کنید. البته، ممکن است به قطعات داخلی گوشی آسیب برسد، برای همین باید خیلی دقت کنید.

یکی دیگر از روش‌های کارساز استفاده از یک مسواک قدیمی است. 

5- برای رفع عیب اسپیکر گوشی اندروید هارد ریست را انجام دهید

اگر اسپیکر گوشی در حالت Safe Mode عادی کار می‌کند می‌توانید مشکل را از طریق یک اپ خاص، تنظیمات یا دستگاه برطرف کنید. اگر این مشکل بعد از تغییراتی که در این گزینه‌ها دادید پیش آمد بهتر است آنها را به حالت قبل برگردانید.

اگر باز هم نتیجه نگرفتید، هارد ریست را انجام دهید. توجه داشته باشید که با فکتوری ریست تمام نرم‌افزارها و اطلاعات شما پاک می‌شود، اما ممکن است در نهایت منجر به حل مشکل اسپیکر شود. برای پیدا کردن گزینه ریست به مسیر Settings > System > Advanced >Reset options بروید.

6- برای رفع عیب اسپیکر گوشی اندروید در حالتی که آب خورده بگذارید خشک شود

برای رفع عیب اسپیکر گوشی اندروید در حالتی که آب خورده بگذارید خشک شود

یکی از شایع‌ترین عواقب آب خوردگی از کار افتادن اسپیکرهای گوشی است. مایعات به‌سرعت راه خود را به داخل قطعات داخلی دستگاه پیدا می‌کنند. اگر اسپیکر گوشی شما بعد از آب خوردگی از کار افتاد اجازه دهید کامل خشک شود.

از هوای داغ استفاده کنید، یا  گوشی را داخل یک کاسه برنج بگذارید. در هر حالتی حتما گوشی خود را به سرعت خاموش کنید.

می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مانند Speaker Cleaner استفاده کنید. این اپلیکیشن با پخش یک صدای لرزشی و با وارد کردن فشار به اسپیکر باعث می‌شود تا قطراتی که داخل منافذ اسپیکر هستند بیرون بیایند.

7- برای رفع عیب اسپیکر گوشی اندروید از یک حرفه‌ای کمک بگیرید

اگر هیچ‌کدام از روش‌های فوق کارساز نبود باید گوشی را به یک مرکز خدماتی قابل اطمینان ببرید و اجازه دهید تا توسط حرفه‌ای‌ها بررسی شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟