بازی پوکمون‌گو هم در اختیار سارقین قرار گرفت
تهدید و سرقت از جوانان با استفاده از بازی پوکمون‌گو
در روزهای گذشته، شرکت‌های "نینتندو" و "نیانتیک‌لب" جدیدترین نسخه از بازی "پوکمون‌گو" را منتشر کردند که در حقیقت، یک بازی بر مبنای "واقعیت افزوده" است. در این بازی، کاربران در دنیای واقعی به جست‌وجو و جمع‌آوری "پوکمون" پرداخته و به رقابت با دیگر بازی‌‌کنان می‌پردازند. استقبال از این بازی که در کمترین زمان به وقوع پیوست، باعث شده تا زمینه سوء استفاده از آن نیز به سرعت مهیا شود. در بازی "Pokemon Go" از دوربین و حسگرهای گوشی کاربران و البته الگوریتم‌های مبتنی بر مکان استفاده می‌شود تا بازی‌کنان بتوانند در دنیای واقعی، پوکمون را شبیه‌سازی کنید. به‌این‌ترتیب کاربر با حرکت در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف شهر خود می‌تواند موجوداتی را در اختیار خود درآورده و سپس آن‌ها را آموزش داده یا با آن‌ها بجنگید. اما پلیس ایالت میسوری امریکا می‌گوید دزدان مسلح از این بازی برای فریب قربانیان خود و سرقت از آن‌ها با تهدید اسلحه استفاده کرده‌اند.

1606683296_1_0.gif

مأموران پلیس ایالت میسوری گزارش‌های متعددی در مورد سرقت را که با سوءاستفاده از روند این بازی و در دنیای واقعی رخ داده است، دریافت کرده‌اند و می‌گویند تابه‌حال چهار مظنون را در این زمینه شناسایی کرده‌اند. سارقین یادشده از بازی پوکمن گو برای جایابی موقعیت‌های خاص در اماکن مختلف سوءاستفاده می‌کنند و وقتی کاربر این بازی برای رسیدن به این موقعیت و نابودی شخصیت مجازی بازی به محل جایابی شده می‌رسد در عمل با دزدان مسلح مواجه می‌شود. به گزارش فارس افرادی که بدین شیوه از آن‌ها دزدی شده بین 16 تا 18 سال سن داشته‌اند و همگی اهل میسوری بوده‌اند.

تهدید و سرقت از  جوانان با استفاده از  بازی پوکمن‌گو

آنچه این بازی را جذاب کرده اجبار کاربران تلفن همراه به تحرک و جابجایی در محیط‌های مختلف برای یافتن و شناسایی شخصیت‌های کارتونی مجازی موسوم به پوکمن از طریق تلفن همراه و هدف قرار دادن آن‌ها با استفاده از توپ‌های مجازی است؛ اما اجرای بازی یادشده علاوه بر دزدی مشکلات دیگری را هم به همراه آورده که ازجمله آن‌ها می‌توان به کشف یک جسد توسط یک نوجوان در وایومینگ اشاره کرد؛ بنابراین بازی مذکور از امنیت کافی هم برخوردار نیست.

بازی Pokemon Go درهرحال حاضر برای سیستم‌عامل‌های اندرید و iOS عرضه شده و در چند کشور منتخب در دسترس قرارگرفته است. در حال حاضر نسخه اندرید آن از طریق پلی استور و نسخه iOS آن از طریق اپ استور در دسترس طرفداران قرارگرفته است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟