اولین دستبند فیتنس میزو معرفی شد!
میزو از گوشی ام 5 نوت و دستبند هوشمند اختصاصی خود رونمایی کرد
شرکت چینی میزو از اولین دستبند هوشمند یا فیتنس (تناسب اندام) خود و همچنین گوشی هوشمند میزو ام 5 نوت (Meizu M5 Note) رونمایی کرد. با سایت شبکه همراه باشید تا نگاهی به مشخصات فنی گوشی و دستبند نامبرده شده داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

شرکت میزو از جمله کمپانی‌های چینی تولید کننده گوشی محسوب می‌شود که عموما گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه‌ و باکیفیتی را روانه بازار می‌کند. مدتی بود که شایعات زیادی در رابطه با گوشی هوشمند میزو ام 5 نوت منتشر می‌شد و انتظار داشتیم که این گوشی در آینده نزدیک معرفی شود. حال میزو به طور رسمی از این گوشی هوشمند در کنار اولین دستبند هوشمند اختصاصی خود با نام میزو بند (Meizu Band) رونمایی کرد.

گوشی هوشمند میزو ام 5 نوت در واقع جایگزین گوشی هوشمند میزو ام 3 نوت محسوب می‌شود و شرکت میزو از عرضه این گوشی با نام میزو ام 4 نوت صرف نظر کرده است. ظاهرا چینی‌ها عقیده دارند که عدد 4 عدد شوم بوده و بدشانسی به همراه می‌آورد! بنابراین جانشین گوشی هوشمند میزو ام 3 نوت با نام اختصاصی میزو ام 5 نوت معرفی شد. این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی مجهز است.

دستگاه از نظر رم در دو نسخه مختلف و با ظرفیت‌های 3 و 4 گیگابایتی عرضه می‌شود و حافظه داخلی دستگاه هم شامل سه نسخه 16، 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. خوشبختانه تمام نسخه‌های گوشی هوشمند میزو ام 5 نوت قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را ارائه می‌کنند. میزو در گوشی میزو ام 5 نوت از تراشه هلیو پی 10 (Helio P10) شرکت مدیاتک استفاده کرده که از یک پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن از سنسوری 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. میزو برای دوربین اصلی گوشی هوشمند میزو ام 5 نوت چراغ فلش LED دوبل را تعبیه کرده است.

میزو ام 5 نوت به طور پیش‌فرض از سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو بهره می‌برد و باتری آن ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. این محصول به اسکن اثر انگشت کاربر هم مجهز است که در داخل دکمه هوم (Home) دستگاه تعبیه می‌شود. ظاهرا میزو گوشی هوشمند ام 5 نوت را در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری، آبی و بژ روانه بازار می‌کند.

اما همانطور که اشاره کردیم، میزو به طور رسمی از اولین دستبند هوشمند یا فیتنس خود با نام اختصاصی میزو بند هم رونمایی کرده است. این دستبند هوشمند به یک صفحه نمایش OLED و نه چندان عالی مجهز است که قابلیت نمایش زمان، تماس دریافتی و نوتیفیکیشن پیام را دارد. هنگامی که دستبند هوشمند میزو بند را از طریق اتصال بلوتوث با گوشی خود در ارتباط سازید، قادر به تعیین موقعیت مکانی دستگاه خواهد بود. این قابلیت شبیه به قابلیتی است که در دستبند هوآوی تاک بند ارائه شده است.

میزو بند همچنین از قابلیت یادآوری تحرک هم پشتیبانی می‌کند. این قابلیت هم در دستبند هوآوی تاک بند وجود دارد. به موجب وجود این قابلیت اگر برای مدت زمان طولانی در پشت میز محل کار یا کامپیوتر خود بنشینید، دستبند هوشمندتان با ارائه نوتیفیکیشن از شما درخواست می‌کند تا کمی تحرک داشته باشید. میزو برای دستبند خود یک اپلیکیشن اختصاصی را هم ارائه کرده است که Meizu Health نام دارد. این اپلیکیشن می‌تواند جزئیات فعالیت شما در طول روز را نمایش دهد.

باتری دستبند هوشمند یا تناسب اندام میزو بند به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود و بدین منظور یک شارژر اختصاصی به همراه دستبند ارائه شده است. میزو مدعی شده که باتری دستبند هوشمندش در شرایط عادی می‌تواند با یک بار شارژ تا 7 روز دوام را ارائه کند. ضمنا دستبند هوشمند میزو بند از استاندارد ضد آب IP67 بهره می‌برد. قیمت این محصول معادل با 33 دلار در نظر گرفته شده و پیش‌فروش در کشور چین آغاز گردیده است. میزو اشاره داشته که نسخه انگلیسی زبان این دستبند در آینده عرضه می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟