تمشک خجالتی
چرا Raspberry Pi 2  از دوربین خجالت می‌کشد؟
نسخه جدید این کامپیوترهای کوچک و ارزان‌قیمت به تازگی عرضه شده و نخستین کشف جالبی که از آن‌ها به عمل آمده این است: اگر با فلاش از این بورد (یا دستگاه) عکس بگیرید، خودبه‌خود ریست می‌شود؛ مشکلی که سازندگان پشت سر رسپ‌بری آن را به یک ویژگی جالب کاربردی تبدیل کردند.

1606683296_1_0.gif

این کامپیوتر که ابعادی به اندازه یک کارت‌بانک دارد به «اثر فتوالکتریک» حساس است و با برخورد با نور دوباره راه‌اندازی یا خاموش می‌شود. این پدیده نخستین بار توسط اینشتاین کشف شد که بابت این کار برنده جایزه نوبل شد.اما ایبن آپتن، خالق رسپ‌بری عقیده دارد که این ریست شدن یک مشکل نیست و در عوض یک موهبت است که مثلاً می‌تواند درباره این پدیده به کودکان آموزش دهد. او می‌گوید: «اگر می‌خواستم یک باگ را در Raspberry Pi انتخاب کنم، آن چیزی نبود جز حساسیت به پاپاراتزی [عکاسان مزاحم]. اگر این [باگ] باعث نابودی دستگاه‌ها می‌شد، کمتر از آن خوشحال می‌شدم.»

طبق گفته آپتون، این ایراد تا پیش از عرضه نسخه جدید در اوایل فوریه برای سازندگان مشخص نشده بود. این ایراد را یکی از کاربران انجمن رسپ‌بری با نام کاربری Peter O کشف شده است. او مدتی پس از عرضه نسخه جدید پستی در انجمن ارسال کرد با عنوان «چرا Pi2 از دوربین خجالت می‌کشد؟» این کاربر وقتی متوجه ایراد مذکور شد که با دوربین خود و فلاش روشن از Pi2 عکس گرفت و دستگاه بی‌درنگ خاموش شد. Peter 0 اکنون نام خود را در انجمن به Discoverer of the PI2 XENON DEATH FLASH تغییر داده است!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟