ارتقای فنی یا استراتژی سیاسی!
ارتش امریکا آیفون را جایگزین اندروید کرد
بر اساس خبرهای منتشر شده در سایت Military.com، فرماندهی عملیات ویژه ارتش ایالات متحده از این پس به جای آندرويد از آی‎فون استفاده خواهد کرد. در گذشته، ارتش این کشور یک کیت Tactical Assault آندرويد را در اختیار سربازانش قرار می‎داد که تصور می‎شد مجهز به نوعی سخت‌افزار شبیه به گلکسی نوت سامسونگ است. اما مشخصات کیت Tactical Assault جدید سخت‌افزاری شبیه به آی‎فون 6s خواهد داشت.

1606683296_1_0.gif

با وجودی که ارتش هنوز این جابه‌جایی را تایید نکرده است و هیچ دلیل مشخصی برای اتخاذ این تصمیم اعلام نشده، اما این منبع خبری اشاره می‎کند که دستگاه آندرويد به کار رفته دائما قفل می‎کند و باید آن را ری‎استارت کرد. از طرف دیگر، ارتش این کشور به این نتیجه رسیده است که آی‎فون هم سریع‎تر و هم روان‎تر کار می‎کند.

این منبع خبری همچنین به صراحت بیان می‎کند که توانایی‎های گرافیکی آی‎فون بسیار بالا است و از طرفی نسبت به دستگاه آندرويد بیشتر قابل سفارشی‌سازی است و می‎توان صفحه‌نمایش آن را برای اجرای همزمان چند نرم‌افزار نظامی‎ تقسیم‌بندی کرد. در این خبر آمده است: «زمانی که شما سعی می‎کنید صفحه نمایش این دستگاه آندرويد را برای اجرای همزمان چند نرم افزار نظامی‎ تقسیم‌بندی کنید؛ از کار می‎ایستد و صفحه آن به درستی نوسازی نمی‎شود و اغلب باید آن را از نو بارگذاری کرد، فرآیندی که دقایق ارزشمند را هدر می‎دهد.» اما طبق گفته این منبع خبری دستگاه آی‎فون این مشکلات را ندارد و گرافیک آن بسیار شفاف و عالی کار می‎کند.

این اولین بار نیست که ارتش ایالات متحده یک محصول از اپل را در اختیار نیروهای خود قرار می‎دهد. در سال 2010، ارتش شروع به توزیع آی‎پاد لمسی بین سربازان مستقر درعراق و افغانستان کرد که هر کدام مجهز به ماژول‎های زبان شامل عربی، کردی، دری و پشتو بودند. در گذشته از آی‎پد نیز در نیروهای مسلح استفاده شده است.

جالب توجه است که مشخص شده ارتش قصد کنار گذاشتن چه نوع دستگاه آندرويدی را دارد، اما اگر واقعا این همان گلکسی نوت اصلی عرضه شده در سال 2010 باشد، این مسائل قابل قبول و توجیه پذیر خواهد بود. مسلما آی‎فون 6s به مراتب سریع‎تر از گلکسی نوت 2010 است، اما اگر مدل دستگاه نوت مربوط به همین اواخر باشد، انگیزه پشت پرده این جابه‌جایی جالب توجه خواهد بود.

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟