آینده به روایت کوال‌کام
چیپ‌ست‌های بعدی کوال‌کام به تلفن‌های هوشمند قدرت تفکر می‌دهند
یکی دو سال قبل Qualcomm دورنمای تلفن‌های هوشمندی که توان یادگیری دارند را تست کرد و حالا خیلی به تحقق بخشیدن به آن نزدیک است. این شرکت از نسل بعدی پردازشگرهای موبایل خود یعنی Snapdragon 820 رونمایی کرده است. محصول جدید از اولین پردازشگرهایی خواهد بود که می‌تواند از پس پلتفرم پردازش شناختی Zeroth برآید. به طور خلاصه، این به تلفن شما امکان می‌دهد تا در مورد شما و دنیای اطرافتان یاد بگیرد و سرخود کار انجام دهد.

1606683296_1_0.gif

یکی دو سال قبل Qualcomm دورنمای تلفن‌های هوشمندی که توان یادگیری دارند را تست کرد و حالا خیلی به تحقق بخشیدن به آن نزدیک است. این شرکت از نسل بعدی پردازشگرهای موبایل خود یعنی Snapdragon 820 رونمایی کرده است. محصول جدید از اولین پردازشگرهایی خواهد بود که می‌تواند از پس پلتفورم پردازش شناختی Zeroth برآید. به طور خلاصه، این به تلفن شما امکان می‌دهد تا در مورد شما و دنیای اطرافتان یاد بگیرد و سرخود کار انجام دهد. 

در آینده اپ‌هایی ویژه تصویربرداری‌ را می‌بینید که کل صحنه را تشخیص می‌دهد، ابزارهایی امنیتی‌ تولید می‌شوند که از شما در مقابل ویروس‌های ناشناس محافظت می‌کنند و رابط‌های کاربری ای به بازار می‌آیند که بیشتر از دکمه زدن به اشارات و حرکات سر متکی‌اند. تازه از این هم بلندپروازانه‌تر. Zeroth به سنسورهای همیشه روشن تلفن‌تان امکان می‌دهد تا محیط اطرافتان را تشخیص داده و نیازهایتان را پیشبینی کند.

درحال حاضر جزئیات بیشتری از Snapdragon 820 وجود ندارد، البته می‌دانیم که از یک معماری سفارشی 64 بیتی جدید (Kryo) استفاده می‌کند و برپایه یک پروسه‌ی ساخت کارآمدتر تولید خواهد شد. راز بزرگ الآن این است که چه وقت بدستمان می‌رسد. Qualcomm قرار نیست نمونه‌های 820 را تا نیمه دوم این سال (میلادی) به شرکت‌ها ارسال کند و تازه بعد از آن هم زمان می‌برد تا توی تلفن‌ها جای بگیرند. همچنین Zeroth به پشتیبانی سازندگان دستگاه‌ها متکی ست و هیچ تضمینی نیست که به همین زودی‌ها یک تلفن متفکر داشته باشید.

خوشبختانه لازم نیست برای خبر بزرگ بعدی Qualcomm زیاد صبر کنید. این شرکت از Sense ID ، فناوری تازه ای برای اسکن سه بعدی اثر انگشت رونمایی کرده است که از اولتراساوند به جای لمس خازنی استفاده می‌کند، بنابراین می‌تواند اثر انگشت شما را از پشت شیشه. فلز و سطوح دیگر تشخیص دهد. مثلا Sense ID می‌تواند ریزکاری‌های انگشتتان مثل غدد عرقی را تشخیص داده و راه را برای کسانی که می‌خواهد هویت شما را جعل کنند سخت کند. شرکت‌ها همین حالا هم مشغول آزمایش این پلتفورم هستند و امسال به عرصه وجود پای خواهد گذاشت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟