کنفرانس سالیانه توسعه‌دهنده‌گان اپل ۲۰۱۶
watchOS 3 اپل معرفی شد: به‌روزرسانی رابط کاربری در کنار سرعت بیشتر و تشخیص دست‌خط
اولین رویداد کنفرانس WWDC 2016 اپل که از ساعتی پیش در امریکا شروع شده است؛ به معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند اپل اختصاص داشت.

1606683296_1_0.gif

کوین لینچ به روی صحنه آمد. او صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کرد که بسیاری از کاربران پلتفرم اپل علاقه خاصی به ساعت هوشمند اپل از خود نشان داده‌اند. اپل نیز به نشانه حمایت از کاربران خود تمرکز جدی روی سیستم‌عامل اپل واچ از خود نشان خواهد داد.

در مدت زمان حضور لینچ روی صحنه او از اپل واچ 3 رونمایی کرد. آمارهای ارائه شده در این کنفرانس نشان می‌‌دهند که سرعت اجرای برنامه‌های کاربردی در سیستم‌عامل جدید اپل واچ به طرز محسوسی افزایش پیدا کرده‌اند و اکنون برنامه‌ها به صورت بلادرنگ اجرا می‌شوند.

از جمله ویژگی‌های قابل توجهی که در ارتباط با ساعت جدید به آن می‌توانیم اشاره کنیم، به تغییر کاربری دکمه کناری و افزوده شده داک جدیدی که جایگزین صفحه ارتباطات شده است باید اشاره کرد. سیستم‌عامل جدید WatchOS اکنون این قابلیت را دارد تا همه برنامه‌های کاربردی را یک مرتبه فراخوانی کرده و در ادامه اجرا کند. در نسخه جدید اگر صفحه را از پایین به بالا اسکرول کنید، کنترل کننده کوچکی در اختیارتان قرار می‌گیرد که به شما اجازه می‌دهد به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید.

از دیگر ویژگی‌های WatchOS 3 می‌توان به ساده‌تر شدن جواب‌گویی به پیغام‌ها باید اشاره کرد. WatchOS 3 به شما این توانایی را می‌دهد تا با کشیدن حروف روی صفحه، کلمات مورد نظر خود را تایپ کنید.

در نسخه جدید ویژگی‌ موردنظر کاربران که از مدت‌ها قبل در انتظار آن بودند به آن افزوده شده است، به این شکل که بخشی از روی صفحه در ارتباط با فعالیت‌ها نشان داده می‌شود.

اپل در این کنفرانس گفت، به‌طور کامل رابط کاربری side Button را دست‌خوش تغییرات ساخته است تا این ساعت بیش از گذشته کاربرپسند شود. همچنین نسخه‌های جدیدی از برنامه‌های یادآوری کننده و Find Friends در WatchOS 3 افزوده شده است.

اپل اکنون این قابلیت را به وجود آورده است تا برنامه‌های کاربردی ثالث که توسط توسعه‌دهندگان دیگر تولید می‌شود روی داک قرار بگیرند. همچون گذشته اگر انگشت خود را از بالا به پایین صفحه بکشید این توانایی را خواهید داشت تا به اعلان‌ها دسترسی پیدا کنید. در نسخه جدید همچنین از زبان‌هایی همچون چینی نیز پشتیبانی می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های WatchOS 3 می‌توان به برقراری تماس با فوریت‌های پلیسی 911 اشاره کرد. برای این منظور تنها کاری که کاربر باید انجام دهد، فشردن کلید کناری ساعت است تا تماس با فوریت‌های پلیسی فعال شود. نسخه جدید به کاربر این قابلیت را می‌دهد تا در صورت استفاده از وای‌فای بدون نیاز به اسمارت‌فون خود با مرکز فوریت‌های پلیسی ارتباط برقرار کرده یا به دوستان خود وضعیت خود را گزارش دهد. همچنین یک برنامه کاربردی برای ورزش کردن و دیگر قابلیت‌ها اضافه شده است. اکنون اپل‌واچ یک مربی ورزش تمام عیار را تقدیم کرده است. این برنامه به شما این توانایی را می‌دهد تا فعالیت‌های خود را مشاهده کنید و آن‌را به دوستان خود به اشتراک قرار دهید. به اشتراک‌گذاری ضربان قلب از دیگر امکانات این برنامه کاربردی به شمار می‌رود.

اپل این ساعت را به گونه‌ای طراحی کرده که حتا کاربرانی که توانایی حرکت ندارند نیز بتوانند از آن استفاده کنند. همکاری اپل با مراکز توان‌بخشی باعث شده است که ساعت هوشمند اپل به این‌گونه افراد اعلام دارد اکنون زمان حرکت و چرخاندن چرخ است. از دیگر قابلیت‌های این برنامه سلامت می‌توان به Breathe اشاره کرد که بیشتر برای آرامش ذهن افراد در نظر گرفته شده است.

از دیگر امکانات این WatchOS 3 می‌توان به سیستم پرداخت مبتنی بر Apple Pay اشاره کرد که از این پس در برنامه‌های کاربردی غیر اپلی نیز قابل استفاده است.

اپل کتابخانه‌های مورد نیز را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد تا از آن‌ها در برنامه‌های کاربردی خود استفاده کنند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟