میزو ثابت کرد که چینی‌ها شرکت‌های نوآوری هستند!
08/05/1396 - 11:47
میزو پرو 7 و پرو 7 پلاس با نمایشگر ثانویه در پشت معرفی شدند + عکس
شرکت میزو با همکاری کمپاین فراگ (Frog) از دو پرچمدار جدیدش با طراحی کاملا متفاوت و منحصر به فرد رونمایی کرد. دو گوشی مذکور میزو پرو 7 (Meizu Pro 7) و میزو پرو 7 پلاس (Meizu Pro 7 Plus) نام دارند و از یک نمایشگر ثانویه بهره‌مند هستند که در پنل پشتی آن‌ها نصب شده است. با سایت شبکه همراه باشید تا مشخصات فنی این دو اسمارتفون را مرور کنیم.

1606683296_1_0.gif

میزو از شرکت‌های چینی فعال در زمینه تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند است. یکی از گلایه‌هایی که همیشه از شرکت‌های چینی می‌شود، مربوط به نبود نوآوری در محصولاتشان و کپی‌برداری از ایده‌های سایر برندهای فعال در صنعت موبایل است. اما میزو با معرفی دو پرچمدار جدیدش یعنی دو گوشی میزو پرو 7 و پرو 7 پلاس ثابت کرد که برندهای چینی هم می‌توانند ایده‌های نوآورانه و جالبی را در صنعت موبایل ارائه کنند.

دو گوشی هوشمند جدید میزو از یک قابلیت خاص و ویژه بهره می‌برد که مربوط به وجود یک نمایشگر ثانویه در پنل پشتی آن‌ها و زیر دوربین دوگانه دستگاه می‌شود. ایده این سبک طراحی توسط میزو و شرکت فراگ ارائه شد و در دو گوشی میزو پرو 7 و پرو 7 پلاس پیاده‌سازی شده است. صفحه نمایش ثانویه این دو گوشی می‌تواند اطلاعاتی مثل زمان، تاریخ، نوتیفیکیشن‌ها و غیره را به تصویر بکشد یا حتی محتوای نمایشگر اصلی دستگاه را در ابعاد کوچک‌تر ارائه کند.

از دیگر کاربردهای صفحه نمایش ثانویه دو گوشی مذکور می‌توان به استفاده از آن به عنوان آینه برای عکسبردای سلفی از طریق دوربین اصلی و دوگانه دستگاه اشاره کرد. تصور کنید که قصد دارید با دوربین دوگانه و اصلی گوشی میزو پرو 7 یا پرو 7 پلاس عکس سلفی ضبط کنید، در این شرایط صفحه نمایش ثانویه دستگاه می‌توانید محیط درون عکس را نشان داده و مثل یک آینه عمل کند. البته گوشی‌های نام برده شده از دوربین سلفی قدرتمندی هم بهره می‌برند که در ادامه به مشخصات آن اشاره می‌کنیم.

دو گوشی هوشمند میزو پرو 7 و پرو 7 پلاس از نظر مشخصات فنی چندان شبیه به یکدیگر نیستند، اما ظاهر آن‌ها بسیار یکسان و مشابه طراحی شده است. میزو پرو 7 از نمایشگری 5.2 اینچی بهره می‌برد اما میزو پرو 7 پلاس به نمایشگری 5.7 اینچی مجهز است. پنل نمایشگر هر دو گوشی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) انتخاب شده، اما وضوح تصوی آن متفاوت است. وضوح صفحه میزو پرو 7 فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) خواهد بود اما نمایشگر میزو پرو 7 پلاس وضوح تصویر QHD (2560 در 1440 پیکسل) را به همراه دارد. دو گوشی مذکور از نظر تراشه یا سیستم روی چیپ (SoC) هم تفاوت‌هایی نسبت به یکدیگر دارند.

گوشی هوشمند میزو پرو 7 به تراشه هلیو پی 25 شرکت مدیاتک مجهز شده که از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد، اما در سمت مقابل میزو پرو 7 پلاس به تراشه هلیو ایکس 30 با پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای مجهز خواهد بود. در زیر صفحه نمایش هر دو گوشی نام برده شده، کلید فیزیکی mBack میزو قرار دارد که نقش دکمه هوم (Home) و اسکنر انگشت دستگاه را ایفاء می‌کند. گوشی میزو پرو 7 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را به همراه داشته و از رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد.

در سمت مقابل میزو پرو 7 پلاس از رم 6 گیگابایتی بهره‌مند بوده و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت‌های 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. ضمن اینکه هر دو گوشی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل می‌آورند. باتری دو گوشی میزو پرو 7 و میزو پرو 7 پلاس هم به ترتیب ظرفیت‌های 3000 و 3500 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کنند. ضمن اینکه هر دو گوشی مذکور از قابلیت شارژ سریع mCharge پشتیبانی به عمل می‌آورد. دوربین اصلی هر دو گوشی نام برده شده از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی آن‌ها هم به یک سنسور 16 مگاپیکسلی باکیفیت مجهز است.

سیستم عامل پیش‌فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی دو پرچمدار جدید میزو، اندروید 7.0 نوقا خواهد بود و رابط کاربری اختصاصی این شرکت با نام Flyme OS هم در کنار آن نصب می‌شود. میزو فروش دو پرچمدار جدیدش را از روز پنم ماه آگوست در چین آغاز می‌کند و قرار است دو دستگاه به زودی در کشورهای دیگری مثل فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هندوستان، روسیه و غیره هم عرضه شوند. متاسفانه در حال حاضر اطلاعاتی در مورد قیمت دو گوشی میزو پرو 7 و میزو پرو 7 پلاس منتشر نشده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟