سیگیت ۱۴ درصد کارمندانش را اخراج می‌کند
۶۵۰۰ کارمند قربانی کاهش فروش هارددیسک شدند
شرکت سیگیت یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان "هارددیسک" برای کامپیوترهای شخصی در جهان است و با شرکت وسترن‌دیجیتال به عنوان اولین برند پر مصرف در بازار هارددیسک‌ها، رقابت نزدیکی دارد. محبوبیت غیر قابل تصور، قیمت مناسب و کارآیی تقریباً برابر "گوشی‌های تلفن همراه هوشمند" با دسکتاپ شوک سنگینی را به بازارهای کامپیوترهای شخصی در جهان وارد ساخت. به دنبال این ضربه، سازندگان سخت‌افزار دسکتاپ نیز روز‌به‌روز با کاهش سفارش تولید و فروش مواجه شدند. شرکت "سیگیت" هم از حواشی این شوک بی‌نصیب نمانده و به تازگی اعلام کرده که برای کاهش هزینه‌ها، در نظر دارد تا 6500 کارمند خود در سرتاسر جهان را تعدیل کند.

1606683296_1_0.gif

هرچند بعید است که کاهش میزان فروش هارددیسک‌های مکانیکی این شرکت در بازار دلیل اصلی این تصمیم باشد، اما بدون تردید ارزان شدن قیمت SSDها و همچنین تولید حافظه‌های فلش پرظرفیت و ارزان‌قیمت از مهمترین دلایلی است که باعث شده تا شرکت سیگیت به فکر تعدیل کارمندانش بی‌افتد. با این اوصاف، شرکت سیگیت عقیده دارد که برای سه ماه انتهایی سال جاری میلادی، بیش از 37 میلیون هارددیسک را خواهد فروخت و از این طریق، درآمدی بالغ بر 2650 میلیون دلار را کسب خواهد کرد.

سیگیت پایان سال مالی ۲۰۱۷ را به عنوان زمان تعدیل کامل 14 درصد از نیروهایش اعلام کرده و بیشتر کارمندان اخراجی از بخش تولید خواهند بود. سردی استقبال از بازار کامپیوترهای شخصی و کاهش 5 درصدی در بازار فروش دسکتاپ باعث شده تا سازندگان مرتبط با سخت‌افزار و لوازم جانبی نسبت به فروش و درآمدهای آینده خود اظهار نگرانی کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟