انویدیا هم وارد صنعت بازی‌سازی شد
انویدیا مجموعه بازی‌های کوچک واقعیت مجازی VR FunHouse را عرضه کرد
شرکت انویدیا عنوان "اولین تراشه‌ساز گرافیکی جهان" را در کارنامه خود دارد که محصول جدیدش یعنی کارت گرافیک GTX 1080، کاربران بازی‌های ویدئویی سنگین به ویژه بازی‌های "واقعیت مجازی" را حسابی خوشحال کرد. هرچند این شرکت در کامپیوتکس 2016 این مجموعه سرگرمی را معرفی کرده بود؛ اما شاید تولید بازی آن هم از یک سازنده کارت گرافیک خبر تعجب‌برانگیزی باشد. مجموعه بازی‌های کوچک تفریحی VR Fun House انویدیا به صورت سه بعدی طراحی شده و هدف از تولید آن، نمایش قابلیت‌های دنیای واقعیت مجازی و در نهایت، ایجاد ارتباط میان کارت گرافیک‌های جدید خانواده GTX 10XX انویدیا به کاربران و دوستداران بازی‌های ویدئویی و VR‌ است.

1606683296_1_0.gif

بازی VR Fun House نام دارد که مجموعه‌ای از بازی‌های کوچک تفریحی است که بیشتر با هدف نمایش قابلیت‌های دنیای واقعیت مجازی طراحی شده است. البته انویدیا با طراحی این بازی‌ها تلاش کرده تا قدرت و خلاقیت خود را در عرصه فناوری نوظهور واقعیت مجازی به رخ بزرگانی چون شرکت AMD بکشد. همچنین اجرای این بازی از طریق پلتفرم Valve و به رایگان صورت می‌گیرد؛ اما در حال حاضر اجرای آن تنها بر روی هدست‌های واقعیت مجازی HTC Vive VR ممکن است. این هدست‌ها ۷۹۹ دلار قیمت دارند.

انویدیا مجموعه بازی‌های کوچک واقعیت مجازی VR FunHouse را عرضه کرد

این شرکت همچنین به تازگی کارت گرافیک ۱۵۰۰ دلاری GeForce GTX 1080 را برای استفاده در هدست‌های یادشده طراحی و عرضه کرده است. انویدیا قبلا کارت گرافیک GeForce GTX 1060 را هم به قیمت ۲۴۹ دلار روانه بازار کرده بود. شایان ذکر است که به دلیل اپن‌سورس بودن این بازی،‌ کدهای منبع بازی VR Fun House در دسترس علاقمندان به توسعه و توسعه‌دهندگان بازی‌های واقعیت مجازی قرار دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟